مطالب آموزشی

فرق پکیج و آبگرمکن دیواری چیست ؟

فرق-پکیج-و-آبگرمکن-دیواری

پکیج به عنوان نسل جدید آبگرمکن به شمار می‌رود و برخلاف آبگرمکن با گاز و آب کار می‌کند. خود آبگرمکن نیز به دو دسته آبگرمکن زمینی و دیواری دسته بندی می‌شوند که آبگرمکن زمینی دارای مخزن بوده و نسل اول این سیستم به شمار می‌رود. با توجه به تحولی که در آبگرمکن‌های دیواری پدید آمد و تولید پکیج دیواری رقم خورد، همینطور این محصول بیشتر به سمت دیجیتالی شدن پیش رفت، در نتیجه بسیاری از افراد تمایل دارند تا پکیج دیواری خریداری نمایند. با ما در این مقاله از سامیار سرویس همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع‌به فرق پکیج و آبگرمکن دیواری در اختیارتان قرار دهیم. قبل از اینکه بخواهیم به تفاوت آبگرمکن و پکیج بپردازیم ابتدا اجازه دهید با هر کدام به صورت مفصل آشنا شویم.

 

آبگرمکن چیست؟

آبگرمکن دستگاهی است که آب گرم مصرفی خانه را تامین می‌کند. در آبگرمکن‌ دیواری که به آن آبگرمکن بدون مخزن نیز گفته می‌شود بعد از باز کردن شیر آب گرم، بلافاصله آب سرد درون لوله‌‌ها از طریق شعله آبگرمکن، داغ می‌شود. آبگرمکن‌ دیواری به دو نوع شمعک دار و بدون شمعک تقسیم می شود

آبگرمکن مدل شمعک دار: شمعک آبگرمکن همیشه روشن و فعال است. هنگامی که آب گرم نیاز دارید با باز کردن شیر آب گرم، شمعک آبگرمکن مشعل را روشن می‌کند و آب سرد را گرم می‌نماید.

آبگرمکن مدل بدون شمعک: مشعل از طریق سیستم جرقه زن روشن شده که باعث می‌شود نسبت به مدل شمعک دار در مصرف گاز صرفه جویی شود.

  مشاوره دیجی امداد رسان

پکیج دیواری چیست؟

پکیج ترکیبی از آبگرمکن و بخاری است که وظیفه هر دو را به طور همزمان انجام می‌دهد. از پکیج برای تولید آب گرم مصرفی و گرم کردن فضای خانه استفاده می‌شود. پکیج را می‌توان در دو حالت تابستانه و زمستانه تنظیم کرد. این دستگاه در حالت تابستانه فقط آب گرم مصرفی را تامین می‌کند. برای اینکه پکیج محیط خانه را نیز گرم کند باید آن را در حالت زمستانه تنظیم کرد.

 

6 تفاوت اصلی آبگرمکن و پکیج دیواری

6-تفاوت-اصلی-آبگرمکن-و-پکیج-دیواری

1. تفاوت پکیج با آبگرمکن در قیمت

اگرچه قیمت پکیج بیشتر از آبگرمکن است، ولی به این نکته توجه کنید که با استفاده از پکیج دیگر نیازی به استفاده از بخاری و آبگرمکن ندارید و پکیج وظیفه آبگرمکن و بخاری را همزمان انجام می دهد. نکته دیگر که باید به آن توجه نمایید این است که هزینه تعمیر پکیج بیشتر از آبگرمکن است.

 

2. تفاوت پکیج با آبگرمکن در مصرف انرژی

آبگرمکن‌های قدیمی با نفت و یا گاز آب مصرفی را گرم می‌کردند. سپس آبگرمکن‌های دیواری برای روشن شدن فندک و برد به برق وصل شدند. در حالی که پکیج‎‌های دیواری با برق کار می‌کنند. در نتیجه هنگام خرید باید به انرژی که در دسترس شما است دقت کنید. زیرا ممکن است جریان برق در منطقه شما قطعی مکرر داشته باشد. به طور کل می‌توان گفت از لحاظ مصرف انرژی آبگرمکن مصرف انرژی بالاتری دارد.

 

3. فرق پکیج و آبگرمکن دیواری در نحوه عملکردشان

اصلی‌ترین تفاوت پکیج و آبگرمکن را می‌توان عملکرد بهتر پکیج دیواری نسبت به آبگرمکن دیواری دانست. آبگرمکن فقط آب گرم خانه را تامین می کند ولی پکیج هم آب گرم مصرفی خانه را تامین می کند و هم با تنظیم پکیج در حالت زمستانه باعث گرم شدن خانه می‌شود. در واقع با خرید پکیج دیواری با یک تیر دو نشان می‌زنید.

 

4. تفاوت پکیج و آبگرمکن دیواری در حجم اشغال شده

فرق بین پکیج و آبگرمکن دیواری در حجم سیستم نیز می‌باشد. حجمی پکیج دیواری نسبت به آبگرمن‌ها کمتر بوده و نحوه طراحی آن‌ها به صورتی است که دکوراسیون محلی که در آن نصب می‌شود را بهم نمی‌ریزد. به طور مثال می‌توان برای آن کابینت جداگانه در نظر گرفت تا از دید نیز پنهان باشد.

فرق آبگرمکن دیواری و پکیج در سرد شدن ناگهانی آب نیز می‌باشد. سرد شدن آب به صورت ناگهانی در آبگرمکن‌های زمینی اتفاق می‌افتد. به دلایل مختلفی آب به صورت ناگهانی سرد شده که این اتفاق بیشتر در فصل زمستان رخ می‌دهد.

 

5. فرق پکیج دیواری و آبگرمکن دیواری در نوع فندک

در آبگرمکن‌ها فندک همیشه روشن است تا در صورتی که به آبگرم نیاز داشته باشید به سرعت آب به کمک لوله‌های مسی گرم شود. روشن بودن دائمی فندک باعث می‌شود تا هم مصرف انرژی افزایش یابد و هم امکان تجمع و ته‌نشینی رسوبات افزایش یابد. این در حالی است که در پکیج‌های دیواری فندک برقی بوده و در صورت نیاز روشن می‌شود و پس از اتمام کار فندک خاموش خواهد شد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

6. فرق پکیج و آبگرمکن در امنیت سیستم

یکی دیگر از موارد فرق پکیج و آبگرمکن دیواری، سطح امنیت این دو سیستم است. معمولا در آبگرمکن‌ها شاهد کاهش اکسیژن موجود در محیط و ایجاد خفگی و حتی حوادثی مانند انفجار هستیم. این در حالی است که پکیج امنیت بالاتری نسبت به آبگرمکن دارد و استاندارهای بین المللی را نیز شامل می‌شوند. اگر شما هم از آبگرمکن استفاده می کنید برای سرویس و یا تعمیر آبگرمکن در تهران می توانید از طریق شماره های درج شده با مجموعه دیجی امداد رسان در ارتباط باشید.

 

پکیج بهتر است یا آبگرمکن؟ کدام یک را بخریم؟

 

پکیج-بهتر-است-یا-آبگرمکن

برای خرید یکی از این دو باید به شرایط و محل نصب سیستم توجه نمایید. برای مثال در صورت کم بودن فشار آب به راحتی می‌توان از آبگرمکن استفاده کرد. این درحالی است که پکیج دیواری تنها با بار مشخصی روشن می‌شود و در صورت افت فشار آب سیستم نیز کار نخواهد کرد. از سوی دیگر مصرف سوخت در پکیج کمتر از آبگرمکن است. در نتیجه اگر به برق و گاز دسترسی دارید حتما پکیج دیواری خریداری نمایید. فضای مورد نیاز پکیج بسیار کم است و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. اما به طور معمول قیمت آبگرمکن دیواری بسیار کمتر از پکیج خواهد بود.

در مناطقی که قطعی برق زیاد است استفاده از پکیج توصیه نمی‌شود و بهتر است از آبگرمکن استفاده کنید. همینطور بسیار مهم است بدانید که در محیط‌های کمتر از 60 متر استفاده از پکیج ممنوع است.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به فرق پکیج و آبگرمکن دیواری و مقایسه پکیج و آبگرمکن دیواری بپردازیم و نکات مهمی را که به شما کمک می‌کند تا یکی از این دو نوع را انتخاب کنید، شرح دهیم. نکته کلیدی در انتخاب پکیج دیواری و یا آبگرمکن شرایطی است که سیستم در آن قرار می‌گیرد، از جمله انرژی در دسترس، فشار آب، بودجه، محل نصب و… . هر کدام از این دو سیستم نسبت به یکدیگر مزایا و معایبی دارند و لازم است حتما به آن‌ها توجه نمایید.

اگر هر کدام از دستگاه های اشاره شده شما با مشکل رو به رو شد می توانید از تعمیر پکیج شبانه روزی دیجی امداد رسان بهره ببرید این مجموعه با سال ها سابقه درخشان بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کرده است.

 

مشاوره دیجی امداد رسان

سوالات متداول فرق پکیج و آبگرمکن دیواری

اصلی‌ترین تفاوت این دو سیستم را می‌توان در پیشرفته بودن و به روز بودن پکیج دیواری نسبت به آبگرمکن دیواری دانست. زیرا پکیج علاوه بر گرم کردن آب انرژی گرمایشی محیط را نیز تامین می‌کند.

اصلی ترین تفاوت پکیج و آبگرمکن دیواری در قیمت عملکرد، مصرف انرژی، اشغال فضا، امنیت بالا، نوع فندک است.

در صورت کم بودن فشار آب به راحتی می‌توان از آبگرمکن استفاده کرد. در مناطقی با قطعی جریان برق، نصب آبگرمکن پیشنهاد می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *