مطالب آموزشی

علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان مدل اپتیما چیست ؟

قرمز-شدن-چراغ-پکیج-بوتان-اپتیما

بعد از این که پکیج بوتان مدل اپتیما را خریداری کردید، قطعا ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی در آن رو به رو شوید، مانند روشن شدن برخی چراغ هایی که خبر از وقوع اتفاقی خاص می دهد. برخی چراغ ها در پکیج بوتان مدل اپتیما نشان دهنده وضعیت صحیح عملکرد پکیج و برخی دیگر نشان دهنده وضعیت هشدار است. به طور کلی، چراغ های پکیج بوتان مدل اپتیما به رنگ های سبز، زرد و قرمز ارائه می شوند. ما در این مطلب قصد داریم علل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان اپتیما را در کنار یک دیگر مورد بررسی قرار دهیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

5 علل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان اپتیما

به طور کلی، همان طور که در بخش ابتدایی به این موضوع اشاره کردیم، دلایل بسیاری در این بین وجود دارد که باعث قرمز شدن چراغ پکیج بوتان اپتیما می شود. در این بخش از تعمیرات پکیج به این دلایل می پردازیم.

1. قطعی برق: در صورتی که برق ورودی دستگاه قطع شود یا دستگاه از محافظ آن از کار بیوفتد، چراغ قرمز روشن خواهد شد.

2. دارا نبودن آب کافی در پکیج: علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان اپتیما می تواند کافی نبودن آب در پکیج باشد. هنگامی که آب پکیج کم باشد، افت فشار بسیاری در پکیج رخ می دهد که موجب خاموش شدن پکیج و روشن شدن چراغ قرمز آن می شود.

3. قطعی گاز ورودی: در صورتی که گاز ورودی قطع شود، چراغ قرمز پکیج روشن خواهد شد.

4. خرابی در ntc: یکی دیگر از قرمز شدن چراغ پکیج بوتان اپتیما، ایجاد مشکل در سنسورهای ntc است. در صورتی که این اختلال در سنسورها به وجود آید، برد پیام اشتباهی ارسال کرده و درستی عملکرد خود را نشان نمی دهد.

5. سوختن برد کنترل: خرابی برد پکیج نیز می تواند یکی از علل قرمز شدن چراغ این پکیج باشد.

 

نحوه تعمیر و از بین بردن چراغ قرمز پکیج بوتان اپتیما

از-بین-بردن-چراغ-قرمز-پکیج-بوتان-اپتیما

حال که متوجه شدیم که علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان اپتیما چیست و چرا به وجود می آید، در این بخش از تعمیر پکیج بوتان، راه های رفع آن را با یک دیگر مرور می کنیم.

 

 هواگیری پکیج بوتان مدل اپتیما

یکی از روش هایی که می توان به کمک آن دلیل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان اپتیما را رفع کرد، هواگیری پکیج بوتان مدل اپتیما است. به طور کلی، هواگیری می تواند به بالا رفتن طول عمر پکیج بپردازد و همچنین مشکل قرمز شدن چراغ را نیز از بین ببرد. برای هواگیری پکیج توصیه می شود مراحل زیرا را به ترتیب انجام دهید:

  1. در ابتدا می بایست محل قرار گیری پیچ هواگیری در انتهای پکیج را بیابید.
  2. در وهله اول به خاموش کردن پکیج بپردازید.
  3. حال شیر هواگیری پکیج را باز کرده و صبر کنید تا هوا به طور کامل خارج شود. تا زمانی که هوا به طور کامل خارج نشده، اقدام به بستن شیر نکنید.
  4. بعد از این که هوا به طور کامل تخلیه شد، پیچ را مانند ابتدا به طور محکم ببندید.

مشاوره دیجی امداد رسان

 ریست کردن پکیج بوتان مدل اپتیما

برای این که علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان اپتیما را از بین ببرید، بهتر است به ریست کردن پکیج بوتان مدل اپتیما بپردازید. دستگاه ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به ریست کردن داشته باشد. برخی این نظر را دارند که چون پکیج دکمه ای برای راه‌اندازی مجدد ندارد، پس ریست نخواهد شد! اما این تصور غلط است و روشی وجود دارد که با استفاده از آن می توان به ریست کردن پکیج پرداخت.

برای انجام این کار ابتدا می بایست یک بار کلید تغییر فصل را فشار دهید، یعنی اگر پکیج روی حالت زمستانه است، بر روی حالت تابستانه تنظیم شود. با این کار پکیج شما ریست شده و قرمز شدن چراغ پکیج نیز رفع می شود.

 

 عیب یابی پکیج بوتان مدل اپتیما

روشن شدن چراغ قرمز، همان طور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم، به دلیل مشکلات مختلفی ایجاد می شود. برای این که بتوان این مشکل را دقیق تر رفع کرد و از بروز آن نیز جلوگیری کرد، مهم است که انواع ارورها و کدهای خطای پکیج را دانست.

به طور کلی، پکیج دیواری بوتان مدل اپتیما نمایشگر تصویری ندارد. در واقع این دستگاه با چراغ های ال ای دی که بر روی آن قرار دارد، مشکلات خود را اطلاع می دهد. برای این که عیب یابی پکیج بوتان به درستی انجام شود، می بایست با دلیل روشن شدن چراغ های ال ای دی آشنا شد:

  • چراغ سبز چشمک زن: حالت زمستانه، حالت انتظار، پرشر دود و مجموعه فن، گیرپاژ پمپ ،اشکال در کلید حداقل فشار آب ( تا ۱۰ دقیقه )، قفل کردن NTC ها روی یک مقاومت کاذب، اشکال در کلید فشار چگالیده.
  • چراغ زرد ثابت: NTC مصرفی قطع است. سنسور آب مصرفی قطع یا دچار مشکل شده است.
  • چراغ زرد چشمک: وضعیت حداکثر توان Chimney Sweep
  • چراغ قرمز ثابت: گرمایش NTC، ترموستات دود، عدم تشکیل شعله، برد کنترل، اشکال در کلید حداقل فشار آب
  • چراغ قرمز چشمک زن: کلید حرارتی دچار مشکل شده است.

مشاوره دیجی امداد رسان

سخن پایانی

در این مطلب سعی بر این داشتیم تا شما را با علل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان اپتیما آشنا کنیم. در نظر داشته باشید که مشکل روشن شدن چراغ قرمز پکیج گاهی اوقات با روش های معرفی شده از بین می رود و گاهی دیگر نیز نیاز به تعمیرکار با تجربه است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه سرویس پکیج و تعمیر آن با کارشناسان دیجی امداد برای خدمات مشتریان بوتان ارتباط باشید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *