مطالب آموزشی

بررسی دلایل خاموش شدن پکیج بوتان و راه های رفع آن

دلایل-خاموش-شدن-پکیج-بوتان

پکیج ها در زندگی روزمره به صورت مداوم استفاده می شوند. به دلیل استفاده زیاد و گاه نادرست، این وسیله دچار فرسودگی شده و مشکلاتی برای آن پیش می آید. یکی از رایج ترین اختلالات در انواع پکیج از جمله پکیج بوتان و تمامی برند ها، خاموش شدن پکیج می باشد. زمانی که قطعات آسیب می بینند عملکرد کل دستگاه با مشکل مواجه می شود. بهتر است برای سرویس و تعمیر پکیج بوتان از یک تعمیرکار پکیج حرفه ای کمک بگیرید. عدم آشنایی با سیستم این وسیله و استفاده از قطعات غیر استاندارد کارکرد آنرا مختل خواهد کرد. در این مقاله به بررسی دلایل خاموش شدن پکیج بوتان می پردازیم.

مشاوره دیجی امداد رسان

علت خاموش شدن پکیج بوتان چه می تواند باشد؟

علت خرابی پکیج بوتان که سبب خاموش شدن پکیج بوتان می شود ممکن است به دلیل خرابی یکی از قطعات مربوط باشد. گاه این مشکل به سادگی حل می شود اما گاهی دستگاه باید توسط یک تعمیرکار پکیج مورد بررسی قرار بگیرد. این مشکل می تواند به دلیل استفاده  نادرست، روشن کردن مکرر دستگاه، ریست شدن پکیج باشد. در ادامه به بررسی  دلایل خاموش شدن پکیج بوتان و راه حل آن ها خواهیم پرداخت.

بررسی تک تک دلایل خاموش شدن پکیج بوتان 

قطعی برق و گاز

یکی از علت های خاموش شدن پکیج بوتان قطعی برق و گاز می باشد. پکیج بوتان و تمامی پکیج ها با برق و گاز و یا هر دوی این ها کار می کنند و منبع تغذیه دستگاه این دو هستند و در صورت قطعی جریان هریک، دستکاه از کار خواهد افتاد.  برای بررسی مشکل و پیدا کردن علت خاموش شدن پکیج، ورودی برق و گاز باید چک شود. ورودی را به دقت چک کنید و مطمعن شوید انرژی در آن ها جریان دارد. گاه مقدار آن کم است و باید تنظیمات آن را به حالت استاندارد برگردانید. بسیاری از این مشکلات را می توانید با کمک گرفتن از دفترچه ی راهنما برطرف کنید.


وجود هوا در سیستم پکیح

دیگر دلیل خاموش شدن پکیج بوتان وجود هوا در سیستم پکیح می تواند باشد، زمانی که در سیستم پکیج هوا وجود دارد، ممکن است این موضوع جلوی جریان یافتن آب در سیستم را بگیرد. در چنین حالتی برد به پکیج دستور خاموش شدن پکیج می دهد. برای جلوگیری از چنین مشکلی و همچنین حل آن می توانید هر از چند گاهی هواگیری سیستم را انجام دهید. هواگیری باعث می شود هوای موجود در سیستم خالی شود.

این کار را می توانید به راحتی انجام دهید، هواگیری و تمامی مراحل بهبود کارکرد سیستم در مرحله ی سرویس پکیج انجام می شود. هواگیری و تعمیر و تعویض قطعات خراب شده نیز بخشی از این روند خواهد بود. وجود هوا در مدار باعث بوجود آمدن مشکلات بزرگی می شود. گاهی پیش می آید که هوای بیش از حدی در سیستم وجود دارد.

پمپ پکیج به جای به گردش در آوردن آب مجبور می شود هوا را در داخل مدار بچرخاند و همین امر سبب ایجاد مشکل در بافت پکیج خواهد شد. با وجود چنین مشکلاتی برد کنترل دستگاه تشخیص کمبود آب در مدار را صادر می کند  و مانع از روشن شدن پکیج می شود. جالب است بدانید که  وجود هوا در مدار بالا بودن بیش از حد فشار پکیج می باشد.


امکان کمود آب در مدار پکیج

همانطور که برق و گاز از عوامل مهم و حیاتی کارکرد پکیج به شمار می روند، عامل سومی نیز در این حرکت سهیم است. آب یکی از دیگر مواردی است که برای ادامه ی روند این چرخه باید به مقدار کافی در سیستم وجود داشته باشد. در واقع زمانی که با کمبود آب مواجه شود، اجازه شروع حرکت داده نمی شود. وجود اختلالاتی مثل نشتی در مسیر، خرابی منبع انبساط و همچنین وجود مشکل در شیر پرکن پکیج باعث کم شئن آب در مدار می شوند. برای حل این مشکل کافیست از کمبود آب در دستگاه مطمعن شویم. در مرحله بعد باید فشاز پکیج را به همراه فشارسنجی که روی دستگاه نصب شده است، بررسی کنید. اگر فشار پکیج کم تر از حد مجاز بود، شیر پر کن پکیج را بررسی و مشکل را با توجه به آن حل می کنند.


وجود رسوب در مدار گرمایش دستگاه

دیگر دلیل خاموش شدن پکیج بوتان وجود رسوب در مدار گرمایش دستگاه می تواند باشد، وجود رسوب در مسیر گرمایش یا رادیاتور ها حرکت آب را مختل خواهد کرد. این رسوب ها به دلیل جنس غیر استاندارد لوله ها در سیستم لوله کشی، سختی بالای آب ورودی به پکیج و افزایش حجمه ی سختی در آب گرم مسیر گرمایش تشکیل می شوند.

برای رهایی از این مشکل می توانید به رسوب زدایی مدار اقدام کنید. همچنین می توانید با نصب سختی گیر روی پکیج این مشکلات را به حداقل برسانید. اگر این مشکل به خاطر لوله های نامناسب است، به بازسازی لوله کشی شوفاژ فکر کنید و آن را به دقت انجام دهید.


خراب بودن پمپ پکیج دیواری

 پکیج را باز کنید و ببینید آیا مشکل از پمپ است یا خیر. خرابی پمپ پکیج باعث می شود آب مورد نیاز جاری دن دز دستگاه نباشد. در صورت خرابی این قطعه باید یا یک تکنسین پکیج تماس بگیرید. دیجی امداد تمامی خدمات را با کادری مجرب و کیفیتی باورنکردنی. در واقع وقتی پمپ خراب باشد، هیچ آبی در مدار سیستم به گردش در نمی آید.

به همین علت برد پکیج  فرمان روشن شدن دستگاه را نمی دهد.  البته گاهی پمپ به طور کامل نسوخته و اثر خرابی آن بصورت خاموش و روشن شدن های مکرر نمایان می شود. ابتدا میزان آسیب دیدگی پمپ را بررسی کنید. گاهی پیش می آید که به دلیل قطع بودن یکی از سیم های ارتباطی بین پمپ و پکیج آن را از کار می کافیست سیم را دوباره وصل کنید تا مشکل برطرف شود.


فعال شدن سنسور دود

زمانی که دود به صورت کامل از پکیج خارج نمی شود سنسور فعال شده و در نتیجه  با فعال شدن سنسور دود پکیج خاموش و روشن می شود. ابتدا هواگیری کنید  و بعد مشکل گرفتگی دودکش را برطرف کنید.


مشکل در الکترود یون

الکترود یون مسئول کنترل و بررسی روشن و خاموش بودن شعله ی پکیج می باشد. زمانی که این قطعه خراب می ود، کارکرد دستگاه هم مختل می شود، چرا که این قطعه دستور ادامه ی روند را نمی دهد و دستگاه ا کار می افتد. هرگونه مشکلی باعث می شود شعله تشخیص داده نشده و دستگاه روشن نشود.

این مشکل می تواند به دلیل گرفگی سر الکترود ها و یا تنظیم نبودن فاصله ی الکتلرود از جرقه زن باشد. می توانید سر الکترود ها را بوسیله ی سمباده تمیز کرده و تنظیمات آن را در حالت نرمال قرار دهید. در صورت ادامه داشتن مشکل می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.


گرفتگی لوله های رادیاتور

ممکن است لوله هایی که به پکیج متصل اند مسدود شده باشند. این مشکل بسیار خطرناک است و اید به سرعت به حل آن اقدام کنید. آ ب را از طریق باز کردن  شیر پایین رادیاتور تخلیه کنید. با ادامه داشتن این اختلال با همکاران ما برای رفع مشکل  تماس بگیرید. مهندسین ما در اسرع وقت برای ارائه ی خدمات در محل مورد نظر حاضر خواهند شد.


خرابی شیر تنظیم گاز پکیج

بهتر  شیر تنظیم گاز را نیز بررسی کنید. در صورت خرابی این بخش، حتما با یک تکنسین جهت رفع مشکل تماس بگیرید.


فشار گاز کم است

پیش تر گفتیم قطع شدن گاز موجب کار نکردن دستگاه می شود.  همچنین کم بودن فشار گاز نیز این مشکل را بوجود می آورد. این مشکل احتمالا به خاطر تنظیم نشدن هوای گاز است. این اختلال باید توسط یک تعمیرکار پکج انجام شود زیرا اگر مراحل به دقت بررسی نشوند، آسیب بیشتری به دستگاهتان وارد خواهد شد.


فن پکیج خراب است

از دیگر علت های خاموش شدن پکیج بوتان خرابی فن می باشد. قطعات مهمی مانند پرشر دود، پرشر هوا، دودکش و فن کارکرد دستگاه را کنترل م کند. در صورت بروز اختلال در هریک، کل سیستم از کار می افتد. زمانی که پکیج فن دار بوتان کار نمی کند، این کشکل ممکن است از خرابی فن پکیج نیز باشد.. اگز فن خراب باشد، دود در کسیر می ماند و جلوی روشن شدن پکیج را می گیرد. در این حالت احتمالا موتور فن سوخته است و باید به تعویض آن اقدام کنید.


حتما بخوانید:  رسوب زدایی پکیج بوتان

مشاوره دیجی امداد رسان

علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه

این مشکل دلایل زیادی دارد. در ادامه به بررسی دلایل خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه می پردازیم.

 

خرابی ترموستات   

اولین دلیل خاموش شدن پکیج بوتان ممکن است به دلیل خرابی ترموستات باشد. این قطعه دمای اتاق را اندازه گیری می کند و برد پکیج با توجه به دمای بررسی شده، فرمان روشن شدن پکیج را بوسیله ی ترموستات اعلام می نماید. با خرای این قطعه دیگر دستگاه روشن نمی شود. کی توانید سیم ترموستات را یکسره کنید تا ببینید پکیج روشن می شود یا خیر، اگر پکیج در این حالت درست شد. ترموستات را عوض کنید.

برای تعویض قطعات پکیچ و تعمیر پکیج خود از افراد با مهارت بالا و با تجربه کمک بگیرید. سپردن دستگاه به کسی که کاربلد نیست، به دستگاه آسیب می زند و علاوه بر کوتاه کردن عمر مفید پکیج؛ کارکرد فعلی آن را نیز دچار مشکل خواهد کرد.


کلید تنظیم دمای مدار گرمایش خراب است

گاهی کلید پلاستیکی تنظیم دمای مدار گرمایش می شکند و حرکت نمی کند. باید آن را عوض کنید تا مشکل حل شود.


درجه گرمایش در دمای پایین تنظیم شده است

درجه ی تنظیم شده نباید پایین تز اط 88 درجه سیلسیوس باشد. زمانی که این درجه پاین تر بیاید، پکیج توانایی خود را در حالت زمستانه از دست می دهد و نمی تواند در این حالت روشن شود. تنها درجه ی گرمایش را بالا ببرید تا مشکل برطرف شود.


دیجی امداد رسان

طبق اطلاعات داده شده، می توانید عیب یابی پکیج بوتان خود را انجام دهید. در برخی موارد می توانید با یک بررسی ساده و تغییر تنظیمات، و همچنین راهنمی تلفنی مشگل را حل کنید. اما به یاد داشته باشید، زمانی که مشکل جدی باشد باید حتما تعمیرات پکیج بوتان و یا هر برند دیگری، توسط شخصی انجام شود که در این کار خبره می باشد. دیچی امداد با بیش از 15 سال سابقه ی درخشان، یکی از فعال ترین مجموعه ها در زمانه ی سرویس و تعمیرات لوازم خانگی می باشد. گارانتی 6 ماهه تعمیر و همچنین خدمات سریع در کنار قیمتی مناسب تمامی امکانات را برای شما مشتریان عزیز فراهم کرده است تا با خیالی آسوده کارهایتان را به ما بسپارید. این مجموعه در تمامی نقاط تهران و کرج فعالیت دارد و  با بهترین مهندسین و تعمیرکاران کارآزموده به حل مشکلات شما می پردازد.

مشاوره دیجی امداد رسان

4.4/5 - (10 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *