مطالب آموزشی

دلایل روشن نشدن پکیج مرکوری

دلایل روشن نشدن پکیج مرکوری

روشن نشدن پکیج مرکوری می تواند بنا به دلایل متعددی چون خرابی منبع تغذیه از جمله ورودی های برق، آب و یا گاز باشد، بنابراین اولین قدم اینست که از باز بودن فلکه و نیز سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود. پس برای یافتن علت روشن نشدن پکیج مرکوری می توانید نگاهی به پریز برق، دوشاخه و سیم دستگاهتان نیز بیاندازید در صورت سالم بودن آنها به بررسی فشار گاز ورودی دستگاه می پردازیم، در صورتی  که در ورودی سه منبع مذکور مشکلی یافت نشد بایستی اجزای داخلی دستگاه، رادیاتور ها و همچنین لوله های انتقال آب را بازرسی کرد.

برای پی بردن به دلیل روشن نشدن پکیج مرکوری بهتر است  در وهله اول به علایم اخطاری که به اختصار روی نمایشگر پکیج شما نمایان می شوند توجه فرمایید، و پس از بررسی علت خطا از دفترچه دستگاه سعی در حل آن نمایید، در صورتیکه بدون نیاز به تعمیرکار امکان حل کردن مشکل پکیج وجود نداشته باشد بهتر است  جهت تعمیر پکیج با تعمیرکاران پکیج در دیجی امداد تماس حاصل نموده و مشکل خود را بیان نمایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

پکیج مرکوریبررسی دلایل روشن نشدن پکیج مرکوری

خرابی شمعک

در پاسخ به این سوال که چرا پکیج دیواری مرکوری روشن نمی شود باید گفت که یکی از دلایل ساده آن می تواند خرابی شمعک باشد که معمولا در همه برندهای پکیج دیواری شمعک جزء ثابت و یکسان است. علت روشن نشدن شمعک پکیج در صورتی که مشکل از سیستم جرقه زنی و یا گاز ورودی به پکیج نباشد، احتمال دارد ناشی از خرابی خود شمعک باشد در این شرایط شمعک دستگاهتان بایستی توسط یک تعمیر کار تعویض شود. گاها نیز ممکن است روشن نشدن پکیج مرکوری به دلیل فاصله زیاد شمعک از گاز باشد، برای حل این دلیل روشن نشدن پکیج دیواری مرکوری خود کافیست با یک انبر الکترود را به شعله نزدیک کنید.

 

عدم وجود آب کافی در لوله های پکیج

عدم وجود آب کافی در لوله های پکیج

نبودن آب کافی در مدار و لوله‌های پکیج نیز خود می تواند دلیلی برای خاموش شدن و یا روشن نشدن پیکج مرکوری باشد. معمولا در قسمت زیرین پکیج یک نشانگر عقربه ای وجود دارد که از طریق آن می توانید فشار آب مخزن را کنترل نمایید، اگر عقربه کمتر از 0.5 را نشان دهد دستگاه روشن نمی شود، به این حالت افت فشار می گویند.

در این شرایط شما بایستی به وسیله یک شیر فشار آبی که در کنار پکیج تان وجود دارد فشار را تا عددی بین 1.5 تا 2 افزایش دهید. اگر اینکار را انجام دادید و روشن نشدن پکیچ مرکوری شما همچنان ادامه داشت بهتر است جهت تعمیر پکیج مرکوری با یک تعمیرکار پکیج دیجی امداد مشورت نمایید.

 

مسدود شدن لوله ها و شوفاژها با هوا

در صورتی که مقدار هوای موجود در لوله ها افزایش یابد اجازه حرکت آب گرم از پکیج به شوفاژها داده نمی شود و این خود یکی از علل روشن نشدن پکیج مرکوری و یا خاموشی خود بخود آن است. در این صورت بایستی تمامی شوفاژها را هواگیری نمایید، اگر چنانچه پس از هواگیری نیز مشکل همچنان ادامه داشت به احتمال قوی پمپ تان دچار مشکل شده است، در این مورد برای رفع ایراد پکیج مرکوری بهتر است با یک متخصص در این زمینه صحبت نمایید.

 

رسوب گرفتن لوله‌ها و شوفاژهای ساختمان

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیچ مرکوری رسوب گرفتگی لوله ها و شوفاژ های ساختمان است. در اکثر مناطق به منظور جلوگیری از رسوب گرفتگی لوله ها یک سختی گیر در مدار لوله ها تعبیه می گردد، در صورتیکه پکیج شما فاقد سختی گیر باشد احتمال رسوب گرفتگی لوله ها وجود دارد و بایستی با تعمیرکاران پکیج دیجی امداد تماس بگیرید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

عدم عملکرد صحیح دودکش پکیج مرکوری

رعایت فاصله استاندارد دودکش پکیج از سقف نیز بسیار مهم است، اگر این فاصله به درستی رعایت نشود ممکن است دود خروجی از دستگاه به درستی تخلیه نشده و بعد از مدتی گرم شدن، دودکش تغییر شکل دهد. در این صورت پکیج ها معمولا سنسورهایی دارند که خودبخود پکیج را خاموش می کنند.

 

گرم شدن بیش از حد پکیج

گرم شدن بیش از حد پکیج

یکی دیگر از پاسخ های مربوط به سوال چرا پکیج دیواری مرکوری روشن نمی شود، گرم شدن بیش از حد دستگاه است. که در پکیج های دیجیتالی در صورت گرم شدن پکیج صدای بوق ممتدی شنیده می شود، و پیغام خطای مربوطه نیز در نمایشگر پکیج نمایان می گردد. اگر با چنین خطا و مشکلی مواجه شدید در اسرع وقت با تعمیرکاران دیجی امداد برای تعمیر دستگاه خود تماس بگیرید.

 

معیوب شدن برد دستگاه

در شرایطی که تمامی جوانب و عوامل ذکر شده در بالا را سنجیده و برطرف نمودید ولی همچنان مشکل روشن نشدن پکیج مرکوری ادامه داشت، به احتمال زیاد سیستم مرکزی و برد پکیج مرکوری دچار ایراد شده است،در صورت مواجهه با این مشکل بهتر است جهت تعمیر پکیج برد مرکوری با یک تعمیرکار پکیج یا رادیاتور از شرکت دیجی امداد مشکل خود را درمیان بگذارید.

 

سخن آخر 

در محاسبه هزینه تعمیر پکیج دیواری مرکوری عوامل متعددی چون برند پکیج، تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر،خرید قطعات پکیج دیواری و جایگزینی قطعات جدید در صورت لزوم و … لحاظ می گردد. در پایان بهتر است بگوییم، قبل از وقوع هر نوع خرابی در پکیج خود بهتر است برای کارایی هر چه بهتر دستگاه خود، اقدام به کنترل و سرویس کردن آنها بنمایید تا هم از بروز مشکلات فنی جدید جلوگیری نمایید و هم بر طول عمر دستگاه خود بیافزایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *