مطالب آموزشی

علت خرابی آبگرمکن دیواری چیست؟

خرابی-آبگرمکن-دیواری

در همه روزهای سال استفاده از آبگرمکن دیواری در مناطق مسکونی، تجاری و اداری اهمیت زیادی دارد اما با سرد شدن هوا نقش آبگرمکن دیواری در زندگی همه ما پررنگ تر می شود. با این وجود اگر در هوای سرد آبگرمکن دیواری خراب شود کل زندگی ما با اختلال روبرو خواهد شد. بنابراین خرابی آبگرمکن دیواری یکی از مشکلات اصلی همه افرادی است که از آبگرمکن استفاده می کنند.

دلایل متعددی برای خرابی آبگرمکن وجود دارد اما چیزی که مورد توجه هست، سرویس دوره‌ ای و کنترل آبگرمکن قبل از خراب شدن آن است. همه ما می‌دانیم اگر وسیله ای که از آن استفاده می کنیم را به طور مرتب بررسی و ایرادات آن را رفع نکنیم بعد از چند روز این وسیله خراب شده یا بعضی از قطعات آن دچار آسیب می شود، بدین ترتیب این دستگاه کارایی خود را از دست داده و نمی تواند وظیفه خود را انجام دهد در این مقاله قصد داریم تا در خصوص علت خرابی آبگرمکن دیواری و مدل های متعدد آن صحبت کنیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

دلایل خرابی آبگرمکن دیواری

زمانی که از آبگرمکن دیواری به مدت زیاد ای استفاده شود حتماً در اثر فرسودگی قطعات و عدم سرویس به موقع آبگرمکن دیواری با مشکلاتی نظیر گرم نشدن آب، چکه کردن آب از قسمت ‌های مختلف دستگاه، تغییر رنگ آب، کاهش فشار آب و حتی در مواقعی با قطعی آب گرم مواجه خواهیم شد. برای اینکه بخواهید هزینه زیادی جهت تعمیر آبگرمکن در تهران و عیب یابی آن پرداخت نکنید، حتما باید از یک سرویس کار حرفه ای برای سرویس دوره ای آبگرمکن کمک بگیرید.

گاهی دلیل خرابی آبگرمکن دیواری آسیب دیدن برخی از قطعات آن است. قطعات انواع آبگرمکن های دیواری با کیفیت و قیمت مناسبی در بازار وجود دارند؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست اما باید به این نکته نیز توجه کنید که خودتان نمی ‌توانید این قطعات را تعویض کنید و حتماً باید برای مطمئن شدن از اینکه یک قطعه خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد از تعمیرکاران حرفه ای مشورت بگیرید.

آبگرمکن های دیواری انواع متعددی دارند که آبگرمکن دیواری مدل بوتان و ایران رادیاتور دو نوع از پر کاربردترین آبگرمکن هایی هستند که در بیشتر خانه ها یا محل کار و اداره ها مورد استفاده قرار می ‌گیرند. اما خرابی آبگرمکن دیواری بوتان و ایران رادیاتور دلایل خاص خود را دارد که در اینجا به چند مورد از این دلایل اشاره خواهیم کرد.

 

دلیل خرابی آبگرمکن دیواری بوتان

دلیل-خرابی-آبگرمکن-دیواری-بوتان

1. خرابی سنسور حرارتی آبگرمکن

سنسور حرارتی یکی از اجزایی است که در مدل های جدیدتر آبگرمکن های دیواری وجود دارد. این سنسور، آب را در یک دمای مشخص که قبلاً توسط خود فرد تنظیم شده است، نگه می دارد. گاهی اوقات زمانی که گرد و غبار یا کثیفی روی سنسور حرارتی می نشیند کارایی این قطعه دچار اختلال شده و سنسور حرارتی نمی تواند آب گرم مورد نیاز را تامین کند.

نشانه هایی چون نوسان حرارتی آبگرمکن و گرم شدن بیش از حد آب نشان دهنده خرابی سنسور حرارتی هستند. در این صورت حتما باید سنسور حرارتی را تمیز کنید. اگر بعد از تمیز کردن سنسور حرارتی همچنان مشکل برطرف نشد باید این قطعه را تعویض کنید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

2. خاموش شدن آبگرمکن

از جمله دلایل خرابی آبگرمکن دیواری، خاموش شدن آن است. حتی تصور اینکه یکی از اعضای خانواده در حمام باشد و بعد از گذشت چند دقیقه آبگرمکن خاموش شود، غیرقابل تحمل است.

زمانی که آبگرمکن خاموش می شود ما فکر می‌ کنیم که این دستگاه آسیب جدی دیده و خراب شده است در حالی که اینگونه نیست. خاموش شدن آبگرمکن های دیواری از جمله مشکلات رایجی هستند که در همه آبگرمکن ها به ویژه آبگرمکن بوتان اتفاق می افتد.

دلایل زیر باعث خاموش شدن آبگرمکن دیواری می شود:

  • ارتفاع بالای شمعک
  • خرابی و مشکل ترموکوپل
  • خرابی واشر دیافراگم
  • افت فشار گاز ورودی
  • افت فشار آب ورودی
  • خرابی مشعل آبگرمکن

در صورتی که هر کدام از نشانه های ذکر شده را مشاهده کردید باید با کمک گرفتن از تعمیرکار پکیج بوتان و آبگرمکن آن را عیب یابی کرده و در صورت نیاز به تعویض قطعه، قطعه قدیمی را با یک قطعه جدید و با کیفیت عوض کنید.

 

3. گرم نشدن آب خروجی آبگرمکن

مهمترین وظیفه هر آبگرمکن، گرم کردن آب است. زمانیکه آبگرمکن نتواند به این وظیفه خود عمل کند وجودش در هر ساختمانی بی ‌فایده است؛ بنابراین زمانی که با مشکل گرم نشدن آب مواجه شدید باید دیافراگم آبگرمکن، مبدل های حرارتی، مخزن و دیگر قطعات آبگرمکن را بررسی کنید.

برای رفع مشکل گرم نشدن آب خروجی از آبگرمکن به صورت دوره‌ ای و مرتب آبگرمکن را رسوب زدایی و جرم گیری کنید. اگر بعد از رسوب زدایی و جرم گیری همچنان آب خروجی آبگرمکن سرد باشد باید دیافراگم دستگاه را بررسی کنید. دیافراگم یک قطعه پلاستیکی است که شباهت زیادی به واشر دارد آن را پیدا کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

مهمترین دلیل خرابی آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور

مهمترین-دلیل-خرابی-آبگرمکن-دیواری-ایران-رادیاتور

رنگ رفتگی آب داغ خروجی مهمترین دلیل خرابی آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور است. در برخی موارد افراد به هنگام باز کردن آب متوجه تغییر رنگ آن می شوند. در اینجور مواقع آب خروجی از آبگرمکن بیشتر به رنگ قهوه ای، قرمز، زرد و سبز در می آید و حتی گاهی طعم و بوی آبگرم نیز تغییرات زیادی پیدا می کند.

دلیل این مشکل اکسیده شدن لوله های مسی آبگرمکن می باشد. به هنگام بروز این مشکل حتماً باید اولین کاری که انجام می دهید بررسی کردن لوله های آبگرمکن باشد؛ زیرا استفاده از آب زنگ زده حتماً مشکلات زیادی در سلامت افراد خانواده شما ایجاد خواهد کرد.

برای رفع مشکل رنگ گرفتگی آب داغ آبگرمکن حتما باید لوله ها تعویض شوند. همچنین اگر می خواهید دیگر با این مشکل مواجه نشوید باید یک فیلتر در خروجی آب آبگرمکن قرار دهید تا آب را تصفیه کرده و آب سالم از آبگرمکن خارج شود. همچنین شما می توانید برای عیب یابی پیکج و آبگرمکن ایران رادیاتور خود به نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور مراجعه فرمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت خرابی انواع آبگرمکن دیواری و تعمیر پکیج آشنایی با دلایل خرابی آبگرمکن دیواری برقی و پکیج  بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *