مطالب آموزشی

دلایل خرابی پکیج ها و نحوه جلوگیری از خرابی پکیج

دلایل خرابی پکیج ها

معایب و مزایای پکیج ها هیچ ارتباطی با برند یک پکیج ندارد زیرا این پکیج ها در یک سیکل و در یک بستر علمی در کشور منتاژ می شوند. پکیج ها از قطعاتی متشابه تولید می شوند یعنی آلیاژ مشخصی در این پکیج ها به کار برده می شود. ما کاری به قطعات چینی و تقلبی نداریم بحث ما و صحبت ما بر روی قطعات اورجینال می باشد این صحبت ها مربوط با قطعات کاملا اصل و اورجینال می باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه جلوگیری از خرابی پکیج و سرویس کردن پکیج

اگر بخواهیم پکیج خوب و بد را از هم جدا کنیم و از هم دیگر تشخیص دهیم باید یک علم پکیج شناسی داشته باشیم باید تمام سیستم و نحوه عملکرد و نقص ها و مشکلات یک پکیج را بشناسیم. باید تمام قطعات یک پیکج را بشناسیم تا در آخر بتوانیم خوب و بد یک پکیج را تشخیص دهیم.

هیچ پکیجی بد نیست چرا که تمام پکیج ها در یک بیس از علم در کشور موجود است یا وارد می شود و یا منتاژ می شود. پکیج یک دستگاهی است که گرمایش منزل و آب مصرفی را برای مشتری ایجاد می کند. وظیفه گرمایشی منزل و شرکت ها و آب مصرفی بر عهده پکیج ها می باشد.

نمایندگی مجاز تعمیرات پکیج دیجی امداد رسان

ارائه دهنده کلیه خدمات سرویس و تعمیر انواع پکیج و آبگرمکن دیواری

به همراه 6 ماه گارانتی خدمات

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

 

دلایل خرابی پکیج های دو میدل و تک مبدل

پکیج ها مدل های مختلفی دارند برخی از پکیج ها دو مبدل و برخی دیگر تک مبدل البته پکیج های نیمه چگالشی و چگالشی نیز وجود دارد. اما فعلن در ایران زیاد موجود نیست.

دلایل خرابی پکیج تک مبدل

قطعاتی را در پکیج تک مبدل قرار داده اند و هدفشان پایین آوردن آلات متحرکه در پکیج می باشد یعنی تولید کننده و طراح بر این باور رسیده اند که آلات متحرکه و پیچیده ساختن پکیج استهلاک و هزینه هایی نیز در بردارد، هم  برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده. در نتیجه قطعات را تا جایی که امکان دارد حذف کرده است، به عبارتی قطعات و آلات متحرکه را حذف کرده اند. در بخش مصرفی و گرمایشی یک مبدل قرار داده اند و برای بخش گردش آب یک پمپ و یک شیر گاز و برد. در نتیجه عمده و اساس قطعات یک پکیج تک مبدل شامل پمپ، برد، شیر گاز و مبدل البته فن در دو مبدل و تک مبدل مشترک است.

پکیج هایی که در بازار موجود هستند بسته به ارزه و تقاضا توسط مشتری بیشتر عرضه می شود اگر برندی ضعیف باشد تقاضا نسبت به آن پکیج کمتر می شود.

مشاوره دیجی امداد رسان

دلایل خرابی پکیج دو مبدل

در این نوع پکیج طراحان دو مبدل را ازهم جدا کرده اند، به عنوان مثال اگر سیکل گرمایشی شما خراب شود دیگر نیازی به تعویض کل مبدل نیست زیرا مبدل ها از هم جدا هستند.  برای اینکه بتوانند از این دو مبدل جواب بگیرند آلات و قطعات متحرکه به دستگاه اضافه کرده اند از جمله موتور محرکه کیت سه حالته و خود مبدل ثانویه.

 این آلات متحرکه چون در آب حرکت می کند رسوب می گیرند و احتمال خرابی در آن ها بیشتر است. در پکیج ها دو مبدله به دلیل وجود آلات متحرکه بیشتر نسبت به تک مبدله ها  احتمال اصطکاک در بین  قطعات شان وجود دارد به همین دلیل زمانی که خرابی در دستگاه بوجود آید هزینه بر است. پس به طور کلی از نظر پرداخت هزینه ها تک مبدل با دو مبدل هیچ تفاوتی نمی کند .

مزیت پکیج تک مبدل

از مهم ترین مزیت پکیج های تک مبدل کم بودن آلات متحرکه در دستگاه می باشد. برای جلوگیری از خرابی پکیج های تک مبدله حتما از پی فسفات و محافظ برق باید استفاده شود زیرا مبدل این پکیج ها به دلیل اینکه دو مبدل در یک پک تولید شده است در صورتی که مبدل گرمایشی و مصرفی هر کدام از این ها خراب شوند شما مجبورید اون یکی مبدل سالم را هم عوض کنید به همین دلیل تعویض دو مبدل یکم هزینه بر است . هزینه تعمیر آن بیشتر از هزینه تعمیر پکیج دو مبدله هاست.

به همین دلیل اگر بخواهیم درست از یک مبدل استفاده کنیم و از یک دستگاه پکیجی که تک مبدل است به نحو احسنت استفاده کنیم و راندمان بازدهی عمر قطعه را بالا ببریم زیرا هر قطعه یک عمری دارد ازجمله ان تی سی ها فرشر حد، در نتیجه باید بدانیم که با چه روش هایی می توان راندمان و عمر پکیج را بیشتر کرد.

این مبدل در دمای 600 تا 700 آب گرمایشی را به ما می دهد برای بالا بردن راندمان آن کافی از رسوب گیر های اورجینال استفاده کنیم و از وارد شدن رسوب به داخل مبدل جلوگیری کنیم این کار باعث می شود در مدت زمان بیشتری نیاز به اسید شویی داشته باشید و قتی نیاز به اسید شویی زیاد تری شد مثلا در 5سال یا 7سال یا 8سال ما دو الی سه بار اسید شویی کرده ایم پس قطعا عمر مبدل ما بالا رفته است اما اگر  تک مبدل را در یک سال با وجود اینکه رسوب گیری برایش تعبیه نکرده اید اگر بخواهید در یک سال سه الی چهار بار اسید شویی کنید شما مبدل را مرخص کرده اید زیرا فین هایی درون مبدل وجود دارد که اون فین ها توسط اسید  صاف می شود و دیگر تبادلی اتفاق نمی افتد و بازه تبادل و بازه انرژی را کمتر می کند و مجبور به تعویض مبدل می شویم.

سرویس کردن پکیج  

هر قطعه ای که کار می کند بعد از مدتی نیاز به چکاب ، شستشو و سرویس دارد قطعات پکیج از قطعات الکترونیکی تشکیل شده است در سرویس حتما باید این قطعات چکاب شود تا از میزان مقاومت و سالم بودن این قطعات اطمینان حاصل شود. یکی از وظایف دیجی سرویس این است که ما از سالم بودن قطعات اطمینان حاصل کنیم حتی قطعات معیوب و در حال کار زیرا قطعات معیوب پکیج را از کار می اندازد.

راه کاری برای جلوگیری از خرابی برد و مبدل

خرابی دستگاه مربوط به رسوب می شود و خرابی برد مربوط به نوسان برق ، پس اگر ما هم محافظ هم از پلی فسفات استفاده کنیم از بوجود آمدن خرابی دستگاه جلوگیری می کنیم. با این روش مانع خرابی برد و رسوب گرفتن مبدل می شویم. با گذاشتن پلی فسفات و محافظ احتمال دارد قطعه دچار خرابی شود، هر قطعه عمر مشخصی دارد به همین دلیل دیجی سروی برای قطعات گارانتی گذاشته است اگر یک قطعه اورجینالی را استفاده کنیم ما برای اطمینان دادن به مشتری قطعات را گارانتی می کنیم.

هدف از نصب پکیج حذف موتور خونه و داشتن آب مصرفی گرم می باشد. توجه داشته باشید سالیانه قبل از فصل سرما یک سرویس کار برای پکیج بیارید .آب در پکیج حرکت می کند آب سبب اکسیده شدن می شود و مدار زنگ می زند برای زنگ زده گی باید فکری کرد و برای جلوگیری از زنگ زدگی باید PH آب را برهم بزنیم ساختار مولکولی آب را بهم بزنیم. دی جی سرویس این توانایی دارد که ساختار مولکولی آب را بهم بزن تا آب باعث زنگ زدگی نشود. کاری می کنیم که آب فقط نقش تبادل گرما را انجام دهد.

از آنجایی که جنس قطعات آلمینویم است باعث می شود رادیاتور هوا بگیرد و برای بهتر داغ شدن رادیاتور ها هواگیری کند این بر می گرد به واکنش آلمینوم با هیدروژن اگر ما بخواهیم رادیاتور دیتر هوا بگیرد باید PH آب را بهم بزنیم.

خرابی پکیجمشاوره دیجی امداد رسان

برخی از مواردی که باعث نیاز به تعمیرکار یا سرویسکار پکیج می شود:

انباشته شدن جرم در  خروجی رادیاتور و ورودی آب

گاز به صورت کامل از هواکش پکیج تخلیه نمی شود

نشتی پکیج به مرور زمان افزایش می یابد

خراب شدن پرشر سوئیچ هوا

خرابی شیر تخلیه دستگاه

انباشته شدن رسوب

وجود هوا داخل رادیاتور

گرم نشدن کل رادیاتورها

خرابی پکیج

خدمات نمایندگی تعمیر پکیج دیجی امداد رسان

رفع نشتی آب داخل پکیج

رفع مشکل روشن نشدن پکیج تک مبدل و دو مبدل

اسید شویی پکیج

سرویس پمپ پکیج

عیب یابی پکیج

رفع مشکل افت فشار

رسوب زدایی پکیج

تعوض قطعه معیوب

رفع مشکل شعله پکیج

رفع مشکل آب گرم پکیج

خرابی پکیج

هزینه تعمیر پکیج های تک مبدل و دو مبدل

در دو مبدل ها چون قطعات خورد خورد شده در صورتی خرابی، مجبور به تعویض تک تک قطعات می شود اما در تک مبدل یک قطعه را کلی عوض می کنید پس در نتیجه در پرداخت هزینه تفاوتی باهم ندارند .

پکیج های تک مبدل و دو مبدل در سال نیازمند پرداخت هزینه ای برای تعمیر و نگهداری هستند. اگر پلی فسفات و رسوب گیر ها را در داخل پکیج ها استفاده کنیم از میزان خرابی مبدل و آلات متحرکه جلوگیری کنیم راندمان و عمر دستگاه بیشتر می شود و در متیجه هزینه کمتری بابات تعمیر و سرویس پکیج ها پرداخت می شود.

خرابی پکیج

دلایل متمایز بودن مرکز تعمیرات پکیج دیجی امداد رسان

وقت شناس بودن تکنسین ها و کارشناسان

شناسایی درست نقص دستگاه

برآورد هزینه های تخمینی

داشتن تخصص و مهارت در زمینه تعمیر پکیج تک مبدل و دو مبدل

 استفاده قطعات اوریجینال  در صورت تعویض قطعات

انجام کل تمام فرآیند تعمیر دستگاه در محل مشتریان.

تجربه 15 سال کارشناسان جهت شناسایی عیب و  تعمیر دستگاه

6 ماه گارانتی خدمات ارائه شده

از دیگر خدمات دیجی امداد رسان تعمیر پکیج ایساتیس، تعمیر یکیج بوتان، تعمیر پکیج ایران رادیاتور می باشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

نمایندگی مجاز تعمیرات پکیج دیجی امداد رسان

ارائه دهنده کلیه خدمات سرویس و تعمیر انواع پکیج و آبگرمکن دیواری

به همراه 6 ماه گارانتی خدمات

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *