مطالب آموزشی

علت گرم نشدن آب پکیج دیواری

علت-گرم-نشدن-آب-پکیج

پکیج های گرمایشی از نظر سوخت مصرفی به دسته های پکیج‌ گازی، پکیج‌ گازوئیلی، پکیج‌ دوگانه‌ سوز و پکیج‌ برقی تقسیم می‌شوند. معمولاً پکیج های گازوئیل سوز و دوگانه سوز در ویلاها و ساختمان های حیاط دار استفاده می شوند. پکیج دیواری یکی از پرکاربردترین سیستم های گرمایشی در ساختمان ها هستند.در این مقاله شمارا را علت های گرم نشدن آب پکیج بیشتر آشنا می کنیم.

مشاوره دیجی امداد رسان

پکیج دیواری heating package

وظیفه پکیج ها تأمین همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاژ ساختمان ها با کارکرد مختلف است. در صورت نیاز به آب گرم با باز کردن شیر آبگرم مصرفی، مشعل پکیج به صورت اتوماتیک روشن می شود و با قطع کردن شیرآب، مشعل پکیج خاموش می شود. پکیج ها نسبت به سیستم موتور خانه مرکزی مزایای بیشتری دارند که از جمله می توان به بازدهی انرژی بالاتر، تامین آب گرم فوری، مصرف سوخت کمتر، هزینه اولیه کمتر ، کاهش هزینه های ساخت با کم شدن هزینه اجرای موتورخانه در ساختمان و در نتیجه آن مستقل شدن هر یک از واحدها از نظر تامین گرمایش و آب گرم مصرفی، اشغال فضای کمتر نسبت به فضای موتورخانه به گونه ای که می توان به راحتی در یک کابینت، فضایی را برای پکیج اختصاص داد. از این رو استفاده از سیستم گرمایشی مورد استقبال از سوی مصرف کنندگان قرار می گیرد.

اما در کنار این مزایا معایبی چون هزینه نگهداری بالاتر نسبت به سیستم موتورخانه، ظرفیت محدود در نصب ، محدودیت سوخت مصرفی، عدم کارایی در فشار آب پایین، عدم وجود حجم ذخیره آب گرم مصرفی و رسوب‌ پذیری بالا را نیز دارد. اگر قصد خرید پکیج برای ساختمان خود دارید، پیشنهاد می شود به فاکتورهای زیر دقت کنید تا بعدها با مشکل مواجه نشوید. اولین مورد ابعاد و متراژ فضاست.  شما باید برای هر ساختمان با هر متراژی، پکیجی با توان و متناسب با متراژ آن در نظر بگیرید. نکته بعدی خرید از مراکز معتبر می باشد چون در این صورت شما از داشتن گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مطمئن خواهید بود. طول دودکش ها و نوع آنها در انتخاب نوع پکیج ها تاثیرگذار هستند. برای خرید پکیج دیواری و زمینی باید به نوع مبدل حرارتی نیز دقت کرد زیرا در صورت استفاده از سیستم گرمایش از کف و … نوع پکیج ها نیز متفاوت خواهد بود.

از موارد دیگر میزان آب گرم مصرفی ساختمان است. برای انتخاب پکیج دیواری و زمینی باید به میزان حجم آب گرم مورد نیاز و ظرفیت حرارتی نیز دقت کنید. اگر می خواهید در صورت مشکل داشتن پکیج به راحتی عیب آن را بررسی کنید، پکیج هایی را انتخاب کنید که سیستم های عیب یاب اتوماتیک دارند. با استفاده از این سیستم می توان در کم ترین زمان ممکن ایراد سیستم گرمایشی را تشخیص داد.

جهت خواند مقاله علت روشن نشدن پکیج اینجا  را کلیک کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز تخصصی عیب یابی، تعمیر و سرویس انواع پکیج دیواری 

دیجی امداد رسان

 

برای مشاوره یا درخواست تکنیسین با ما تماس بگیرید

 

علت گرم نشدن آب پکیج دیواری

بعضی از پکیج ها خطا را روی مانیتور نشان می دهند که هرکدام از این کدها نشان دهنده ایرادی در سیستم پکیج هستند بنابراین می توان با استفاده از این کدها، در کمترین زمان علت گرم نشدن آب پکیج دیواری را تشخیص داد. در بررسی ایراد پکیج اولویت با کد خطاها هست.برای پیدا کردن علت گرم نشدن آب پکیج دیواری تمامی نکات زیر را بررسی کنید تا بتوانید مشکل پکیج خود را متوجه شوید. در حالتی که آب مصرفی فقط ولرم است و گرم نمی‌شود مشکل مربوط به مشعل است. ولی در حالتی که آب کاملاً سرد است ابتدا قطعات را بررسی کنید و سپس به رفع ایراد آن بپردازید. اگر بعد از بررسی نتوانستید علت گرم نشدن آب پکیج دیواری خود را پیدا کنید با گروه دیجی امدادرسان تماس بگیرید. دیجی امداد رسان یکی از فعال ترین مجموعه ها در زمینه سرویس و تعمیرات انواع لوازم خانگی در تهران و کرج می باشد. این مجموعه با بهره مندی تکنسین مجرب و متعهد با بررسی دلایل گرم نشدن آب پکیج آماده، ارائه کلیه خدمات نصب، سرویس و تعمیر انواع پکیج می باشد.

دلایل علت گرم نشدن آب مصرفی

در ادامه به بررسی علت گرم نشدن آب پکیج دیواری می پردازیم:

مشاوره دیجی امداد رسان

1- افت فشار گاز

در فصول سرد به خصوص در شهرهای بزرگ به علت استفاده بیش از حد از گاز، امکان دارد فشار گاز کم شود و این خود باعث کم شدن ارتفاع شعله می شود و در نتیجه آن آب پکیج گرم نشود. البته کم شدن ارتفاع شعله ممکن است به دلیل تنظیم نبودن شیرگاز پکیج باشد. برای تنظیم میزان گاز ورودی و خروجی و ارتفاع شعله از فشارسنج استفاده کنید.

2-فشار پایین آب( علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری)

پیچ و خم های زیاد در لوله کشی ساختمان باعث کم شدن فشار آب ورودی نیز می شود. در صورتی که فشار آب سرد کم باشد، آب بلافاصله جوش میاد سریع آب در پکیج اتفاق می افتد و همین امر باعث میشه سنسور آب گرم فرمان قطع شعله را بدهد و پکیج با نوسان مداوم خاموش می شود. به طور کلی  علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری، کم بودن فشار آب می باشد.

توصیه می شود برای حل این مشکل از پمپ در ساختمان استفده کنید و حتماً در صورت وجود مشکل، پمپ را سرویس کنید تا از فشار آب ورودی مطمئن شوید. در صورت بررسی موارد ذکر شده، شیر های پکیج را نیز بررسی کنید زیرا خرابی شیرهای پکیج باعث افت فاشر آب می شوند. در هنگام نصب پکیج استاندارهای لازم در خصوص فاصله های رادیاتور به پکیج و چند رادیاتور کنار هم را رعایت کنیدزیرا نزدیکی بیش از حد رادیاتور به پکیج و همچنین نزدیکی چند رادیاتور در کنار هم در عملکرد پکیج بسیار تاثیرگذار است. همچنین سردی بیش از حد آب ورودی نیز از دلایل گرم نشدن آب پکیج می باشد.

برای خواندن مقاله دلایل خرابی پکیج اینجا را کلیک کنید.

۳-رسوب گرفتن مبدل ثانویه

در پکیج های دو مبدله، رسوب گرفتن مبدل ثانویه باعث می شود رسانایی گرمایی مبدل کم شود. معمولا بعد از گذشت چند سال استفاده از پکیج، بسته به نوع آب محل زندگی شما این مبدل رسوب می گیرد. برای جلوگیری از رسوب گرفتن مبدل، آن را هر چند سال یکبار تعویض کنید یا در صورت عدم تعویض آن می توانید  با مخلوط آب و اسید شست‌و‌شو دهید. توصیه می کنیم خودتان این کار را انجام ندهید و از افراد متخصص تعمیرات پکیج کمک بگیرید. توجه داشته باشید رسوب زدایی بهتر است برای مبدل ثانویه و اصلی انجام شود. رسوب گرفتن رادیاتورها نیز از دلایل گرم نشدن آب در رادیاتورهاست که برای رفع آن می توانید از همان مخلوط آب و اسید کمک بگیرید.

4-وجود هوا در لوله ها

روی پکیج درجه ای وجود دارد که نمایانگر وضعیت فشار است. اگر عدد نمایش داده شده  کمتر از عدد یک است به این معناست که لازم است تا پکیج هواگیری شود. برای خروج هوا پیچی در قسمت پایین دستگاه وجود دارد که با چرخاندن تا درجه ی بیشتر از یک می توانید هوا را خارج کنید. بعد از اینکه درجه  آن بیشتر از یک شد، آب را باز کنید. برای هوارسانی به پکیج، دو عدد درپوش مشکی رنگ که در بالای پکیج  به وسیله پیچ هایی در کنار دودکش قرار دارد را باز کنید. نصب رادیاتورها در کنار هم به صورت غیر استاندارد، نیز می تواند باعث گرم نشدن آب پکیج باشد.

5-سوختن برد کنترل

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب پکیج سوختن برد کنترل است. در مواقعی که پکیج روشن است اما آب گرم نمی شود یعنی برد کنترل مشکل پیدا کرده است. برد پکیج یک قطعه الکترونیکی است که عملکرد های مختلف پکیج را کنترل می کند. محل قرارگیری این برد در پشت صفحه کنترل پکیج ، داخل محفظه است. وجود گرد و غبار ، آب و رسوبات آن بر سطح برد می توانند باعث خرابی آن شود. برای تعویض برد کنترل و قطعات فابریک و اصل می توانید از متخصصان تعمیر پکیج دیجی امداد رسان کمک بگیرید.

6- خرابی فلومتر یا فلوسویچ

یکی دیگر ازدلایل گرم نشدن آب پکیج خرابی قطعه ای به نام فلومتر یا فلوسویچ است که وظیفه آن تشخیص زمان باز شدن آب مصرفی است. تقریباً در همه پکیج ها زمانی که آبگرم باز می شود صفحه نمایشگری چشمک می زند و در بعضی دیگر از پکیج ها صفحه علامت شیر آب چشمک می زند. در بعضی دیگر نیز چراغی خاموش شروع به چشمک زدن می کند. اگر علت گرم نشدن آب پکیج به خاطر خرابی فلوسویچ یا فلومتر باشد، علامت باز شدن آب دیگر کار نمی کند.

همچنین برای چک کردن فلومتر یا فلوسویچ ابتدا سیم های آن را اتصال کوتاه می دهند، اگر پکیج روشن شد یعنی ایراد از فلومتر است و همین باعث گرم نشدن آب هم می شود. حتما این نکته را در نظر بگیرید ایجاد اتصال کوتاه خطرناک است و افراد متخصص باید آن را انجام دهند. البته در پکیج های آنالوگ، باز بودن آب مصرفی با چراغ‌های روی پنل دستگاه مشخص می‌شود.برای تعمیر پکیج از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید. دیجی امدادرسان با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تعمیرات و سرویس لوازم خانگی آماده خدمات رسانی به شما می باشد.

7- خرابی سنسور NTC

در صورتی که  مشکل از سنسور NTC باشد. آب مصرفی به اندازه کافی گرم نمی شود. برای بررسی سنسور NTC یک سنسور دیگر را تست کنید. تعمیرکاران به صورت حرفه ای برای اطمینان از این موضوع و اندازه گیری مقاومت، ابتدا پکیج را خاموش می کنند و بعد دو سر اهم متر را به دو سر سنسورNTC وصل می کنند سپس با استفاده از یک شعله غیر مستقیم دمای NTC را افزایش می دهند. اگر سنسور NTC خراب باشد، باید آن را تعویض کنید. بریا تعویض و تعمیر پکیج خور می توانید با تیم دیجی امدارسان تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

8- خرابی موتور شیر سه طرفه

کار نکردن موتور شیر سه طرفه است یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب پکیج می باشد. شیر سه طرفه از قسمت های بدنه اصلی ، مغزی ، خار فنری و موتور شیر سه طرفه تشکیل شده است. ایجاد  ارتباط بین پمپ و مبدل های اصلی و ثانویه توسط بدنه اصلی انجام می شود.

در پکیج های گرمایشی با باز شدن شیر آب گرم رادیاتورها را موقتاً  قطع می کند و آب گرم مصرفی را به سمت لوله های خروجی انتقال می دهد و سپس با بسته شدن شیر آب گرم مصرفی به حالت اول بر می گردد و آب گرم تولید شده را در مدار رادیاتورها اتقال می دهد.  .فنر موجود در شیر سه طرفه در آب قرار ندارد و همین باعث می شود که شیر بی صداتر کار کند.

9- انتخاب دودکش نامناسب

انتخاب دودکش و کلیه قطعات و تجهیزات استفاده شده در نصب پکیج در عملکرد و راندمان آن تاثیر دارند که باید درست انتخاب و نصب شوند. قبل از شروع فصول سرد و استفاده از پکیج حتما مسیر دودکش را باز کنید و از کلاهک های استاندارد استفاده کنید.

10- سیستم احتراق

دستگاه پکیج حتما باید کف کابینت باز و درب کابینت مناسب داشته باشد تا پکیج بتواند اکسیژن مورد نیاز خود را برای احتراق از فضای اطراف دریافت کند. همچنین اگر در سیستم احتراق پکیج نقصی باشد میتواند دلایل مختلفی مانند خرابی به علت فن, پرشر فن, شیر گاز, عدم تنظیم گاز, یون جرقه زن داشته باشد. تعمیر و بررسی سیستم احتراق پکیج کار مشکلی خواهد بود و بنابراین از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

11-دلایل متفرقه

همان طورکه مشاهده کردید علت گرم نشدن آب پکیج دیواری را بررسی کردیم. اما عواملی دیگری مانند قطع شدن برق دستگاه یا اتصالی برق دستگاه، سوپاپ نامناسب پکیج، فرسوده و قدیمی بودن رادیاتورها، خرابی پتاسیومترگرمایش، رسوب داشتن دریچه آب پکیج و سرویس نشدن پکیج ها،  اشاره کرد.

برای خواندن مقاله علت گرم نشدم رادیاتور اینجا را کلیک کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که در صورتی که با بررسی موارد ذکر شده نتوانستید مشکل پکیج خود را حل کنید حتما با دیجی امدادرسان تماس بگیرید. تعمیرکاران ما سعی می کنند مشکل شما را  به صورت تلفنی حل کنند، در غیر این صورت بلافاصله در محل شما آماده خدمت و تعمیر می باشند. برای بررسی و سرویس دوره ای پیکج حتما از تعمیرکازان مجاز و متخصص کمک بخواهید، تا با خیال راحت سرویس و تعمیر پکیج خود را انجام دهید.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز تخصصی عیب یابی، تعمیر و سرویس انواع پکیج دیواری 

دیجی امداد رسان

 

برای مشاوره یا درخواست تکنیسین با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *