مطالب آموزشی

علائم خرابی ترموستات پکیج دیواری

خرابی ترموستات پکیج

در طی سال های اخیر شاهد این بودیم که از سیستم گرمایش پکیج در اماکن اداری و حتی منزل استقبال زیادی شد. این وسیله دارای یک قطعه به نام ترموستات می باشد، این قطعه ممکن است دچار نقص شود و دیگر دستگاه به درستی عمل نکند اما برای بررسی نقص قطعه باید اطلاعاتی در رابطه با علائم خرابی ترموستات پکیج داشته باشید. 

مشاوره دیجی امداد رسان

در این مقاله قصد داریم شما را با خرابی ترموستات حد پکیج و همچنین علائم خرابی ترموستات پکیج نیز آشنا می کنیم همچنین به علائم خرابی ترموستات حد پکیج دیواری و خرابی ترموستات پکیج دیواری می پردازیم. به همین دلیل اگر می خواهید آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری را ببینید، با ما همراه باشید.

در طی سال های اخیر شاهد این بودیم که از سیستم گرمایش پکیج در اماکن اداری و حتی منزل استقبال زیادی شد. این وسیله دارای یک قطعه به نام ترموستات می باشد، که در اینجا قصد داریم به دلایل خرابی ترموستات، تعمیر ترموستات پکیج بپردازیم و همچنین می خواهیم علائم خرابی ترموستات پکیج را بررسی کنیم.

سیستم گرمایشی پکیج نسبت به سایر دستگاه های گرمایشی دارای دردسر کمتری می باشد و همچنین می تواند محیط وسیعی را گرم کند. نکته مهمی که وجود دارد این است که عیب یابی ترموستات پکیج دیواری توانایی بالایی را لازم است که نباید توسط افراد کم تجربه انجام شود.

 

آموزش عیب یابی و تعمیر ترموستات پکیج دیواری

آموزش عیب یابی و تعمیر ترموستات پکیج دیواری

همان طور که میدانید خراب شدن ترموستات پکیج و درست کار نکردن آن می تواند باعث بروز مشکلات و اختلالات جدی گردد که به همین علت سیستم گرمایش دچار مشکل می شود.

شما عزیزان می توانید به راحتی شروع تست کار کرد ترموستات سیستم گرمایشی کنید و اگر با خرابی رو به رو شدید باید بدانید که کانتکت های ترموستات در حد معمول بسته شده باشند. و جریان می تواند از آن ها به راحتی عبور نماید. برای این که متوجه شوید ترموستات سالم است در هنگامی که پکیج روشن است اقدام به جدا کردن یکی از سیستم ها کنید ولی باید حتما جوانب احتیاط را در نظر بگیرید.

پیکج در شرایطی که طبیعی باشد با انجام دادن این کار خاموش می شود. در غیر این صورت می توان به علائم خرابی ترموستات پکیج اشاره نمود. و پکیج باید پکیج را در اولین فرصت به صورت کاملا تخصصی مورد بررسی قرار بدهید تا تعمیر گردد و در صورت نیاز اقدام به تعویض ترموستات پکیچ دیواری شود.

انواع ترموستات پکیج

اگر بخواهیم به انواع ترموستات پکیج اشاره کنیم این موارد شامل می شود.

  • ترموستات الکترونیک: اگر کمی به نام ترموستات الکترومکانیکی دقت کنید، متوجه می شوید که این ترموستات با استفاده از دستور یک حسگر حرارتی توسط سری رابط مکانیکی به میکروسوئیچ، قطع و وصلی مدار الکترونیک وظیفه ی آن می باشد. لازم به ذکر است که این نوع از ترموستات ها از عمر خوبی برخوردار هستند. این نوع سیستم حرارتی با عنوان ترموستات مویین و با نام diastat شناخته می شود. این تحجیزات شامل حسگر، لوله مویین و دیافراگم می باشد.
  • ترموستات الکترونیک: کنترل کننده دما به صورت خودکار در وسایل

مشاوره دیجی امداد رسان

روش تست ترموستات حد پکیج

روش تست ترموستات حد پکیج

بی متال یا سنسور حفاظت از دما نام های دیگر سنسور حد می باشد. این وسیله که ترموستات نیز نامیده می شود. یک ترموسوئیچ حرارتی از توع معمولا بسته می باشد. که در ابتدای مسیر خروجی از ابتدای مبدل اصلی قرار می گیرد.

این سنسور در تمام پکیج های دیواری خارجی نیز وجود دارد. در هنگامی که بی متال یا سنسور حد در مدار نباشد، امکان این را دارد که مبدل اصلی ذوب شود. در هنگامی که می خواهیم شروع به تعویض سنسور حد 105 کنیم باید حتما از خمیر سیلیکون نیز استفاده نماییم چرا که استفاده نکردن از سیلیکون قدرت تشخیص سنسور را کم می کند.

در هنگامی که آب به هر دلیلی وارد رادیاتور اصلی پکیج نشود، پکیج جوش می آورد و اینجاست که سنسور حد مانع از کارکرد مجدد پکیج می شود. این موضوع تا زمانی است که مبدل خنک شود و سنسور در حالت وصل قرار بگیرد.

 

دلایل علائم خرابی ترموستات پکیج دیواری 

ترموستات پکیج خود به خود خاموش می شود: از رایج ترین مشکلات پکیج دیواری خاموش شدن ترموستات می باشد. این اتفاق می تواند هر چند دقیقه یک بار و یا هر چند ساعت یک بار اتفاق بیفتد. از خاموش شدن ترموستات پکیج به طور ناگهانی به چندین سوئیچ بر می گردد که در هنگام بروز این مشکل و ایراد در کار کرد پکیج فعال می شود و از حوادث خطرناک مانند انفجار و آتش سوزی جلوگیری می کند.

 

علت کار نکردن دکمه های ترموستات پکیج

علت کار نکردن دکمه های ترموستات پکیج

از دیگر موارد و مشکلات متداول ترموستات پکیج دیواری از کار افتادن کلید های پکیج می باشد. این مورد در زمانی روی میدهد که کلید ها و دکمه های کنترلی پکیج خراب شده باشند. برای رفع این مشکل هم تعمیرکار باید دکمه های را تعویض نماید.

مرکز دیجی امداد رسان متخصص در زمینه تعمیر انواع برند پکیج ایرانی و خارجی است. این مرکز با داشتن تعمیرکاران متخصص به شما کمک می‌کند بعد از پیدا کردن بهترین مارک پکیج دیواری در صورت بروز مشکل در اسرع وقت مشکل را رفع کند. تمامی خدمات دیجی امداد رسان در منزل انجام می‌شوند. برای درخواست تعمیرات کافی است با مرکز تماس بگیرید یا از طریق سایت اقدام به ثبت آنلاین درخواست خود کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *