مطالب آموزشی

مشکلات رایج پکیج دیواری و راه حل های رفع آن

مشکلات-پکیج-دیواری

امروزه پکیج جای خود را به بخاری و آب گرم‌کن داده است لذا استفاده از آن بسیار رایج شده و اغلب افراد در منزل خود از پکیج برای تامین آب گرم و هم‌چنین گرم نمودن منزل در هوای سرد بهره می‌برند. این سیستم گرمایشی مانند هر سیستم دیگری باید مراقبت شود و در صورت خراب شدن باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. باید روش استفاده از پکیج را رعایت کنیم تا در صورت بروز مشکل راحت‌تر با آن برخورد کرد. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! پس قبل از به وجود آمدن یک مشکل پیچیده نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید حتما به صورت دوره‌ای ماهیانه یا سالیانه نسبت به سرویس و تعمیر پکیج مورد نظرتان اهتمام بورزید. در همین راستا تعمیرکاران ماهر شرکت دیجی امداد رسان آماده‌ی خدمت رسانی هستند سرویس و تعمیر پکیج نیز جزئی از خدمات این شرکت است. هدف از این مقاله آشنا کردن شما عزیزان با مشکلات پکیج دیواری می باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

نکات لازم برای عملکرد بدون عیب پکیج دیواری

انجام سرویس منظم و دوره‌ای پکیج‌های دیواری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این عمل را به تکنسین‌های ماهر شرکت دیجی امداد رسان بسپارید.

همیشه فشار دستگاه را بررسی نمایید و فشار آن را طبق دفترچه‌ی راهنما تنظیم نمایید.

در فصل گرما سیستم گرمایشی را روشن نمایید زمان روشن نمودن آن باید به مدت 10 تا 15 دقیقه باشد. این کار برای جلوگیری از فریز و خشکی پمپ انجام می‌شود تا سایر جزییات آن آسیب نبیند.

ترموستات و تایمرهای سیستم را بررسی کنید و از کار صحیح آن اطمینان پیدا کنید.

هر از چند گاهی بررسی نمایید تا دستگاه دچار آب‌ریزی و نشت نباشد.

خروجی فن و دودکش‌های پکیج را مورد بازبینی قرار دهید تا مسدود نباشد.

از سوختن آبی شعله‌های پیلوت اطمینان حاصل کنید. سعی کنید همیشه شعله‌های پکیج را بررسی نمایید تا آبی بسوزد در صورت هر گونه اختلال در شعله با متخصصان مربوطه تماس بگیرید.

سعی کنید از دفترچه‌ی راهنما یک نسخه تهیه کنید و همیشه در دسترس داشته باشید تا در صورت برخورد با مشکل سریعا آن را جهت راهنمایی از آن کمک بگیرید.

بعضی از مشکلات پکیج دیواری در ادامه بیان شده است با مطالعه‌ی این روش‌ها می‌توانید یک گام موفق در عیب‌یابی پکیج های دیواری بردارید و مشکلات یکیج دیواری خود را برطرف کنید. اگر قادر به انجام عیب یابی و رفع آن نیستید، می توانید تعمیر و سرویس پکیج دیواری را به عهده تعمیرکاران متخصص شرکت دیجی امداد رسان بگذارید. برای هماهنگی‌های بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

برای خواندن مقاله علت گرم نشدن آب پکیج  اینجا را کلیک نمایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز تخصصی عیب یابی تعمیرات انواع پکیج دیواری دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

پکیج دیواری ناگهان خاموش می‌شود

یکی از متداول‌ترین مشکلات پکیج‌ دیواری، خاموش شدن ناگهانی پکیج است. امکان دارد این اتفاق هر از چند گاهی و یا هز چند ساعت یک‌بار به وقوع بپیوندند. دلیل خاموش شدن ناگهانی پکیج به صورت ناگهانی، چندین سوییچ در این امر دخیل هستند که در صورت وجود مشکل در عملکرد پکیج فعال می‌شوند تا حوادثی مثل آتش‌سوزی و غیره اتفاق نیفتد.

دلیل خاموش شدن ناگهانی پکیج‌های دیواری می تواند موارد زیر  باشد:

افت فشار پکیج که به دلیل کاهش یا افزایش فشار آب رخ دهد.

مشکلات ترموستات

نشت کردن پمپ و خراب بودن آن

شیرهای آب را تا انتها باز کنید.

قطع جریان الکتریکی در پکیج

تولید صدای آزار دهنده در پکیج

از دیگر مشکلات پکیج دیواری تولید صدای آزار دهنده در پکیج است، با گذشت زمان و استهلاک پکیچ و هم‌چنین قطعات مربوط به آن، مشکلاتی در پکیج رخ می‌دهد که امکان بروز سروصدا است یکی از متداول‌ترین قطعه‌هایی که دلیل سروصدای پکیج است، پمپ گرمایش دستگاه است. با گذشت زمان هوا وارد پمپ‌ها می‌شود و یک حباب هوایی تولید نماید که منجر به تولید سر و صدای آزار دهنده می‌شود که این امر منتج به صدای اضافی پکیج است. برای رفع این موضوع پکیج را هواگیری کنیدف برای این کار می‌توانید شیر مخصوص هواگیری که در پشت بدنه پکیج قرار دارد را باز نموده تا هواگیری انجام شود. در صورتی که پکیج در زمان روشن شدن صدای خاصی را تولید می‌کند به دلیل باز نمودن شیر آب گرم دستگاه شروع به کار می‌کند و احتراق انجام می‌شود و در نهایت مشعل روشن می‌شود ولی در بعضی مواقع با 3 بار تلاش پکیج روشن می‌شود. در صورتی که شما سه دفعه امتحان کنید ولی احتراق صورت نگیرد گاز حاصل تجمع کرده و با دفعه چهارم صدای انفجار کوچکی تولید می‌شود یکی از دلایلی که منجر به ترکیدن پکیج می‌شود مسئله‌‌ی مذکور است که به سادگی با تعویض مشعل احتراق قابل رفع است.

زمانی که صداهایی شبیه به سوت و غیره شنیدید بدانید پکیج دیواری شما آسیب دیده و به تعمیرات نیاز دارد. رسوبات حاصل از آب در مبدل یکی از علت‌های آن است. حتما رسوبات حاصله در پکیج و رادیاتور را از بین ببرید زیرا باعث فرسودگی آن‌ها می‌شود برای رفع این مشکل از رسوب گیر در مسیر آب و پکیج بهره بگیرید هم‌چنین حداق هر سه ماه یک‌بار فیلترهای داخل مخزن را عوض کنید.

خروج نور پیلوت

در صورت شکستگی ترموکوپل از پیلوت نور خارج می‌شود زیرا ترموکوپل قطعه‌ای است که برای تعیین و اعلام دما در دستگاه استفاده می‌شود در صورت هر گونه آسیب و یا از بین رفتن عایق می‌تواند نور خارج شود.

روشن نشدن پکیج دیواری

یکی دیگر از علل مشکلات پکیج‌ دیواری، روشن نشدن آن‌ها است. از عوامل بروز این مشکل، مسدود بودن لوله‌ها به وسیله‌ی رسوب آب یا هوا است. مضاف بر آن تنظیم نبودن فشار پکیج است که در این صورت دستگاه قادر به روشن شدن نیست. معیوب بودن شمعک و مشعل پکیج هم‌چنین گرم شدن بیش از حد آن نیز از دلایل روشن نشدن پکیج است. می‌توانید در این مورد با کارشناسان شرکت دیجی امداد رسان تماس بگیرید و ضمن دریافت اطلاعات مربوط نسبت به تقاضای تعمیر و یا سرویس هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

مشاوره دیجی امداد رسان

کاهش فشار پکیج دیواری

کاهش فشار پکیج‌های دیواری خود دلیلی هستند تا مشکلات متعددی برای دستگاه به وجود بیاید. دلایل این کاهش در زیر عنوان می‌شود.

  1. شیر اطمینان فشار با عیبی همراه است.
  2. نشت و آب‌ریزی رادیاتورها و شیرهای همراه آن
  3. هوای رادیاتور مسدود است.
  4. فشار گیج با ایراداتی روبه‌رو است.

در اغلب موارد نشتی آب به علت کاهش فشار پکیج به نشت سیستم پکیج و یا ندار آن ارتباط دارد.

پکیج آب را گرم می کند ولی شوفاژ گرم نمی‌ شود و برعکس

در پکیج‌های نسل قدیم بیشتر دیده می‌ شود که پکیج آب را گرم نکند ولی شوفاژ گرم شود و برعکس آن اتفاق بیفتد. علت مشکل مذکور ایراد در شیر سوییچ است. وظیفه شیر سوییچ آب گرم شده توسط پکیج را به مدار لوله‌های آب گرم منتقل می کند. هنگامی که شیر سوییچ روی مدار آب گرم قرار داشته باشد که اولویت دستگاه با آن هست، آب گرم حاصل به طرف شیرهای آب سرازیر می‌شود و برعکس هنگامی که شیر سوییچ، بر روی مدار رادیاتورها باشد، آب گرم دستگاه به طرف رادیاتورها هدایت شده و گرم کردن آن‌ها انتقال پیدا می‌کند. امکان دارد با گذشت زمان شیر سوییچ با ایراداتی مواجه شود که این مورد بسیار متداول است و شیر در یک وضعیت قرار بگیرد پس در این صورت پکیج گرمایش شوفاژها را تولید نمی‌کند و روند گرمایش با اختلال رو به رو می‌شود و پکیج قادر به گرم نمودن شوفاژ است و آب گرم شیر را تامین نمی‌کند و یا امکان دارد قضیه برعکس باشد. با دیدن علایمی چون خراب بودن شیر سوییچ، گرم نبودن آب و حرارت مطلوب شوفاژها است و یا امکان دارد برعکس موارد مذکور باشد، به خراب بودن شیر سوییچ پی ببرید.  در فصل گرم که شوفاژها خاموشند در صورتی که آب گرم نباشد و با روشن نمودن شوفاژها آب گرم شود بیانگر خرابی شیر سوییچ است.

برای خواندن مقاله  مزایا و معایب پکیج دیواری اینجا را کلیک نمایید.

حرارت آب پکیج خیلی بالاست

در صورتی که آب خارج شده از پکیج خیلی داغ است، امکان خرابی ترموستات وجود دارد. ترموستات دچار ایراد ایت و دمای واقعی آب را تشخیص نمی دهد. در اغلب موارد با تعویض ترموستات مشکل موجود برطرف می شود.

پکیج گرم نمی کند

از دیگر مشکلات پکیج دیواری این است که پکیج گرم نمی کند، بعضی مواقع ممکن است پکیج نه شوفاژها و نه آب را گرم نکند، این عیب بزرگترین مشکل پکیج دیواری است که حتما باید توسط تکنسین‌های ماهر عیب یابی شود دلایل زیادی در ایجاد مشکل مذکور نقش دارند، از دلایل آن می‌توان به ایرادات موجود در برق‌رسانی و یا گازرسانی دستگاه، وجود مشکل در پروگرمر و خرابی پمپ پکیج اشاره کرد. در هر صورت، اگر به تعمیرکاران متخصص نیاز داشتید با شرکت دیجی امداد تماس بگیرید. تکنسین‌های خبره ما آماده‌ی خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند. برای هماهنگی بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

نشتی پکیج دیواری

در اکثر موارد نشتی پکیج دیواری مسئله‌ی بزرگی نیست و خیلی راحت حل می‌شود اما در بعضی مواقع مشکلات جزئی در نشت منجر به وقوع مشکلات بزرگی می‌شود. از دلایل نشت می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد.

وجود ایرادی در مبدل حرارتی

نشت پمپ آب

اتصالات لوله‌های پکیج دچار نشتی است.

شیر اطمینان فشار با مشکل رو‌به‌رو است.

دیافراگم ظرف انبساط با مشکل مواجه است.

اگر با روشن نمودن پکیج و فعال شدن آن،  در هنگامی که شیر آب گرم باز می‌شود روند چکه کردن افزایش می‌یابد کاملا پیش‌بینی شده عمل کرده است زیرا با افزایش دما، فشار موجود در سیستم نیز افزایش پیدا می‌کند و بر قسمتی که آب نشت می‌کند تاثیر می‌گذارد و فرایند نشتی زیاد می‌شود پس با خاموش کردن پکیج امکان دارد روند نشتی قطع شود. در این مورد با تکنسین‌های متبهر شرکت دیجی امداد رسان تماس بگیرید تا ضمن حضور در محل نسبت به مشکل به وجود آمده اقدام کنند.

یخ زدن لوله پکیج دیواری

از دیگر مشکلات پکیج دیواری یخ زدن لوله پکیج است، در صورتی که پکیج خطای سرد بودن را نشان می‌دهد باید یک بار پکیج خاموش شود و سپس روشن نموده یا همان ری‌استارت کنید. در صورتی که هم چنان مشکل پابرجاست احتمال این می‌رود که در درون لوله مواد مایع وجود دارد یا این‌که منجمد شده باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

قسمت بالای رادیاتور سرد است

اگر چیزی از نصب رادیاتورهای خود نمی‌گذرد از تراز بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید زیرا این کار باعث می‌شود تا مقدار آب گرمی که به رادیاتور می‌رسد به یک اندازه باشدو به طور یکنواخت همه جا را گرم کند. در صورت سرد بودن قسمت بالای پکیج احتمال هوا گرفتگی وجود دارد. در این زمان، توسط یک اهرم هواگیری آهسته پیچ هواگیری رادیاتورها را باز نمایید این کار را تا زمانی که آب به بیرون نریزد ادامه دهید. در این صورت هوا کاملا تخلیه شده است.

قسمت بالایی و میانی رادیاتور سرد است

این اشکال زمانی رخ می دهد که لوله‌ ها رسوب گرفته باشند. تجمع لجن و رسوب در این قطعات به همه‌ی قطعات دیگری چون پمپ‌ها، مبدل حرارتی و حتی رادیاتور باعث صدمه رسیدن به آن ها می شود. اگر لوله های رادیاتور گرم است ولی پره ها سرد است و یا ناحیه‌ی میانی و بالایی رادیاتور سرد است، می توان به انسداد لوله ها و رادیاتور به وسیله لجن یا رسوب شک کرد. در این صورت حتما با تکنسین های متخصص شرکت دیجی امداد رسان تماس بگیرید تا ضمن دریافت به موقع خدمات از کیفیت بالای آن نیز بهره‌مند شوید.  از تعمیر پکیج دیواری نگران نباشید و در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

دکمه‌های پکیج غیرفعال شده اند

از مشکلات پکیج دیواری به از کار افتادن دکمه‌های ان می توان اشاره کرد. این کار باعث بروز مشکلات دیگری در پکیج می شود در صورتی که مشکل به وجود آمده الکتریکی است و به کلید یا دکمه های کنترلی ارتباط پیدا می کند. اگر هر کدام از گزینه های زیر اتفاق بیفتد، ممکن است دکمه ها خراب شده باشند و در این صورت بهترین راه حل ممکن عوض کردن قطعه‌ی مورد نظر است.

روشن و یا خاموش شدن پکیج در زمانی که نباید انجام شود.

دما نسبت به چیزی که ترموستات نشان می دهد، بالاتر و یا پایین‌تر است.

ترموستات از خود صدای کلیک تولید نمی کند.

ترموستات و یا تایمر مکانیکی از خود صدای وزوز تولید می کند.

آبی که خارج می شود خیلی داغ است.

برای خواندن مقاله تعمیرکار پکیج شوفاژ گازی اینجا را کلیک نمایید.

شرکت دیجی امداد رسان

شرکت دیجی امداد رسان با داشتن تعمیرکاران ماهر آماده خدمت رسانی به صورت 24 ساعته به هموطنان محترم در همه جای شهر تهران است. این شرکت با داشتن بهترین تکنسین‌ها آماده‌ی سرویس و تعمیر پکیج‌های دیواری و هم‌چنین تعمیر و سرویس سایر لوازم خانگی است. این شرکت نمایندگی برند خاصی را ندارد ولی کیفیت خدمات در سطح همان نمایندگی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست. شما عزیزان می توانید جهت بررسی مشکلات پکیج دیواری خود از ما کمک بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز تخصصی عیب یابی تعمیرات انواع پکیج دیواری دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *