مطالب آموزشی

علت صدای پکیج ایران رادیاتور چیست و چگونه رفع می­ شود؟

عوامل تاثیر گذار در صدای پکیج ایران رادیاتور

 تشخیص اینکه صدای پکیج ایران رادیاتور صدای طبیعی پکیج می­باشد یا نشانه بروز مشکلی در پکیج می­باشد را باید به تعمیرکار حرفه ای سپرد زیرا صدای غیرطبیعی در پکیج ایران رادیاتور نشانه بروز مشکلی در پکیج ایران رادیاتور می­باشد که سریعا باید تشخیص داده شود و برای رفع آن اقدام گردد.

در صورتی که صدای پکیج ایران رادیاتور شما مثل قبل نیست و صدای آزاردهنده­ای دارد در اولین قدم باید علت آن را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور و راهکار رفع آن را شرح دهیم. در صورت نیاز به تعمیرکار مجرب و متخصص می­توانید با مرکز تعمیرات دیجی امداد تماس حاصل فرمایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

بررسی برخی از دلایل صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور

 

نصب غیراصولی پکیج ایران رادیاتور

نصب غیراصولی پکیج و رعایت نکردن موارد بسیاری همچون تراز بودن محل نصب پکیج یا جاگذاری درست قاب پکیج بر روی پکیج می­تواند موجب بروز صدای پکیج ایران رادیاتور گردد. بنابراین برای نصب درست و اصولی پکیج ایران رادیاتور از سرویسکاران دیجی امداد کمک بگیرید.

 

وضعیت زمستانه پکیج

علت علت صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور را می توان در تغییر وضعیت پکیج از حالت تابستانه به زمستانه دانست که اگر توسط فرد مبتدی و غیرماهر انجام شود، منجر به عدم گردش مناسب آب در مدار گرمایش و سروصدا در پکیج می­گردد. بنابراین در صورت تغییر وضعیت پکیج به حالت زمستانه دقت کنید که موارد زیر را جهت رفع مشکل گردش نامناسب آب در مدار گرمایش برطرف نمایید:

✔️ بسته بودن شیرهای رادیاتور: تمامی شیرهای رفت و برگشت رادیاتور در زیر پکیج را باز کنید (دسته شیرها در امتداد لوله)

✔️ معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون در پکیج تک مبدله: تعمیر یا تعویض پمپ

✔️ آلودگی توری صافی برگشت: تمیز یا تعویض کردن آن

 

چینی جرقه زن پکیج

گاهی منظور از وجود صدا در پکیج ایران رادیاتور، صدایی است که هنگام روشن کردن اولیه به صورت انفجاری شنیده می­شود که در این صورت با تنظیم فاصله چینی جرقه زن و یا تمیز کردن آن با یک وسیله­ای مثل مسواک مشکل را برطرف کرد.

 

پمپ پکیج ایران رادیاتور

پمپ وظیفه انتقال آب از مسیر برگشت رادیاتور به مسیر رفت رادیاتور را برعهده دارد. معیوب بودن پمپ می­تواند موجب ایجاد صداهای ضربه­ای در پکیج ایران رادیاتور گردد. برای جلوگیری از این صداها توصیه می­شود ضربه گیر برای پمپ نصب گردد. در صورت تداوم مشکل، صدا در پمپ پکیج ایران رادیاتور بیشتر نیز می­شود و علت آن را می­تواند عدم توازن مقدار آب ورودی با قطر لوله ها، معیوب بودن محور اصلی پمپ و یا سرعت بیش از حد پمپ دانست که این موارد باید توسط تعمیرکار حرفه ای بررسی گردد.

فن پکیج ایران رادیاتور

فن در داخل پکیج ایران رادیاتور وظیفه مکش هوا و گرما جهت هدایت آن به سمت دودکش را برعهده دارد. با گذشت زمان و در صورت آلودگی بالای هوا، فن پکیج می­تواند علت صدای پکیج ایران رادیاتور باشد. از طرفی باید فن در محل خود محکم قرار گرفته باشد.

برای جلوگیری از بروز صدای فن باید هر چند وقت یکبار نسبت به تمیز کردن فن و پروانه­های آن، سالم بودن عایق صوتی فن و نیز بررسی اینکه فن در جای خود شل نشده باشد، اقدام نمود.

 

منبع انبساط پکیج

لغزندگی برخی قطعات در پکیج ایران رادیاتور نظیر منبع انبساط نیز می­تواند علت صدای پکیج ایران رادیاتور باشد. لرزش منبع انبساط در جای خود و یا در موقع سرریز شدن آب از پکیج و تخلیه آن از زیر پکیج، این سروصداها از پکیج شنیده می­ شود.

 

شیر گاز پکیج

تنظیم نبودن فشار گاز پکیج به خصوص هنگام زیاد بودن شعله، موجب ایجاد سر و صدا در پکیج ایران رادیاتور می­شود و برای رفع آن باید شیر ماژوله گاز پکیج ایران رادیاتور را به درستی تنظیم کرد.

 

دمای آب ورودی به پکیج

در برخی مواقع به خصوص فصول سرد سال، آب ورودی به پکیج به شدت سرد است. در این شرایط به علت نوسانات دمایی و اختلاف دمای زیاد بین آب ورودی با محیط گرم داخل پکیج، سر و صدا در پکیج ایران رادیاتور ایجاد می­شود. در این صورت باید از تعادل دمای آب ورودی به پکیج مطمئن شد.

 

مدار گرمایشی پکیج ایران رادیاتور

وجود هوا در مدار گرمایشی می­تواند یکی دیگر از علت­های صدای پکیج ایران رادیاتور باشد بنابراین باید نسبت به هواگیری مدارهای گرمایشی پکیج به کمک آچار اقدام نمود و در صورت تداوم مشکل باید محلول­های مخصوصی (Additive/Inhibitor) را نیز به داخل لوله ها اضافه کرد. در صورتی که خود اقدام به رفع این مشکل می­کنید با استفاده از یک لیتر ضد یخ اتومبیل به همراه یک استکان مایع ظرفشویی داخل رادیاتورها از هواگیری سیستم رادیاتورها جلوگیری نموده و راندمان پکیج نیز افزایش یابد.

مشاوره دیجی امداد رسان

لوله­ های پکیج ایران رادیاتور

لوله ­های مارپیچ مربوط به مبدل اصلی وظیفه تامین آب گرم مصرفی را برعهده دارند و چون توسط حرارت مستقیم شعله نیز قرار دارند پس از مدتی رسوب در آنها تجمع میابد که در این صورت نمی­توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند و نیز میتوانند علت صدای پکیج ایران رادیاتور باشند.

با سنجش فشار آب ورودی و خروجی میتوان از وجود رسوب در لوله­ها مطمئن شد که در صورت اختلاف در فشار ورودی و خروجی میتوان یک علت آن را وجود رسوب در لوله ­ها دانست. جهت رسوبگیری لوله ­ها، کم کردن شعله، نصب فیلتر برای مسیر برگشت مدار گرمایش و یا تعویض مبدل میتوانید با مرکز تعمیرات دیجی امداد تماس بگیرید. تعمیرکاران این مرکز توسط دستگاه پاور فلو اقدام به رسوبگیری لوله ­های پکیج می­نمایند.

وجود آب در رادیاتورهای پکیج

صدای چرخش آب در رادیاتورهای پکیج میتواند علت دیگری برای صدای پکیج ایران رادیاتور باشد. برای بررسی و رفع این مشکل کافی است که هر یک از شیرهای ورودی مربوط به رادیاتور را که صدا می­دهد، به طور کامل باز کرده و به تدریج ببندید هر زمان که صدا قطع شد، شیر را در همان حالت نگه دارید.

 

لوله کشی پکیج ایران رادیاتور

لوله کشی نامناسب و غیراصولی در پکیج میتواند علت دیگری برای صدای پکیج ایران رادیاتور باشد. در صورتی که مسیر لوله کشی­ها در پکیج درست نباشد (پیچ و خم زیاد) و یا لوله­ها قطر کمی داشته باشند، فشار زیادی به پکیج وارد شده و به دلیل عدم امکان انقباض و انبساط در لوله­ها، سروصدا در پکیج ایجاد می­شود. راه حل رفع این مشکل استفاده از نمد و یا عایق برای مهار سروصدای لوله­ ها می ­باشد.

 

بدنه پکیج ایران رادیاتور

گاهی علت صدای پکیج ایران رادیاتور بدنه پکیج می­باشد. جهت اطمینان از اینکه علت صدای پکیج بدنه آن می­باشد، کافی است دست خود را روی پکیج محکم قرار دهید که در این حالت، لرزش و صدای پکیج کم خواهد شد. برای رفع این مشکل کافی است به کمک استفاده از چند تکه کارتن در قسمت­های مختلف پکیج از سروصدای پکیج ایران رادیاتور رهایی یابید.

 

سوپاپ رادیاتور پکیج

سوپاپ رادیاتور به عنوان یک شیر اتوماتیک عمل می­کند که در صورت معیوب بودن میتواند علت صدای پکیج ایران رادیاتور باشد. برای اطمینان از عملکرد مطلوب سوپاپ شوفاژ و اورینگ­ها از سرویس پکیج ایران رادیاتور به طور دوره­ای غافل نشوید.

آب در مدار پکیج

به اصطلاح کار کردن مدار به صورت خشک در اثر وجود آب ناکافی و کاهش فشار در مدار پکیج میتواند علت صدای پکیج ایران رادیاتور باشد. برای رفع این مشکل با باز کردن شیر پرکن در پکیج میتوان با ورود آب به مدار گرمایشی، فشار آب را در مدار پکیج افزایش داد.

در صورت شنیدن صدای پکیج ایران رادیاتور همزمان با چراغ قرمز روی نمایشگر پکیج، اولین اقدام شما برای رفع مشکل راه اندازی مجدد پکیج ایران رادیاتور باشد. اگر همچنان به جای چراغ سبز، چراغ قرمز در پکیج روشن بود، پکیج را خاموش کنید و به بررسی دودکش بپردازید. در صورت تداوم مشکل میتوانید با مرکز تعمیرات دیجی امداد تماس حاصل فرمایید.

صدای پکیج ایران رادیاتور به صورت­های مختلف مثل صدای تق تق پکیج، صدای جیغ پکیج، زوزه کشیدن پکیج، سوت زدن پکیج و … خود را نشان می­دهد. در هر حال شما باید حتما نسبت به علت صدای پکیج ایران رادیاتور خود مطلع شوید و در اسرع وقت برای رفع این مشکل اقدام نمایید تا از بروز مشکلات و آسیب جدی به پکیج پیشگیری شود.

در صورتی که با مطالعه این مقاله همچنان نتوانستید نسبت به رفع مشکل صدای پکیج ایران رادیاتور اقدام کنید و یا اقدام شما موثر واقع نشد، بهتر است با مرکز دیجی امداد تماس بگیرد تا در اسرع وقت در محل حاضر شده و به صورت کاملا تخصصی به عیب یابی علت صدای پکیج ایران رادیاتور و رفع آن اقدام نمایند.

مشاوره دیجی امداد رسان

سرویس پکیج ایران رادیاتور

همانطور که اشاره شد در بیشتر موارد علت صدای پکیج ایران رادیاتور را به سادگی قابل میتوان برطرف نمود و یا گاهی همراه با صدای پکیج ایران رادیاتور مشکلی در عملکرد پکیج مشاهده نمی­شود بنابراین بسیاری افراد ترجیح می­دهند خود علت صدای پکیج ایران رادیاتور را تشخیص داده و آن را رفع کنند.

از طرفی به دلیل اینکه علت­های متعددی در بروز صدای پکیج ایران رادیاتور نقش دارند، تشخیص دقیق آن کار ساده­ای نبوده و در بسیاری موارد در صورت بی­توجهی به آن، مشکلات جدی بیشتری را به دنبال خواهد داشت که در ابتدا به راحتی و با هزینه بسیار ناچیز قابل رفع می­بود.

بنابراین بهترین و ساده ترین برای رفع مشکل صدای پکیج ایران رادیاتور و یا حتی پیشگیری از آن، سرویس پکیج ایران رادیاتور و به طور کلی تعمیر پکیج توسط کادری مجرب و متخصص می­باشد که از بروز بسیاری مشکلات دیگر نیز در پکیج در آینده جلوگیری خواهد کرد.

مرکز تعمیرات دیجی امداد با تعمیرکاران متبحر خود آماده ارائه تمامی خدمات مربوط به سرویس پکیج ایران رادیاتور، رفع صدای و عیب یابی پکیج ایران رادیاتور و یا تعمیر پکیج ایران رادیاتور با بالاترین کیفیت و ضمانت می­باشند.

4/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *