مطالب آموزشی

علت صدای ناهنجار در پکیج بوتان چیست؟

علت-صدای-ناهنجار-در-پکیج-بوتان

پکیج بوتان از مارک های بسیار مشهور است که کیفیت بالایی دارد. این دستگاه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و با گذشت زمان ممکن است مستهلک شوند و یا برخی از اجزای آن ها آسیب ببیند. در این زمان ممکن است دستگاه صداهایی تولید کند که ناخوشایند به نظر می رسند. در این هنگام باید توجه کنید علت صدای ناهنجار در پکیج بوتان چیست؟ و سپس آن را برطرف کنید. در ادامه علل و عوامل دیگر در این باره را بررسی می کنیم.

دلایل صدای پکیج بوتان چه مواردی می توانند باشند ؟

ای سر و صدا ها می توانند علل مختلفی داشته باشند. هر دستگاه از قطعاتی تشکیل شده است و با خرابی یا اختلال در هریک از این قطعات، عملکرد کل سیستم مختل خواهد شد و یا با مشکلاتی مواجه می شود. وجود سر و صدا از یک خرابی در یکی از اجزاء خبر می دهد و باید پس از یافتن قطعه ی معیوب ایراد را برطرف کرد. در ادامه به علل مختلفی که ممکن است باعث سرو صدای پکیج بوتان شوند اشاره می کنیم.

مشاوره دیجی امداد رسان

خرابی فن

خرابی فن یکی از علت های صدای ناهنجار در پکیج بوتان می باشد. فن در واقع باد گرم را از فضای داخلی پکیج به سمت بیرون از طریق لوله ی خروجی هدایت می کند. گاهی هوای داخلی پکیج سنگین است و به همن دلیل فن دچار مشکل می شود. زمانی که ذرات معلق در هوا و هوای ناخالص و آلوده وارد پکیج شود، چنین اتفاقی طبیعیست.

کافیست پروانه و فن را از هرگونه دوده و کثیفی پاک کنید، فن را در جایش محکم کرده و عایق آن را چک کنید تا مشکل حل شود. چنانچه فن شکسته بود و یا ترک خوردگی روی آن مشاهده کردید، حتما به تعویض آن اقددام کنید.

 

خرابی مبدل اصلی پکیج بوتان

از دیگر علت های صدای ناهنجار در پکیج بوتان خرابی مبدل اصلی پکیج بوتان می باشد. هر پکیچ یک یا دو مبدل دارد. زمانی که مبدل اصلی خراب  شود دستگاه صدا می دهد. مبدل ها از لوله های مارپیچی درست می شوند و به کمک این اجزاء آب گرم دستگاه را مهیا می کنند. ممکن است سرو صدای ایجاد شده به  علت رسوب گرفتگی در این بخش باشد.

در این جا بهتر است از یک سرویس کار حرفه ای بخواهید مشکل را بررسی کند. او با اندازه گیری فشار ورودی و خروجی مبدل اصلی، مشکل را پیدا می کند. گاهی با از بین بردن رسوب مشکل حل می شود اما ممکن است به تعویض مبدل نیاز پیدا کنید.

در هر صورت می توانید کارتان را با خیال راحت به یک فرد مجرب و کار بلد بسپارید.  به یاد داشته  باشید اندازه گیری فشار و رسوب زدایی با دستگاه مخصوصی به اسم پاور فلو صورت می گیرد و گاه با اسید مخصوصی این کار را انجام می دهند که هردو نیاز به مهارت و تجربه ی کافی دارد.

مشاوره دیجی امداد رسان

خرابی سوپاپ شوفاژ

اگر پکیج علاوه بر گرم کردن آب مصرفی، گرمای محیط را نیز تامین می کند، احتمال خرابی سوپاپ شوفاژ نیز می رود. سوپاپ ها در پکیج نقش مهمی دارند و بصورت اتوماتیک کار می کنند و ممکن است خرابی آن ها باعث ایجاد سرو صدا شود. به کمگ یکگ تعمیرکار پکیج از سالم بودن آن ها اطمینان پیدا کنید و اگر خراب بودند به تعویض آن ها و یا اوررینگ ها اقدام کنید.

 

 جهت مطالعه مقاله کد خطا پکیج بوتان اینجا را کلیک کنید.

 

وجود هوا در مدار پکیج

ممکن است هوا به هر طریقی وارد مدار شود و باعث ایجاد سرو صدای ناهنجار بصورت مداوم شود. این مشکل یکی از رایج ترین علل سر و صدای ناهنجار پکیج بوتان است. کافیست عملیات هواگیری را خودتان انجام دهید یا از یک سرویس کار بخواهید این کار را برایتان انجام دهد تا از شر صدا خلاص شوید.

 

خرابی شیر پرکن پکیج

از دیگر علت های صدای ناهنجار در پکیج بوتان خرابی شیر پرکن پکیج باشد. شیر پرکن پکیج در مسیر ورود آب سرد به مکش پکیج تعبیه شده است. این قطعه مدار گرمایشی را پر از آب می کند و زمانی که این بخش خشک باشد، باعث ایجاد سر و صدای ناهنجار در پکیج خواهد شد.

این مشکل به خشک کارکردن شیر پر کن معروف است. در این زمان فشار مدار اولیه کمتر از حالت استاندارد همیشگی می شود. با تزریق آب کافی به مدار این مشکل حل خواهد شد. توچه کنید این کار باید توسط یک متخصص انجام شود چون تزریق آب به مقدار زیتد هم باعث خرابی دشتگاه می شود.

 

تراز نبودن محل نصب پکیج

تراز بودن محل نصب پکیج نیز مانند ماشین لباسشویی، یخچال و دیگر وسایل بسیار مهم است. سطح باید کاملا صاف باشد وگرنه کارکرد دستگاه دچار مشکل می شود و گاه این مشگکل در قالب  تولید سر و صدا نمایانگر خواهد شد.

خرابی پمپ پکیج

خرابی پمپ یکی ادیگر از علت های صدای ناهنجار در پکیج بوتان می باشد. پمپ دستگاه وظیفه ی مکش آب سیستم از مسیر برگشت را بر عهده دارد. همچنین طی فرایندی این آب را به قسمت رفت رادیاتور هدایت می کند. زمانی که صداهایی بصوره صربه از پکیج شنیده می شوند، به احتمال زیاد مشکل از پمپ می باشد. برای پمپ ضربه گیر نصب کنید تا مشکل برطرف شود.

در نظر داشته باشید اگر با نصب ضربه گیر هم مشکل حل نشد، بررسی کنید مقدار آب ورودی با قطر لوله ها همخوانی دارد یا نه، همچنین سرعت پمپ را چک کنید. برای تشخیص و حل مشکل پمپ بهتر است از یک تعمیرکار پکیج کمک بخواهید تا مشکل را در کمترین زمان حل کند.

 

کمبود فشار گاز

کمبود فشار از علت های ایچاد صدای ناهنجار در پکیج بوتان می باشد. فشار نامناسب گاز می تواند باعث مشکل و ابجاد صدا در پکیج شود. زمانی که فشار گاز ورودی به پکیج کم یا بسیار زیاد شود، سرو صدا ایجاد می کند. گاهی شیر ماژوله ی گاز تنظیم نیست و هنگام زیاد شدن شعله، صدای ناهنجاری از دستگاه شنیده می شود. شیر ماژوله را تنظیم کنید تا اختلال یرطرف شود.

 

سایر علل

شایان توجه است مشکلاتی که گفته شد، علل رایج صدای ناهنجار در پکیج بوتان هستند و ممکن است خرابی بخش های دیگری سبب این سر و صدا باشند. تشخیص خرابی های تخصص از عهده ی افراد باتجربه بر می آید. سعی کنید با مراکز معتبر تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی بخواهید.

 

تعمیر پکیج بوتان در تهران

دیجی امداد با کادری مجرب تمامی خدمات تعمیر، نصب و سرویس پکیج بوتان، و تمامی پکیج ها را انجام می دهد. سرویس کار ها و تعمیرکاران این مجموعه از تجربه، دانش ومهارت کافی برخوردار هستند و در کمترین و زمان، بهترین کیفیت و قیمتی مناسب؛ تمامی خدمات لوازم خانگی را ارائه می کنند.

برای ارتباط با ما کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. چرا باید دیجی امداد را انتخاب کنید؟ خدمات باکیفیت، سرویس دهی سریع، ضمانت خدمات انجام شده و آموزش ضمنی رایگان برخی از مزایای این مجموعه هستند.

مشاوره دیجی امداد رسان

3.4/5 - (12 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “علت صدای ناهنجار در پکیج بوتان چیست؟

  1. علیسامرادی گفت:

    سلام من پکیج بوتان مدل پرلا۲۸۰۰۰ دارم چندوقتی زمانی که در مدارگرمایشی شعله روشن میشه صدای چرچر ازپکیج میاد وبسیارازاردهنده هستش وقتی شعله خاموش میشه صداقطع میشه
    لطفا راهنمایم کنید

    1. ثمین گفت:

      با سلام
      مشکل پکیج‌ ماهم همین صدای وحشتناک هست، دو دفعه فن پکیج تعویض شده است ولی مشکل حل نشده با اینکه دستگاه کاملا نو هست

      1. امیر گفت:

        سلام احتمالا دستگاه هوا داره

      2. امیر گفت:

        این اتفاق برای دستگاه بوتان مشتری افتاده بود با اینکه دو هفته قبل از تماس با بنده دستگاه ایشون رو یک شخص نابلد سرویس کرده بود پیج ایرونت رو محکم بسته بود در نهایت با باز کردن پیچ ایرونت و پمپ دستگاه درست شد. در بعضی از پکیج ها با ادامه پیدا کردن صدا ، دستگاه جوش میاره و ارور میده

  2. مصطفی گفت:

    با سلام
    بنده مدار رفت و برگشت و رادیاتورها رو از طریق ورودی آب سرد ، رسوبگیری کردم ، متاسفانه بعد از اون صدای پروانه پمپ پکیج زیاد شده یه صدایی مثل خرخر یا کرکر میده ، وقتی که سرعت پمپ رو از ۳ به دو یا ۲ و نیم کم میکنم این صدا میوفته ، ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *