مطالب آموزشی

علت روشن ماندن فن پکیج دیواری بوتان

دلایل روشن ماندن فن پکیج دیواری بوتان متفاوت هستند و بازدید دودکش یکی از موارد بسیار مهم است. در واقع نیاز است که دودکش یک بار برداشته و مجدداً نصب شود. گاه نیاز به تعویض دودکش است. در صورتی که فن پکیج بوتان روشن نمی شود علت مختلفی دارد. در ابتدا ممکن است سوختگی فن بررسی شود اما احتمالاً دلیل دیگری خواهد داشت.

مشاوره دیجی امداد رسان

علت روشن ماندن فن پکیج دیواری بوتان گاه مربوط به دودکش است و گاه الکترود یون و جرقه زن دخالت دارد. چرا فن پکیج بوتان یکسره کار می‌کند؟ سوالی است که بارها پرسیده می شود و در این مقاله قصد داریم دلایل اصلی و فرعی روشن ماندن فن پکیج بوتان را بررسی کنیم و روش های سرویس پکیج را نیز تا حدودی توضیح دهیم.

علت روشن ماندن فن پکیج بوتان       

روشن ماندن فن پکیج دیواری بوتان دلایل مختلفی دارد که قصد داریم در خصوص هر یک به شکل جا صحبت کنیم. یکی از مشکلات نقص در بخش الکترود در قسمت جرقه زن است این نقص می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.  دلیل دیگر فرسوده شدن یون های الکترود است که به نوعی فن را درگیر می کند و موقعیت را تغییر می دهد گاه شرایط مسدود شدن دودکش ها مطرح است. بارها دیده شده است که فن خراب است خرابی برد یا پرشر نیز از دیگر دلیل روشن ماندن فن پکیج بوتان محسوب می شود.

تخصصی ترین مرکز تعمیر و سرویس پکیج دیواری بوتان 

دیجی امداد رسان

 

جهت مشاوره یا اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

 

مشاوره دیجی امداد رسان

تست فن پکیج بوتان از نظر کارکرد نرمال

در ابتدا قصد داریم کارکرد نرمال فن پکیج بوتان را مورد بررسی قرار دهیم. فن به قطعه ای گفته می شود که محل قرارگیری آن در ابتدای مسیر دودکش است. وظیفه فن ها خارج کردن دود از محفظه احتراق است. این دود می بایست به هوای آزاد منتقل شود. موضوعی که مطرح است اینکه گاه کاربران گلایه دارند که فن دستگاه پکیج به صورت یک سره کار می کند. رفع این موقعیت نیاز به تعمیرکار ماهر دارد.

موضوعی که در خصوص روشن ماندن فن پکیج بوتان دیده می شود اینکه آیا خللی در کارکرد ایجاد شده است یا نه مثلاً هنوز آب مصرفی گرم می شود یا دچار مشکل شده است. در صورت عدم ایجاد اختلال روشن ماندن فن پکیج بوتان و یکسره کار کردن آن چندان اهمیتی ندارد. مثلاً فصل زمستان را در نظر داشته باشید، در این فصل پمپی که برای پکیج طراحی شده است به طور یکسره کار کرده و همینطور فن روشن شده و به شکل یک سره کار می کند.

تست عملکرد فن پکیج دیواری بوتان   

در صورتی که فن پکیج بوتان روشن نمی شود علت مختلفی دارد. در ابتدا ممکن است سوختگی فن بررسی شود اما احتمالاً دلیل دیگری خواهد داشت. در چنین شرایطی نیاز به تست فن پکیج است. در ابتدا باید رله فن مربوط به برد الکترونیک پکیج بررسی شود که سوختگی یا عدم سوختگی آن مشخص شود. مورد بعدی گیر کردن پروانه فن است.

 

در صورتی که قرار است مشکل فن بررسی شود باید دو رویکرد کلی ارزیابی شود:

در ابتدا نیاز است که کار کردن فن به صورت فنی بررسی شود: در وضعیت نرمال زمانی که شعله پکیج روشن است می بایست دود و گاز تولید شده از پکیج خارج شود و نیاز است که هوای مورد نیاز دستگاه تامین شود. حال اگر فن از کار افتاده باشد دستگاه دیگر به شکل اتوماتیک روشن نمی شود. برد دستگاه در واقع در این راستا ممنوعیت ایجاد می کند.

مورد بررسی بررسی صدای نرمال یا غیر نرمال فن است: گاه دیده می شود که صدا زیاد بوده و انرژی بیشتری در بر گرفته می شود برای این موضوع خرابی فن بررسی می شود. در واقع توان کافی برای ورود هوا و خروج دوده وجود ندارد. برای اینکه عملکرد بهتر دستگاه مشخص شود باید سرویس پکیج بوتان در برنامه قرار بگیرد.

 

آموزش تعمیر فن پکیج دیواری بوتان

در صورتی که قصد دارید خودتان سرویس و یا تعمیر پکیج بوتان را انجام دهید از یاد نبرید که هیچکس جای تعمیرکار را نمی گیرد. اما شروع عملیات به شکل زیر است. در ابتدا باید فشار منبع انبساط را بررسی کنید. منبع انبساط یکی از مهمترین قسمت ها محسوب می شود در صورتی که باد کافی نباشد دستگاه زودتر از موعد از بین می رود. در این شرایط نیاز است که درجه بررسی شود و باید بین 0.7 تا 1 بار باشد.

مورد بعدی مبدل اصلی یا مبدل اولیه است که می بایست تمیز شود. برای تمیز کردن نیاز است که پیچ های محفظه احتراق باز شده و از فرچه استفاده کنید.

در سرویس و تعمیر پکیج می بایست تمیز کردن مشعل نیز بررسی شود. می توانید از یک دمنده باد استفاده کنید و داخل مشعل را تمیز کنید به این ترتیب خاک از محفظه خارج می شود. می توانید از ژیگلور استفاده کنید تا تمیز شدن به درستی صورت بگیرد.

تمیز کردن الکترود یون و جرقه زن پکیج از موارد تعمیر فن و خرابی های مربوط به آن و همچنین تعمیر برد پکیج بوتان است و در صورتی که به دنبال پاسخ سوال” علت روشن ماندن فن پکیج دیواری بوتان چیست؟” هستید می بایست دقتی در این بخش داشته باشید. برای تمیز کردن این بخش نیاز به سمباده دارید که البته باید نسبتاً نرم باشد. سمباده می بایست روی الکترود مالیده شود و به این ترتیب یک لایه از الکترود برداشته می شود.

عوامل تاثیر گذار در روشن ماندن فن پکیج دیواری بوتان

مشکلات مربوط به الکترود جرقه زن : وظیفه اصلی الکترود این است که سوختن درست شعله را کنترل نماید. برای اینکه این ایراد برطرف شود نیاز است که اندازه گیری ولتاژ جریان برق به طور دقیق صورت بگیرد. پکیج معمولاً در ولتاژهای پایین روشن نمی شود و این موضوع مسئله ساز است.

مشاوره دیجی امداد رسان

مشکلات یون الکترود: در صورتی که فن پکیج به شکل یک سره کار می کند و روشن است، اما جرقه زده نمی شود باید یون مربوط به جرقه بررسی شود. یون ها در طول زمان اکسید شده یا ترک می خورند و این رویکرد سبب می شود که در الکترود جرقه زن نقص ایجاد شود. در چنین شرایطی می بایست قطعه تعویض شود.

 

گرفتگی دودکش علت روشن ماندن فن پکیج دیواری بوتان

دودکش ها بخش مهمی از پکیج محسوب می شوند و اگر دچار مشکل شوند شاهد روشن ماندن فن پکیج و سایر مشکلات خواهیم بود. در چنین شرایطی حتی اگر فن یکسره کار کند باز هم پکیج روشن نمی شود. مشکلات مربوط به دودکش متفاوت هستند که عبارت است از:

  • مسدود شدن دودکش به واسطه لانه پرندگان
  •  استفاده از فلنج نامناسب برای دودکش و از بین رفتن تعادل و دهش
  •  اختلال در سوئیچ هوا و عملکرد جرقه زن

در صورتی که موارد بالا رویت شود در واقع تخلیه دود به درستی صورت نمی گیرد و احتمال خاموش شدن خود به خود دستگاه زیاد است.

 

سرویس فن پکیج دیواری بوتان 

دلیل روشن ماندن فن پکیج دیواری بوتان گاه مربوط به الکترود یون و جرقه زن است که در این راستا نیاز است یک سری مراحل را طی کنید:

  • باید بررسی شود که چینی دور الکترود یون سالم هستند و این بخش از نظر ترک خوردگی بررسی شود.
  •  نیاز است فاصله بین جرقه زن و برتر تنظیم شده و به میزان استاندارد باشد.
  •  می بایست شرایط اتصال الکترود یون و جرقه زن به کابل بررسی شود و در واقع نباید این بخش به بدنه اتصال داشته باشد.
  •   در صورتی که فن دستگاه تمیز است یکی از روش ها این است که فن باز شود و با آب شسته شود.
  •   گاه نیاز به روغن کاری است و روغن کاری باید به واسطه روغن مخصوص صورت بگیرد.

دلایل روشن ماندن فن پکیج بوتان متفاوت هستند و بازدید دودکش یکی از موارد بسیار مهم است. در واقع نیاز است که دودکش یک بار برداشته و مجدداً نصب شود. گاه نیاز به تعویض دودکش است.

تخصصی ترین مرکز تعمیر و سرویس پکیج بوتان 

دیجی امداد رسان

 

جهت مشاوره یا اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *