مطالب آموزشی

علت روشن نشدن پکیج آریستون

علت-روشن-نشدن-پکیج-آریستون

قصد داریم در این مقاله علت روشن نشدن پکیج آریستون و نخوه ی برطرف کردن این مشکل را بررسی کنیم. خرابی پکیج باعث ایجاد مکشلاتی نظیر سرد شدن آب گرم حمام ، روشن نشدن پکیج و یا خوب نسوختم مشعل پکیج می شود. پکیج آریستون هم مانند دیگر پکیج ها و برند های مختلف نیازمند دانش ، تخصص و در کنار این ها تجربه ی کافی است. اگر که پکیج آریستون شما دچار خرابی و مشکل شد شما می توانید با مرکز تعمیر دیجی امداد تماس گرفته و در خواست مارشناس کنید. در ادامه به مطالبی خواهیم پرداخت که اگر این مشکلات را در پکیج آریستون خود مشاهده نمودید باید حتما پکیجتان را سرویس کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا کلیه دلایل روشن نشدن پکیج آریستون را توضیح دهیم.

مشاوره دیجی امداد رسان

پکیج آریستونپکیج آریستون و علل خرابی

احتمالا برای شما نیز این مشکل پیش افتاده باشد که پکیجتان روشن نشود و یا اینکه به طور مکرر خاموش و روشن شود. این مشکل یکی از مشکلات رایجی است که برای اکثرا پکیج ها و همینطور پکیج آریستون پیش می آید. علت اصلی به وجود آمدن این مشکل وجود یک عیب مکانیکی می باشد که باعث عدم تشکیل شعله و یا خاموش روشن شدن مکرر می شود. در اینجا به مواردی اشاره خواهیم کرد که اگر شما هر کدام را در پکیج آریستون خود مشاهده نمودید لازم است تا با کارشناسان دیجی امداد تماس گرفته و مشکل به وجود آمده رابه کارشناسان توصیح داده و راهنمایی شوید. اگر که مشکل جزیی باشد کارشناسان ما شما را راهنمایی کرده تا بتوانید مشکل را برطرف کنید. اما اگر که خرابی به وجود آمده در پکیج آریستون شماو علت روشن نشدن پکیج آریستون شما جدی باشد، کارشناسان تاکید خواهند کرد که از هرگونه دست کاری پکیج خودداری کنید.

 

روشن نشدن پکیج آریستون

روشن نشدن پکیج آریستون یکی از علت هایی است که باعث می شود عیب یابی  و تعمیرات پکیج ضرورت پیدا کند. علت روشن نشدن پکیج آریستون می تواند متفاوت باشد و دلایل متعدد و زیادی داشته باشد. بسیاری از مشتریان با دیجی امداد تماس گرفته و اعلام خرابی و روشن نشدن پکیج می کنند. جهت عیب یابی و تعمیر پکیج آریستون می توانید از مرکز تخصصی تعمیرات ما کمک بگیرید.

✔ بررسی پریزبرق

در بسیاری از موارد تنها با بررسی پریزبرق این مشکل حل می شود. پس اگر که پکیج آریستون شما روشن نمیشد کافیست کلید برقی که پکیج را به آن وصل کرده اید را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که پریز برق برق دارد.


✔ بررسی سیم برق

دومین مورد هم بررسی سیم برق پکیج می باشد. کافیست بررسی کنید که سیم برق پکیج آریستون سالم باشد.علاوه بر دو مورد بالا موارد دیگری نیز وجود دارند که باید بررسی شوند.


✔ دودکش و شیر گاز

برای رفع مشکل روشن نشدن پکیج آریستون لازم است که دودکش و شیر گاز نیز بررسی شود.


✔ هوای ورودی و خروجی

یکی دیگر از علل روشن نشدن پکیج می تواند مربوط به هوای ورودی و خروجی جهت احتراث باشد.


✔ نشتی هوا

 نشتی هوا جز مواردی است که حتما باید بررسی شود چرا که وجود هوا در سیستم پکیج می تواند علت اصلی روشن نشدن پکیج آریستون باشد.


✔ کم بودن مقدار آب داخل مدار گرمایش

در بعضی مواقع ممکن است آب درون مدار گرمایش پکیج کم شود. به طور مثال ممکن است در مسیر لوله های آب گرمایشی سیستم، نشتی وجود داشته باشدو یا اینکه منبع انبساط پکیج ایراد داشته باشد. پکیج ها از هر نوع و هر برندی که باشند برای حفظ ایمنی و رعایت استاندارد های خود به یک کلید نیم بار مجهز می باشند که هر زمانی که آب پکیج از نیم بار کمتر باشد، به پکیج اجازه روشن شدن نمی دهد. با توجه به نکات گفته شده هرگاه که پکیج آریستون روشن نشد باید موضوع بار دستگاه و یا حداقل فشار بررسی گردد. توجه داشته باشید که اگر پکیج آریستون روشن نمی شود علت آن فشار و یا بار دستگاه می باشد، اما اگر که دستگاه خاموش روشن می شود مشکل از این قسمت نیست.


✔ هوا گرفتگی مدار گرمایش

در مواردی به دلیل اینکه جنس رادیاتور ها نامرغوب می باشد سیستم پکیج هوا می گیرد. در نتیجه ی هوا گرفتگی ، جریان آب با اختلال مواجه می شود و این باعث می شود که پمپ پکیج به جای آب هوا را به داخل پکیج بکشد. وقتی که این اتفاق بیفتد برد پکیج فرمان نبودن  آب در مدار گردش را بدهد و سیستم خاموش شود. برای رفع این مشکل کافیست که کلیه ی رادیاتور ها هوا گیری شوند. برای انجام هواگیری و رفع علت روشن نشدن پکیج آریستون Ariston کافیست با کارشناسان دیجی امداد تماس بگیرید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان به محل اعزام می شوند.


✔ گرفتگی در مدار گرمایش پکیج

با توجه به نکات گفته شده در بالا، متوجه می شویم که ایجاد وقفه در عملیات گردش آب در مدار گرمایش پکیج باعث روشن و خاموش شدن پکیج می گردد. بنابراین نتیجه می گیرم که یکی از دلایلی که می تواند باعث ایجاد وقفه شود وجود گرفتگی و انسداد در مسیر آب است. یکی از اصلی ترین موارد گرفتگی و وجود انسداد در مسیر گرمایش، رسوب می باشد. برای رفع این مشکل در ابتدا باید علت گرفتگی تشخیص داده شود و سپس در صدد رسوب زدایی رفع آن  برآمد.


✔ خراب بودن پمپ سیرکلاتور

در بسیاری از موارد هنگامی که پمپ سیرکلاتور همچنان دارد کار می کند ، دلیلی بر سالم بودن آن نیست. توجه داشته باشید که اگر پمپ سیرکلاتور سوخته باشد، پکیج اصلا روشن نمی شود در نتیجه مدار گرمایش پکیج کاملا سرد است. اما اگر که پکیج روشن و خاموش می شود علت آن می تواند به دلیل ضعیف شدن پمپ پکیج باشد. در این صورت پمپ قدرت کافی را برای به گردش درآوردن آب، با سرعت و فشار مناسب را ندارد در این صورت مجددا برد پکیج میزان کم بودن آب ورودی را اعلام می کند و پکیج روشن نمی شود. البته در همه ی موارد هم دلیل این مشکل ، سوختن و یا ضعیف شدن پمپ نمی باشد.باید سالم بودن یا نبودن پمپ تست شود چرا که ممکن است مشکل ، تنها یک قطعی سیم ساده باشد.


✔ الکترود یون خراب شده

وظیفه ی الکترود یون چیست؟ الکترود یون وظیفه ی تشخیص شعله را برعهده دارد. اگر که این قطعه دچار خرابی شود باعث می گردد تا تشکیل شعله پکیج به خوبی  تشخیص داده نشود در نتیجه برد فرمان خاموش شدن پکیج را می دهد. بسیاری از تعمیرکاران توصیه می کنند که با یک سمباده این قطعه سائیده شود امااین روش مشکل را به صورت موقتی حل می کند و در بسیاری از موارد همچنان حل نشده باقی می ماند. تعمیرکاران دیجی امداد توصیه میکنند که این قطعه حتما تعویض شود چرا که تنها راه اصلاح آن تعویض آن می باشد.


✔ فشار کم گاز پکیج و یا ساختمان

علت اصلی تشکیل شعله در پکیج آریستون وجود گاز می باشد. چنانچه گاز به خوبی به پکیج نرسد در نتیجه شعله ای هم برای گرمایش وجود نخواهد داشت.


✔ تخلیه نشدن دود

پکیج های امروزی با سنسورهای تشخیص دهنده ، اگر که دود پکیج به طور کامل تخلیه نشود برای حفظ جان انشان ها و رعایت استاندارد ها سریعا فرمان خاموش شدن پکیج را می دهند. بنابر این اگر که مشکلی در دودکش وجو داشته باشد پکیج روشن نمی شود.

از دیگر دلایلی که باعث روشن نشدن پکیج آریستون می شود می توان موارد زیر را نام برد که به نسبت موارد گفته شده تخصصی تر است و تنها می بایست توسط افراد متخصص تشخیص داده شود.

برد دستگاه خراب شده استعدم تامین مناسب هواپکیج جوش آورده است.

کلید NTC خراب است.

خود پرشر سوئیچ دود ایراد داردفن پکیج سوخت استگرفتگی منافذ خروج گاز و یا تنظیم نبودن فاصله جرقه زن.

مشاوره دیجی امداد رسان

دیجی امداد با متخصصان و افراد آموزش دیده به صورت تخصصی آماده ی ارائه کلیه خدمات جهت حل مشکل روشن نشدن پکیج آریستون در تهران و در تمام نقاط تهران می باشند.

 

چرا باید برای رفع مشکل روشن نشدن پکیج آریستون با تعمیرکاران تماس گرفت؟

 تعمیر پکیج ها با توجه به برند و مدل پکیج با یکدیگر متفاوت بوده و تخصص خاص خود را طلب می کند. همانطور که می دانید پکیج آریستون ariston ساخت کشور ایتالیا می باشد و یکی از پیشرفته ترین پکیج های موجود در بازار است.

قیمت قطعات پکیج آریستون نسبت به پکیج های مشابه اندکی بیشتر است و از لحاظ ساختار و طراحی اندکی با دیگر پکیج ها متفاوت است.

به همین دلیل تعمیر و رفع مشکل روشن نشدن پکیج آریستون با سایر برند های پکیج متفاوت می باشد، بنابر این لازم است تا درصورت مشاهده هرگونه ایرادی در پکیج آریستون با تعمیرکاران ماهر و متخصص تماس گرفته و مراحل سرویس و تعمیر را به این افراد بسپارید.

شما می توانید برای تعمیرات و رفع مشکل روشن نشدن پکیج آریستون خود با دیجی امداد تماس گرفته و درخواست تعمیرکار کنید.

تعمیرکاران مشغول به کار و فعالیت در مرکز تعمیرات دیجی امداد از بالاترین سطح مهارت و تجربه برخوردارند. این افراد به تمامی مشکلات پکیج آریستون از جمله رفع علت روشن نشدن پکیج آریستون وارد بوده و تجربه و تخصص لازم را دارند.

همچنین تعمیرکاران دیجی امداد تسلط و توانایی کار و تعمیر تمامی قطعات پکیج آریستون را دارند. شما می توانید با خیالی آسوده تعمیرات پکیج خود را به دیجی امداد بسپارید.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *