مطالب آموزشی

علت هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ چیست؟

علت-هوا-گرفتن-رادیاتور-شوفاژ

در روزهای سرد زمستانی، زمانی که هوا بیش از حد سرد است با گرمای پکیج خانه‌ی شما گرم و دورهمی‌تان به وجود پکیج وابسته است لذا یکی از بهترین خاطره‌ها را رقم خواهد زد پس وجود پکیج در خانه بسیار ضروری است. قایدتا بعد از استفاده از هر وسیله‌ای به مرور زمان آن نیاز به تعمیرات و سرویس خواهد داشت. علت هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ چیست؟ این مشکلی است که بسیاری از کاربران در ذهن خود می‌پرسند و برای رفع آن دنبال راه حل می گردند.

مشاوره دیجی امداد رسان

بعضی از کاربران نیز علت هوا گرفتن مداوم رادیاتور پکیج را از کارشناسان ما جویا می‌شوند تا بتوانند ایراد به وجود آمده را برطرف کنند. در این مقاله از دیجی امداد رسان قصد داریم به علت هوا گرفتن مکرر شوفاژ بپردازیم تعمیرکاران شرکت دیجی امداد رسان در هر زمینه آماده‌ی خدمت رسانی هستند برای دریافت خدمتی چون تعمیر و سرویس رادیاتور شوفاژ می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. وظیفه‌ی رادیاتورها این است که با گرداندن آب گرم در درون خود موجب گرمی محیط می‌شوند. هنگامی که به علت وجود هوا جریان آب نمی‌تواند بچرخد و متوقف شده است، قسمتی از رادیاتورها سرد و قسمتی دیگر گرم می‌مانند یکی از علت‌های وجود هوا همین موضوع است.

دلایل وجود هوا در پکیج

علل مختلفی باعث بروز این پدیده می‌شود. وجود هوا در رادیاتورها در صورتی که به موقع تعمیر و یا سرویس نشود باعث بروز مشکلات بزرگتری می‌شود، چناننچه حتی کار رادیاتور شما را مختل می‌کند.

از جمله دلایل وجود هوا در پکیج دیواری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هوا از راه‌های گوناگون وارد رادیاتورهای شما می شود. امکان دارد از طریق سیستم گرمایش به رادیاتورها راه پیدا کرده باشد.

وجود سوراخ و یا سوراخ هایی در خود رادیاتور و ورود هوا از طریق آن‌ها در رادیاتور باعث اختلال در روند گرم نمودن خانه می‌کند.

امکان دارد علت هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ به خالی شدن آب درون سیستم گرمایش مرکزی ارتباط داشته باشد.

امکان زنگ زدگی لوله‌ها و ته‌نشین شدن رسوب در آن‌ها وجود دارد.

در بعضی مواقع ممکن است هوا از طریق مخزن باز و اتصالات در سیستم مرکزی وارد شود و در ادامه به رادیاتور ورود پیدا کند از آن جایی که آب از هوا سنگین‌تر است در اغلب موارد در سیستم گرمایش مرکزی هوا در رادیاتور طبقه‌های بالاتر بیش‌تر از طبقه‌های پایین است.

در صورتی که علت هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ مورد بازبینی واقع نشود، هوا در تمام رادیاتور انباشته می‌شود و رادیاتور هیچ حرارتی به بیرون منتقل نمی‌کند و در این صورت با لمس کردن نقاطی که گرم هستند و یا سرد هستند قابل شناسایی نیست. فقط علامت‌هایی که در این موقع وجود دارد این است که عملکرد رادیاتورهای شما به شدت افت می‌کند و حتی احتمال دارد با انجام هوا گیری مثل گذشته گرم نکند. در صورتی که علت هوا گرفتن مداوم رادیاتور پکیج اصلاح نشود، عملکرد رادیاتور به طور محسوسی افت می‌کند حتی امکان دارد با هوا گیری مثل گذشته کار  نکند لذا پیشنهاد می‌دهیم بررای تعمیر و سرویس رادیاتور و پکیج هر چه سریع‌تر اقدام نمایید و با تعمیرکاران ماهر شرکت دیجی امداد رسان تماس بگیرید. تعمیرکاران این شرکت در هر زمینه آماده‌ی خدمت رسانی هستند.

نکته‌ی قابل توجه این است که برای این که مطمئن شوید علت هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ چیست، باید از بقیه‌ی طبقات هم بپرسید و ببینید آیا برای رادیاتورهای آن‌ها هم چنین مشکلی به وجود آمده است یا خیر. در صورتی که جواب مثبت است دلیل هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ از سیستم مرکزی است و در صورتی که بقیه طبقات مشکلی ندارند احتمال می‌رود رادیاتور شما با مشکل جدیدی روبه‌رو است.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر انواع پکیج دیواری در تهران

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

برای خواندن مقاله نحوه هواگیری پکیچ ایران رادیاتور اینجا را کلیک نمایید.

وجود هوا در درون رادیاتورها باعث بروز چه مشکلاتی می شود ؟

یکی از مشکلاتی که هوای درون رادیاتورها به وجود می‌آورد سرد بودن بخشی از رادیاتور و نداشتن گرما در قسمت‌های بعدی آن است چنان چه هر قدر پکیج یا رادیاتور را زیاد می‌کنید باز هم خانه‌ی شما سرد است و گرم نمی‌شود. امکان دارد با وجود هوا در درون رادیاتورها خود را با سر و صدای خاصی نشان دهد با توجه به هوای محبوس شده در آن دلیل صداهای زیاد در داخل لوله‌ها همین عامل است که در مقابل ورود هوا را می‌گیرد. وظیفه سرکولاتورها منتقل کردن گرما در سیستم گرمایشی است و هنگامی که درون لوله‌ها به جای آب هوا باشد، گرما به درستی منتقل نمی‌شود حتی در برخی موارد امکان دارد در قسمتی از سرکولاتور مسدود شود که در این صورت هر چه سریع‌تر موضوع را به یک کارشناس خبره اطلاع دهید زیرا ممکن است سایر قطعات آسیب ببیند و  هم‌چنین روند گرم شدن خانه با اختلال روبه‌رو شود.

از مشکلات مهمی که هوای درون رادیاتورها ایجاد می‌کند، اکسیژن موجود در درون آن‌هاست. این اکسیژن در برخورد با قطعات داخلی است که جنس آن‌ها از آهن است زمینه‌ی زنگ زدگی آن‌ها و هم‌چنین خوردگی قطعات درونی فراهم می‌شود و باعث آسیب دیدن آن‌ها و بروز مشکلات جدی‌تری می‌شود.

کسانی که از پره‌های آلومینیومی بهره می‌برند باید بدانند که علت هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ آن‌ها به دلیل واکنش شیمیایی آلومینیوم با کویل‌های مسی و هم‌چنین آب است که باعث آزاد شدن گاز هیدروژن می‌شود و باید از درون لوله‌ها خارج شود. برای برطرف کردن این ایراد می‌توانید از محلول HSP بهره ببرید تا از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنید. در صورتی که قادر به رفع مشکل نیستید با تعمیرکاران ماهر شرکت دیجی امداد رسان تماس بگیرید.

آبریزی رادیاتور شوفاژ

از دیگر دلایل هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ وجود هوا در رادیاتور شوفاژ می باشد که باعث سوراخ شدن آن و در نتیجه باعث ریزش آب می‌‌شود اگر این مشکل برای شما به وجود آمده است حتما لازم اسست تا جلوی نشتی آن را بگیرید برای این کار باید حتما از متخصصان باتجربه استفاده کنید شرکت دیجی امداد رسان آماده‌ی کمک رسانی به هموطنان محترم است.

برای خواندن مقاله تعمیرکار پکیج شوفاژ گازی اینجا را کلیک نمایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

چگونه می‌توان از ایجاد هوا در رادیاتور جلوگیری کرد؟

در صورت بروز این مشکل، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دلیل هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ را بررسی کنید. باید بفهمید که دلیل این مشکل سیستم مرکزی است یا یا لوله‌های شوفاژ با ایراد مواجه هستند حتما رادیاتورها را مورد بازبینی قرا دهید تا بفهمید فقط یک رادیاتور ایراد دارد یا کل ساختمان با این مشکل روبه‌رو است اگر جایی نشتی دارد آن را برطرف کنید و از سالم بودن پیچ‌ها و اتصالات تمام قسمت‌ها اطمینان حاصل کنید. در برخی مواقع دلیل هوا گرفتن مکرر شوفاژ و رادیاتور به خرابی قسمتی در سیستم گرمایشی ارتباط دارد و در صورت تعمیر به موقع امکان دارد مشکلات بزرگ‌تری ایجاد شود و رفع آن با هزینه‌ی گزاف و آسیب رسیدن به سایر قطعات همراه باشد.

هزینه هواگیری شوفاژ چقدر است؟

در صورتی که شما به طور مرتب و دوره‌ای رادیاتورهای خود را مورد بازبینی قرار دهید نیاز به تعمیر نیست. اگر هم نیاز به تعمیر باشد هزینه‌ی زیادی را متحمل نمی‌شوید پس حتما با سرویس و تعمیر به موقع رادیاتورها از خراب شدن آن‌ها جلوگیری کنید هزینه هواگیری شوفاژ متغیر است و قیمت مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد. شرکت دیجی امداد رسان با داشتن برترین تعمیرکاران متخصص و با هزینه‌ای مقرون به صرفه آماده‌ی ارایه خدمت است.

نحوه هواگیری رادیاتور شوفاژ

زمانی که قصد هواگیری رادیاتور شوفاژ را دارید به وسیله‌ای چون پیچ مخصوص هواگیری نیاز خواهید داشت در بخش انتهایی بالای شوفاژ یک شیر خروجی وجود دارد روی شیر یک دریچه و روی آن یک مربع وجود دارد از آن برای تنظیم و هواگیری بهره برده می‌شود بهتر است این پیچ مخصوص را تهیه کنید تا اقدام به هواگیری نمایید در غیر این صورت از وسیله‌ای که مناسب این کار است استفاده کنید. بهتر است قبل از این‌که شیر خروجی را باز کنید از داشتن پیچ مخصوص اطمینان حاصل کنید. بعضی از شوفاژهای جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شیر خروجی را می‌توان با پیچ گوشتی تنظیم کرد. سیستم‌های گرمایشی را خاموش کنید زیرا در صورت روشن بودن هوای زیادی را وارد خود می‌کند پس بهتر است قبل از انجام هواگیری آن را خاموش کنید کافی است اهرم و یا پیچ را بچرخانید تا بسته شود  در صورتی که هنوز گرمای آن‌ها از بین نرفته است صبر کنید تا خنک شود سپس اقدام به باز نمودن شیر خروجی کنید. شیرهای ورودی و خرجی شوفاژ را باز بگذارید و در ادامه پیچ مخصوص هواگیری شوفاژ را قرار دهید و خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا شیر باز شود و هوا خارج شود به محض خالی شدن هوا آب جای آن را می‌گیرد لازم به ذکر است خروج هوا از شوفاژ با سر و صدا همراه است.

برای پیشگیری از خیس شدن می‌توانید قبل از انجام هواگیری از دستمال آب‌گیر و یا حوله جهت خشک کردن آب‌اای ریخته شده کمک بگیرید. در صورتی که آب خارج شده از شوفاژ با آب همراه نبود عملیات هواگیری به اتمام رسیده در غیر اینصورت شیر را باز بگذارید تا زمانی که آب بدون هوا خارج شود. برای این‌که مطمئن شوید هوای کل ساختمان به اتمام رسیده بقیه‌ی شوفاژها را نیز به همین روال بالا هواگیری کنید تا با مشکلی رو به‌رو نشوید. برای این‌که مطمئن شوید نیاز است تا به صورت دوره‌ای یا سالانه یک‌بار هواگیری کنید. پس از هر بار سرویس و یا تعمیر می‌توانید از تعمیرکار مربوط درخواست کنید تا هواگیری را برایتان انجام دهد. شرکت دیجی امداد رسان در این زمینه آماده‌ی خدمت رسانی است برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

برای خواندن مقاله مشکلات رایج پکیج دیواری و راه حل های آن  اینجا را کلیک نمایید.

دیجی امداد رسان از بهترین نمایندگی های تعمیر انواع پکیج ها می باشد این مجموعه دارای چندین سال سابقه کاری در این زمینه می باشد و با داشتن بهترین تکنسین ها خدمات خود را به بهترین نحو ممکن ارائه می دهد.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر انواع پکیج دیواری در تهران

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “علت هوا گرفتن رادیاتور شوفاژ چیست؟

  1. امیر علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    چند روزه از شوفاژ خونه داره آب میاد میشه جوشش داد با دستگاه جوش؟میتونه غیر از هوا گرفتن رادیاتور علتدیگه ای داشته باشه؟

    1. admin گفت:

      سلام، بستگی به جنس شوفاژ دارد
      اگر منظور از شوفاژ رادیاتور هست خیر اماکن جوش دادن با دستگاه جوش نیست

  2. احمد گفت:

    سلام هزینه سرویس کردن رادیاتور شوفاژ چقدر میشه؟

    1. admin گفت:

      سلام، لطفا برای هزینه تماس بگیرید

  3. نازنین گفت:

    سلام شوفاژمون ازین مدل قدیمیاست که لبه تیز داره
    دوتا لبه آخری سرده ولی اتاقو گرم میکنه…هزینه هوا گیری رادیاتور شوفاژ چقد میشه؟

  4. محمد امیری گفت:

    سلام ممنون از مطلبتون مفید بود ..نمیدونستم هوا داخل پکیج دیواری هم ممکنه بره..

    1. admin گفت:

      سلام، خواهش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *