مطالب آموزشی

آموزش عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff

راهنمای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

امروزه محبوب ترین و پرتقاضاترین سیستم گرمایشی، پکیج های دیواری هستند. ایران رادیاتور یکی از برندهای مطرح است که با تولید مدل های مختلف طرفداران زیادی را به دست آورده است اما اگر از پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff استفاده می کنید ممکن است با حروف و اعدادی روی نمایشگر آن مواجه شوید. این ها ارورهای پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff هستند که به شما نشان می دهند مشکلی در سیستم پکیج شما به وجود آمده است.  ما در این مقاله به عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff می پردازیم و شما را با این ارورهای پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff آشنا می کنیم.

پکیج دیواری ایران رادیاتور مدل l28ff از نوع دیجیتالی است که در نمایش گر خود با نمایش کدخطاهایی مشکلات خود را نشان می دهد.  برای بر طرف کردن مشکلات اساسی و جدی و هم چنین عیب یابی  و رفع ارور پکیج دیواری ایران رادیاتور مدل l28ff شرکت دیجی امداد رسان در کنار شماست. این مرکز تعمیرات معتبر به شما در امر برطرف کردن این کدخطاها و تعمیر اساسی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff کمک می کند. این شرکت علاوه بر تعمیرات پکیج ایران رادیاتور، تعمیر پکیج بوتان، بوش، فرولی و سایر مدل ها را انجام می دهد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

راهنمای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff 

آموزش عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff

در صورت بروز کوچکترین مشکل و ایراد جزئی در کارکرد پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff کدخطای پکیج دیواری ایران رادیاتور مدل l28ff  فعال می شود. در صورت مواجه شدن با این ارورها جدول زیر به شما کمک می کند که بتوانید مشکل دستگاه خود را به راحتی پیدا کنید و برای عیب یابی پکیج دیواری ایران رادیاتور مدل l28ff  اقدام کنید.

 

 

کد خطای پکیج دیواری ایران رادیاتور مدل l28ff

کد خطا علت
E1 پرشر سوئیچ حداقل آب
E2 عدم تشخیص شعله
E8 ترموستات حدی در دمای 105 درجه عمل کرده است
E10 ترموستات دودکش قطع است
E12 خرابی برد الکترونیک
E30 خرابی برد الکترونیک
E31 اتصال کوتاه ترمیستور مدار شوفاژ
E32 مدار باز شدن ترمیستور مدار شوفاژ
E41 ترمیستور آبگرم مصرفی، اتصال کوتاه است
E42 ترمیستور آبگرم مصرفی، مدار باز است
E50 فن خاموش است اما پرشر سوئیچ هوا وصل می باشد
E51 فن روشن است اما پرشر سوئیچ هوا قطع می باشد
E81 ترموستات حدی 105 درجه قطع کرده است ولی دما طبیعی است
E88

دمای پکیج بیش از اندازه بالا رفته است؛ بیشتر از 89 درجه و کمتر از 105 درجه

 

AF فعال شدن سیستم یخ زدگی
E91 برق نوسان دارد؛ ولتاژ برق  بیش از 260 یا کمتر از 160 شده است
E99 بروز ایراد در برد الکترونیک دستگاه

خطای e1 در پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff

 کد خطای E1 زمانی فعال می شود که پرشر سوئیچ آب مدار را قطع کرده باشد.این خطا معمولا به دلیل کاهش آب در سیستم نمایان می شود. باید به این نکته اشاره کنیم که برد پکیج پرشر هوا را در دو نوبت بررسی می کند. یکی قبل از روشن شدن فن در این صورت که پرشر هوا مدار باز باشد و بعد از روشن شدن فن در صورتی که مدار پرشر هوا بسته شده باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

  • رفع کد خطای E1

همان طور که گفته شد، در بیشتر مواقع کاهش آب باعث فعال شدن این ارور پکیج ایران رادیاتور مدل L28FF می شوند. برای رفع این مشکل باید شیر پر کن دستگاه را به سمت چپ بچرخانید. دقت کنید که شیر پر کن را با شیرهای دیگر اشتباه نگیرید. این شیر پر کن در قسمت پایین پکیج است که به رنگ آبی می باشد.

در صورت سفت بودن شیر پر کن از آچار استفاده کنید و عقربه شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور مدل را روی عدد 1.5 بگذارید و شیر را ببندید. با این کار مشکل تا حدودی حل می شود و اما برای اطمینان بیشتر بهتر است با سرویسکاران دیجی امدادرسان تماس بگیرید تا آن ها مشکل پکیج شما و این کد خطا را صد در صد برطرف کنند.

 

خطای E2 در پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff

  • عدم تشکیل شعله یا عدم تشخیص شعله

تشخیص شعله یعنی این که قطعات که باعث وصل شدن گاز می شوند سالم هستند یا جرقه زن به درستی عمل می کند و شعله روشن می شود. اجزایی که کار عمل روشن بودن شعله را به برد دستگاه گزارش می دهد به خوبی کار نمی کند. در این صورت برد دستگاه به دلیل دریافت فرمان غلط باعث قطع گاز می شود. قطعاتی که مسبب این مشکل هستند شامل موارد زیر می شوند :

  • یون تشخیص شعله
  • فاصله غلط بین میله یون یا برنر
  • مسدودیت میله یونیزایسون
  • تنظیم نبودن شعله کوتاه و بلند پکیج
  • عدم رسیدن اکسیژن کافی برای احتراق

  مشاوره دیجی امداد رسان

علت ارور E2  در پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff

عدم تشکیل شعله به دلایل مختلفی به وجود می آید که شامل موارد زیر می شود:

  • قطعی گاز ورودی
  • خرابی شیر کنترل گاز که می تواند به دلیل سوختن بوبین 220 باشد
  • معیوب شدن جرقه زن
  • معیوب بودن برد الکترونیک
  • قطع بودن گاز ساختمان

قبل از هر کاری از باز بودن شیرگاز ورودی به پکیج اطمینان حاصل کنید. باید به یک نکته دقت کنید که دسته شیرگاز باید با شیر پکیج موازی باشد و نه به شکل عمود بر شیر قرار گرفته باشد.

  • خرابی شیر کنترل گاز

اگر شیر کنترل گاز معیوب باشد بعد از اینکه دستگاه را ریست کردید برای لحظاتی صدای جرقه را می‌شنوید و بعد جرقه قطع می‌شود.

  • معیوب بودن برد الکترونیک

یکی دیگر از مشکلاتی که این کدخطا را فعال می کند خرابی برد دستگاه است که به دو شکل نشان داده می شود: شیر کنترل گاز وصل نمی شود. هم چنین بعد از باز شدن شیر کنترل گاز، برد به جرقه زن فرمان تشکیل شعله را نمی دهد. البته در برخی از موارد به دلیل خرابی رله برد کنترل و سوختن ترانس جرقه برد الکترونیک، نیز این کد خطا به نمایش در می آید.

 

سخن آخر

عیب یابی پکیج دیواری ایران رادیاتور مدل l28ff

در صورت مشاهده کدخطاهای پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff مرکز تعمیرات دیجی امداد رسان آماده  است، برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff به شما کمک کند. این مرکز تعمیرات بعد از بررسی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff و پیدا کردن مشکل آن برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور اقدام می کند. این شرکت علاوه بر تعمیرات پکیج ایران رادیاتور، تعمیر پکیج بوتان، بوش، فرولی و سایر مدل ها همچنید فروش قطعات پکیج دیواری را انجام می دهد.

 

سوالات متداول کاربران در رابطه با عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff

شما می توانید در سایت دیجی امدادرسان درخواست خود را ثبت کنید و مشکل پکیج خود را مطرح کنید. هم چنین با شماره های داخل سایت به طور مستقیم با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

اصلی ترین مزیت های مرکز تعمیرات دیجی امداد رسان شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از کارشناسان حرفه ای و متخصص
  • سال ها سابقه فعالیت در عرصه تعمیرات پکیج دیواری
  • بهره گیری از جدید ترین متدهای تعمیرات روز اروپایی
  • استفاده از قطعات اصلی و فابریکی
  • اعطای گارانتی معتبر

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff همچون سایر پکیج های دیواری به دو شکل نشان داده می شود. یکی از موارد بررسی عملکرد خود دستگاه و دیگری کد خطاهایی که روی نمایشگر آن فعال می شود که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته ایم.

مشاوره دیجی امداد رسان

3.6/5 - (9 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *