مطالب آموزشی

علت صدای آبگرمکن دیواری چیست ؟

صدای-آبگرمکن-دیواری

آبگرمکن وسیله ای گرمایشی مهم و ضروری است که در بیشتر ساختمان ها و داخل خانه ها استفاده می شود. به علت مصرف دائمی آبگرمکن دیواری در روزمره، امکان دارد مشکلات مختلفی در کارکرد این دستگاه به وجود آید، که در آن صورت حتما باید به عیب یابی دقیقی و رفع کامل مشکل جهت تعمیر آبگرمکن در تهران پرداخت. صدای آبگرمکن دیواری، میتواند به علت انباشته شدن رسوبات آب در دیواره ها و ته محفظه ی تانکر ها باشد. در این شرایط درجه حرارت آب بالا میرود،  در زیر رسوب ها  و حباب های زیادی شکل می گیرد که با ترکیدن آنها صدای غیر معمولی به گوش میرسد. همچنین باعث تجمع رسوب در قسمت مخزن آبگرمکن دیواری باعث کاهش چشمگیر عملکرد آن می‌شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

علت صدای زیاد آبگرمکن دیواری هنگام روشن شدن چه مواردی می تواند باشد؟

در ابتدا تعمیرکار پکیج و آبگرمکن باید بررسی می کند که صدای آبگرمکن از کدام ناحیه است و بعد از آن علت صدا دادن آبگرمکن دیواری را برطرف کنیم. آبگرمکن دیواری، یکی از انواع پر مصرف آبگرمکن، به خصوص در منازل آپارتمانی به شمار می‌آید. صدای زیاد آبگرمکن دیواری هنگام روشن شدن موجب نگرانی افراد می‌شود و به برخی از علت های صدای آبگرمکن می پردازیم:

  1. تنظیم نبودن فشار گاز  در مشعل دیواری و زیاد بودن فشار گاز
  2. وجود ایراد در هنگام عملیات سوختن در آبگرمکن دیواری
  3. معیوب شدن قطعه شیر احتراق آهسته در آبگرمکن دیواری
  4. شل شدن شیر احتراق آهسته در آبگرمکن دیواری
  5. کوتاه بودن شعله پیلوت، که در چنین شرایطی، گاز به علت کوتاه بودن شعله در مخزن آبگرمکن جمع شده اما احتراق صورت نمی گیرد، بعد از آن در هنگام کار کردن، پیلوت و صدای بلندی به گوش خواهد رسید.

 

علت صدای آبگرمکن دیواری بوتان در چیست؟

علت-صدای-آبگرمکن-دیواری-بوتانعلت صدای آبگرمکن دیواری در اکثر اوقات بستگی به نوع شرایط آبگرمکن دیواری در منزل شما می تواند داشته باشد. بعضی از صدا ها مثل ضربه، صدای انفجار در هنگام روشن شدن، تق تق و همچنین صدای سوت از دلایل صدای آبگرمکن دیواری هستند.

بنابراین باید اقداماتی جهت برطرف کردن مشکل و علت سوت کشیدن آبگرمکن دیواری انجام دهیم از جمله رسوب زدایی آبگرمکن دیواری و یا نصب فیلتر رسوب گیر آبگرمکن می توان تا حد زیادی از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

باید در نظر داشت که علت صدای آبگرمکن دیواری بوتان هنوز به طور واضح مشخص نشده است، تمامی اجزای پکیج می توانند در تولید صدا دادن آبگرمکن نقش داشته باشند.

یکی دیگر از علت های صداهای مختلف از آبگرمکن دیواری، سرد بودن بیش از حد آب ورودی به آبگرمکن دیواری مثل زیاد بودن فشار آب ورودی به آبگرمکن دیواری میتواند موجب ترکیدن آبگرمکن دیواری شود، در نتیجه افراد باید حواسشان باشد که آب ورودی به آبگرمکن دیواری بیش از اندازه سرد نباشد و یک دمای متعادل را دارا می باشد.

نکته بسیار مهمی که باید همیشه به آن توجه داشته باشید این است که میشه پمپ آبگرمکن دیواری را چک کرده تا از خراب بودن پمپ آبگرمکن دیواری که موجب ترکیدن آبگرمکن و آسیب رساندن به آن نشود.

علت صدای زیاد آبگرمکن دیواری، می تواند مسیر جریان گاز باشد و هنگام استفاده از آبگرمکن زمانی که شیر آب گرم  را در ساختمان باز می کنید بخش تشخیص آب تعبیه شده در آبگرمکن مسیر جریان گاز را باز خواهد کرد و در زمان دستور جرقه زدن به بخش فندک آبگرمکن را صادر میکند که آبگرمکن در این حالت روشن می شود.

شما می توانید برای رفع مشکل و تعمیر پکیج بوتان و ابگرمکن بوتان خود از تعمیرکاران حرفه ای دیجی امداد بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده با این مجموعه در تماس باشید.

مشاوره دیجی امداد رسان

علت صدای آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور

علت-صدای-آبگرمکن-دیواری-ایران-رادیاتورمعمولا علت صدای آبگرمکن دیواری ایران رادیاتو، به علت صدای دادن بلند آن می باشد و برای رفع علت صدا باید در ابتدا ببنید دقیقا صدا از کدام قسمت آبگرمکن ایجاد می شود، تا بتوانید علت صدا دادن آبگرمکن را برطرف کنید.

آبگرمکن های گازی مانند آبگرمکن های الکترونیکی ممکن است سر و صدا ایجاد کند. صداهایی از جمله صدا ضربه، صدای سوت کشیدن آبگرمکن ایران رادیاتور به گوش برسد.

زمانی که آبگرمکن عملکرد خوبی  ندارد، باید در ابتدا روکش و طلق ترمومتر آبگرمکن را جداکرد. در زمان کم شدن فشار ممکن است متوجه کم شدن صدای آبگرمکن باشید و هیچ تغییری در صدای آبگرمکن ایجاد نشده است پس در این صورت نتیجه می گیریم که علت صدای انفجار به فشار ارتباطی ندارد.

بنابراین یکی از علت های مهم سوت زدن آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور می تواند این موضوع باشد که شما نیازی به هواگیری داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که علت صدا دادن آبگرمکن دیواری هنوز به طور واضح مشخص نشده است و تمامی اجزای آبگرمکن می تواند در تولید صدای تق تق ابگرمکن دیواری نقش داشته باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

3.6/5 - (25 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *