مطالب آموزشی

آموزش عیب یابی و تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

تعویض-فلوسوئیچ-پکیج

آموزش تصویری تست فلوسوئیچ پکیج دیواری

فهرست محتوا

امروزه برای سیستم گرمایشی از پکیج ها استفاده می شود، این دستگاه ها به دلیل اینکه یک کالای مصرفی به شمار می آیند با گذشت زمان ممکن است دچار نقص و یا خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. به همین منظور برای جلوگیری از این موضوع بهتر است هر شش ماه یک بار پکیج خود را سرویس کنید ما می خواهیم در این بخش در مورد چگونگی تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور بیشتر صحبت کنیم. شما عزیزان می توانید تعمیر پکیج خود را به مجموعه دیجی امداد رسان بسپارید.

فلوسوئیچ پکیج چیست؟

فلوسوئیچ یا کلید جریان پکیج از قطعات مهم در عملکرد صحیح پکیج است. زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنیم فلوسوئیچ که در مسیر آب سرد ورودی قرار دارد از طریق اتصالی که به برد کنترل دستگاه دارد و جریان برقی که تولید می‌کند، نیاز به آب گرم را به سیستم اطلاع می‌دهد تا تمام قطعات پکیج در جهت تأمین آب گرم مصرفی عمل کنند.

مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه عملکرد فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

زمانی که آب گرم روشن می‌شود، در مسیر آب سرد ورودی به پکیج، شناور تفلونی موجود در فلوسوئیچ به سمت بالا حرکت کرده و چون مغناطیس (آهنربا) در قسمت بالای این شناور وجود دارد، میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند که موجب اتصال کنتاکت های رله فلوسوئیچ و ایجاد جریان الکتریکی در پکیج می‌شود. جریان برق ایجاد شده به سمت برد الکترونیکی منتقل شده و دستور باز کردن مسیر آب را به برد کنترل دستگاه می‌دهد. بنابراین به این طریق فلوسوئیچ موجب روشن شدن پکیج ایران رادیاتور و باز شدن مسیر آب گرم خروجی از پکیج می‌گردد.

تفاوت فلوسوئیچ و فلومتر پکیج:

تفاوت ظاهری در فلوسوئیچ و فلومتر در تعداد سیم‌هاست که به ترتیب دو سیم و سه سیم هستند.

فلومتر علاوه بر انتقال پیام به برد دستگاه و باز کردن جریان آب گرم، دبی آب و تنظیم دمای آن را نیز انجام می‌دهد.

فلومتر نسبت به فلوسوئیچ دقت بالاتر و نوسانات کمتری دارد.

امکان جایگزینی فلوسوئیچ به جای فلومتر وجود دارد ولی بالعکس امکان‌پذیر نیست.

جهت مطالعه مقاله تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور اینجا را کلیک نمایید.

آموزش عیب یابی فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

اولین گام برای رفع مشکل فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور تشخیص و عیب یابی فلوسوئیچ می‌باشد و گام بعدی تعمیر این قطعه توسط تعمیرکاران حرفه­ای است. تعمیرکاران دیجی امداد به صورت تضمینی کار عیب یابی و تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور را به صورت کاملاً تضمین شده و در اسرع وقت به انجام می‌رسانند. در این بخش مرکز تعمیرات دیجی امداد آموزش عیب یابی و تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور را برای شما شرح می‌دهد تا با راه‌های اطمینان از بروز مشکل این قطعه در پکیج ایران رادیاتور خود بیشتر آشنا شوید.

1- صفحه نمایشگر پکیج ایران رادیاتور

برای چک کردن درستی عملکرد فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور می‌توانید از روی نشانه‌هایی که بر روی صفحه نمایشگر پکیج ظاهر می‌شود از درستی عملکرد این قطعه اطمینان حاصل کرد؛ بسته به اینکه از کدام‌یک از پکیج‌های آنولوگ یا دیجیتال ایران رادیاتور استفاده می‌کنید به ترتیب چراغ سبز روشن یا علامت شیر آب (چشمک زن) بر روی صفحه نمایان می‌شود که نشانه‌ای از عملکرد درست فلوسوئیچ می‌باشد.

2- روشن شدن پکیج ایران رادیاتور با باز کردن جریان آب گرم

زمانی که جریان آب گرم توسط مصرف‌کننده باز می‌شود، فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور به عنوان یک سنسور عمل کرده و پیام نیاز به آب گرم مصرفی را به سیستم می‌دهد و در این حالت پکیج روشن شده و آب گرم مصرفی را تأمین می‌کند. بنابراین یک راه برای عیب یابی و همچنین تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور حالتی است که آب گرم را باز می‌کنیم و در صورت سالم بودن فلوسوئیچ، پکیج روشن می‌شود. دقت کنید زمانی که به این طریق فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور را تست می‌کنید پکیج حتماً در حالت تابستانه (گرمایش) قرار گرفته باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

3- اتصال کوتاه در فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

یک راه عیب یابی و یا تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور این است که سر سیم‌های این قطعه را اتصال کوتاه دهید در صورت روشن شدن مشعل، قطعه خراب است زیرا فلوسوئیچ نباید یکسره کار کند و تنها باید در حالت روشن کردن آب گرم و اتصال کنتاکت­های فلوسوئیچ، روشن شدن پکیج صورت گیرد.

4- اطمینان از وجود جریان برق در پایه‌های فلوسوئیچ

روش دیگر برای تست فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور این است که مولتی متر (در حالت بیزر) را به پایه‌های فلوسوئیچ متصل کنیم و در حالت روشن بودن آب گرم، وجود جریان برق در این قطعه را بررسی کنیم که در صورت وجود جریان برق و عملکرد صحیح فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور، مولتی متر بوق خواهد زد. موقع خراب بودن فلوسوئیچ ممکن است در هر دو حالت باز و بسته بودن آب گرم، همچنان در پایه‌های فلوسوئیچ جریان برق وجود داشته باشد و یا اینکه حتی در حالت باز کردن آب گرم نیز فلوسوئیچ هیچ جریان برقی را نشان ندهد.

5- اطمینان از اتصال الکتریکی بین فلوسوئیچ و برد پکیج

بررسی جهت اطمینان از اتصال الکتریکی بین فلوسوئیچ و برد پکیج دیواری.

6- اطمینان از سالم بودن برد الکتریکی پکیج

عیب یابی فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور باید از طریق بررسی عملکرد قطعات مرتبط با آن نیز بررسی گردد. برد کنترل دستگاه در عملکرد فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور تأثیرگذار می‌باشد بنابراین این قطعه نیز باید بررسی شود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. در صورتی که هیچ‌یک از موارد بالا برای عیب یابی فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور کمکی به شما نکرد می‌تواند با تماس با مرکز تعمیرات دیجی امداد از تعمیرکاران متخصص و مجرب این مرکز کمک بخواهید.

مرکز نصب، تعمیر و سرویس انواع پکیج دیواری ایرانی و خارجی

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

مشاوره دیجی امداد رسان

آموزش تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور گاهی با یکسری اعمال ساده، امکان‌پذیر است ولی گاهی تنها راه رفع مشکل تعویض کامل فلوسوئیچ می‌باشد.

1- قطعی در سیم‌های ارتباطی فلوسوئیچ

زمانی که سیم‌های ارتباطی فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور دچار مشکل و قطعی گردد؛ اتصال کنتاکت­های رله فلوسوئیچ و ایجاد جریان الکتریکی در پکیج اتفاق نیفتد. در این شرایط ارتباطی بین فلوسوئیچ و برد برقرار نمی‌شود به عبارتی پیام روشن شدن پکیج از طریق جریان الکتریکی به برد دستگاه نمی‌رسد. برای تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور باید سیم‌پیچی‌ها در این قطعه بررسی گردد.

2- نچرخیدن قطعه شناور داخل فلوسوئیچ

دلیل این موضوع می‌تواند اتصال اشتباهی لوله‌های شیلنگ آب گرم و سرد باشد. با اتصال درست شیلنگ‌های آب گرم و سرد می‌توان مشکل فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور را به راحتی رفع کرد.

3- فیلتر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

در برخی مواقع مشکل فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور به دلیل فیلتر آن می‌باشد. در این صورت باید فیلترهای فلوسوئیچ را تمیز نمود و در مواردی تنها راه برای رفع مشکل تعویض فیلتر فلوسوئیچ می‌باشد.

4- تجمع رسوبات در مسیر آب ورودی به پکیج

همان‌طور که اشاره شد، فلوسوئیچ در مسیر آب سرد ورودی قرار گرفته و زمانی که این مسیر در بخش‌های لوله آب ورودی و یا مغزی فلوسوئیچ توسط رسوبات مسدود گردد موجب کاهش دبی آب ورودی شده بنابراین شناور تفلونی بالا نرفته و جریان مغناطیسی برای ایجاد جریان برق تولید نمی‌کند. برای رفع این مشکل باید اورینگ (مغزی) فلوسوئیچ تمیز یا تعویض گردد.

5- گیر کردن فلوسوئیچ

در حالت عادی و معمول باید پس از بستن آب گرم مصرفی پکیج از حالت تابستانه خارج شده و خاموش شود. اما در حالتی که فلوسوئیچ غیرفعال نمی‌شود (گیر کرده)، این اتفاق نمی‌افتد و پکیج همچنان در حالت تابستانه و روشن باقی مِهم‌اند. تداوم این مشکل می‌تواند مشکلات زیادی را در پکیج ایران رادیاتور به دنبال داشته باشد که شامل آبریزی از پکیج، داغ شدن پکیج، سوراخ شدن پمپ پکیج و در نهایت کاهش عملکرد و عمر مفید دستگاه می‌باشد و سریعاً باید نسبت به تعویض فلوسوئیچ اقدام نمود.

6- مشکل در سنسور مغناطیسی پکیج

در صورتی که مشکل در سنسور مغناطیسی پکیچ ایران رادیاتور به وجود آمده باشد و پکیج توانایی تأمین آب گرم مصرفی نداشته باشد، تنها راه برای رفع این مشکل، تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور می‌باشد  زیرا در حالت خرابی سنسور مغناطیسی، جریان برق برای رساندن پیام به برد دستگاه برقرار نمی‌شود. در اکثر مواقع سرویسکاران پکیج ایران رادیاتور در مرکز تعمیرات دیجی امداد در هنگام سرویس پکیج از رسوب‌گیر یا فیلتر در مسیر آب ورودی پیش از نصب فلوسوئیچ استفاده می‌کنند که این موضوع باعث پیشگیری از بروز این مشکل می‌شود البته هر چند وقت یک‌بار باید نسبت به تمیز و یا تعویض کردن این فیلترها اقدام نمود.

تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

برای تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور ابتدا باید فلوسوئیچ مناسب با پکیج خود را که در دو جنس پلاستیکی و برنجی ساخته می‌شوند را تهیه کنید که در مورد فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور، نوع مناسب پلاستیکی می‌باشد. مراحل زیر را برای تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور انجام دهید و در صورت هرگونه سؤال و یا کمک با مرکز تعمیرات دیجی امداد تماس بگیرید.

مراحل تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

سه جریان برق، گاز و آب ورودی دستگاه را قطع کنید.

قاب پکیج را باز کنید.

شیر پرکن را باز کنید.

شیر آب را جهت تخلیه آب درون دستگاه باز کنید.

کنسول جلوی پکیج (کنترل پنل) را در دستگاه به سمت پایین بکشید.

اتصالات و سیم‌های بین فلوسوئیچ و برد را باز کنید.

توسط آچار اتصال مغزی به داخل لوله را شل کنید

پین نگهدارنده در فلوسوئیچ را برداشته و به آرامی فلوسوئیچ را به سمت خود بکشید.

فلوسوئیچ قبلی جدا شده و اکنون فلوسوئیچ جدید را با توجه به جهت درست جریان آب ورودی، جایگزین نمایید.

دو سیم ارتباطی در فلوسوئیچ جدید را به برد وصل کنید.

مغزی فلوسوئیچ را چند دور توسط آچار جهت محکم شدن فلوسوئیچ بپیچانید.

قاب و نیز کنسول جلوی پکیج را مجدداً ببندید.

سه جریان (برق، گاز و آب) قطع شده در ابتدای کار را مجدداً وصل نموده و سپس پکیج ایران رادیاتور را روشن کنید.

برای تعویض و یا تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور و همچنین به طور کلی تعمیر پکیج ایران رادیاتور  بهتر است از تکنسین‌های متبحر در مرکز تعمیرات دیجی امداد کمک بگیرد زیرا در صورتی که کار تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور به درستی انجام نشود؛ نه تنها مشکل فلوسوئیچ برطرف نخواهد شد بلکه امکان بروز مشکلات دیگری در پکیج و حتی خسارات جانی وجود خواهد داشت.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز نصب، تعمیر و سرویس انواع پکیج دیواری ایرانی و خارجی

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

3.5/5 - (24 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *