مطالب آموزشی

علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق

زمانی که برق قطع می شود، دیگر پکیج روشن نمی شود. در واقع کارایی خود را برای گرم کردن آب و گرم نگه داشتن محیط را از دست می دهد. اما گاهی اوقات بعد از وصل شدن برق، پکیج دچار شوک و ارت القایی می شود. سوال پیش می آید این که علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق چیست که ما در این مقاله به تشریح جواب این سوال به مصرف کنندگان پکیج می پردازیم

علت کار نکردن پکیج بعد از قطع برق از آن جایی که پکیج دستگاهی است که هم با گاز و هم با برق کار می کند. قطع و وصل برق می تواند صدمات شدیدی به پکیج وارد کند و باعث خرابی و اختلال در قطعات و در نهایت مانع روشن شدن پکیج شود.

اما زمانی که برق ساختمان شما قطع می شود، این دستگاه به طور کامل از کار می افتد و نه می تواند محیط شما را گرم کند و نه اینکه قادر است دمای آب مصرفی شما را به دمای مطلوب برساند. در ادامه قطعاتی که علت روشن نشدن پکیج دیواری وایلانت و سایر پکیج های دیگر بعد از قطع برق هستند را به شما معرفی می کنیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

چرا پکیج بعد از قطع برق روشن نمی شود

گفتنی است که بعد از قطع و وصل برق دستگاه، برق با نوسان باز می گردد. همین نوسانات باعث می شود تا دستگاه دچار شوک یا ارت القایی شود. برای روشن شدن پکیج بعد از قطع برق باید دستگاه را ریست کنید. یا اینکه دستگاه را از برق بکشید و بعد از 5 دقیقه دوباره روشن کنید.

 به این شکل دستگاه تان روشن می شود و کار می کند. اما اگر بعد از ریست یا خاموش و روشن کردن، دستگاه هم چنان خاموش بود، باید برای عیب یابی و تعمیر آن اقدام کنید.

 

بررسی دلایل روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق

  • برد کنترل جرقه زن

برد جرقه زن پکیج با برق کار می کند اگر برق قطع بشود، طبیعی است که برد هم از کار می افتد. برد دیگر نمی تواند جریان گاز را باز کند و دستور ایجاد جرقه را به جرقه زدن بدهد. همین باعث می شود تا شعله پکیج و در نهایت دستگاه روشن نمی شود. از کار افتادن برد کنترل جرقه زن اصلی ترین علت روشن نشدن شعله پکیج بعد از قطع برق می باشد.

 

  • پمپ سیر کولایسون

یکی از عوامل روشن نشدن پکیج دیواری بعد از قطع برق از کار افتادن پمپ دستگاه است. جریان و چرخش آب گرم در لوله و رادیاتورها به عملکرد پمپ سیرکولاسیون بستگی دارد. وقتی آب گرم فراهم می شود در لوله ها و رادیاتورها به جریان می افتد.

این آب سرد باز باید به پکیج برگردد و گرم شود و جریان پیدا کند که تمام این کارها را پمپ پکیج انجام می دهد و این عملیات را تکمیل می کند. حال با قطعی برق این قطعه هم از کار می افتد و مانع جریان یافتن آب گرم و در نهایت روشن شدن پکیج می شود.

 

  • فلوسوئیچ یا فلومتر در پکیج های جدید

فلوسوئیچ مانند یک حسگر عمل می کند و به جریان آب حساس است. وقتی شیر آب گرم باز شود، این قطعه دستور روشن شدن مشعل و بسته شدن مدار گرمایشی را به برد دستگاه منتقل می کند و به این شکل آب به گردش در می آید و باعث گرم شدن آب مصرفی می شود.

در واقع، وقتی شیر آب گرم باز می شود. توربین داخل فلوسوئیچ به حرکت در می آید و مصرف آب گرم را به برد اعلام می کند. در صورت قطعی برق برد کنترل پکیج متوجه باز بودن آب نمی شود. در نهایت دستگاه هم قادر به روشن شدن نیست. پس در صورت قطعی برق، این حسگر از کار می افتد و آب هم سرد باقی می ماند.

  مشاوره دیجی امداد رسان

  • سنسور NTC

یکی دیگر از قطعاتی که با برق کار می کند، سنسورNTC است که در مدار آب گرم مصرفی و مدار گرمایش به کار برده می شود و دما را قطع و وصل می کند. افزایش دما باعث افزایش یافتن دمای حسگر هم می شود. در چنین شرایطی مقاومت حسگر در برابر جریان برق هم کمتر می شود و جریان بیشتری را از خود عبور می دهد.

 به این ترتیب به برد پکیج دستور تنظیم شعله را می دهد. حال اگر برق قطع بشود این سنسور به خوبی در مدار گرمایشی یا آب مصرفی قرار نمی گیرد و نمی تواند کار خود را انجام بدهد. مشکل روشن شدن پکیج بعد از قطع برق را به وجود می آورد.

 

  • برد اصلی دستگاه

همان طور که بارها در مقالات مختلف ذکر کردیم، برد دستگاه یکی از اصلی ترین قطعات پکیج است که مانند هسته مرکزی کارکرد قطعات دیگر را کنترل می کنند. تمام قطعات مانند سنسور ان تی سی، پمپ سیرکولاسیون، فلوسوئیچ یا فلومتر را کنترل می کند و با دریافت فرمان به این دستگاه ها باعث کارکردن و روشن شدن پکیج می شود.

 طبیعی است که قطع برق هم روی کارکرد برد اصلی دستگاه اختلال ایجاد می کند. برد اصلی نمی تواند پیام های لازم را جهت تشکیل مشعل دریافت یا کنترل کند و در نهایت دستگاه روشن نمی شود. عدم برق رسانی به برد مهم ترین علت روشن نشدن مشعل پکیج بعد از قطع برق می باشد.

 

سخن آخر 

دیجی امداد رسان به عنوان یک نمایندگی معتبر تعمیرات پکیج  و فروش قطعات پکیج دیواری به صورت 24 ساعته آماده است تا مشکلات مربوط به روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق را برای شما برطرف کند. تمام قطعاتی پکیج که در مقاله به آن اشاره کردیم ممکن است دچار اختلال و ایراد شود که در دیجی امداد رسان به خوبی رفع می شوند.  کافی است با شماره های داخل سایت ما تماس بگیرید تا کارشناسان حرفه ای ما در اسرع وقت به محل مورد نظرتان اعزام شوند.

مشاوره دیجی امداد رسان

3.6/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “علت روشن نشدن پکیج بعد از قطع برق

  1. الهام گفت:

    سلام پکیج ما بعد قطع برق دگ برق نمیرسونه ب دستگاه مشکل از چیه

    1. رعوف اسماعیلی گفت:

      مشکل شما میتونه از برد دستگاه باشه

      1. فرشید گفت:

        سلام از سمت لوله های منبع انبساط اب میومد ابندیش کردم بعد زدم ک روشن شه کلا دستکاه روشن نمیشه دلیلش میتونه ان تی سی باشه یا برد چون برق ورودی رو کنترل کردم برق داره

  2. محمد رضا غلامزاده گفت:

    آیا بعد از قطع برق و مجددا وصل شدن برق پکیج نیاز به خاموش روشن کردن دارد. من منزل توبودن برق قطع شد وبعد از چند دقیقه وصل شد ولی پکیج چراغش زرد موند و خونه سرد شد . میخواستم بدونم مجددا روشن نمی شود تشکر

  3. مهدی گفت:

    یعنی یه باتری چیزی نداره که وقتی برق رفت بتونیم پکیج رو روشن نگه داریم؟هیچ راهی نداره؟

    1. mr.fathi گفت:

      سلام و درود
      خیر با باتری کار نمی کند
      می توانید از یو پی اس برای ساختمان استفاده کنید

  4. مهدی گفت:

    پکیج ما محافظ برقش سوخت خاموش شد یه محافظ دیگه گرفتم بازم خاموشه و اصلا روشن نمیشه کلا برق به پکیج نمیاد و فقط محافظ برق داره . کلا نمایسگر پکیج چیزی نشون نمیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *