مطالب آموزشی

علت خاموشی آبگرمکن دیواری چیست ؟

خاموشی-آبگرمکن-دیواری-

خاموشی آبگرمکن در فصل تابستان زیاد مشکل ساز نیست اما زمانی که در فصل زمستان و اوج نیاز به آب گرم، آبگرمکن خاموش شود مطمئنا مشکلات زیادی برای افراد به وجود خواهد آمد. از این رو کسانی که از آبگرمکن دیواری استفاده می کنند به دنبال علت خاموشی آبگرمکن دیواری هستند و زمانی که با کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای ما برای تعمیر آبگرمکن در تهران تماس می گیرند، اولین سوالی که مطرح می ‌کنند این است که چرا آبگرمکن خاموش می شود.

 آشنایی با دلایل خاموشی آبگرمکن های دیواری به افراد کمک می ‌کند که در مدت زمان کوتاهی این ایراد رایج و مشکل ساز را برطرف کنند. طبق تجربیاتی که همه ما در خرابی و خاموش شدن آبگرمکن دیواری و ایستاده داریم به خوبی می‌دانیم که سرویس دوره‌ ای، بررسی و رفع ایرادات احتمالی آبگرمکن تاثیر زیادی در جلوگیری از خاموش شدن و خرابی این دستگاه دارد. بنابراین توصیه می ‌کنیم که حتما آبگرمکن را حداقل دو ماه یکبار سرویس کنید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

3 دلیل خاموشی آبگرمکن دیواری

دلایل عمده ای که باعث خاموش شدن آبگرمکن دیواری می ‌شوند عبارتند از:

1. نبود آب کافی در لوله ها

اگر آب کافی وارد لوله های آبگرمکن نشود این دستگاه نمی‌ تواند آب مورد نیاز خانوار را تامین کند؛ بنابراین دچار اختلال شده و خاموش می شود. اولین کاری که بعد از خاموش شدن آبگرمکن دیواری باید انجام دهید، بررسی آب موجود در لوله ها می باشد. قطعی آب ساختمان، خراب شدن منبع انبساط و نشتی آبگرمکن باعث کم شدن آب در لوله های آبگرمکن می شوند.

راه حل:

برای رفع این مشکل باید آب موجود در لوله ها را بررسی کرده و در صورت نیاز از یک سرویس کار حرفه‌ ای کمک بگیرید.

 

2. جمع شدن رسوب روی الکترود

جمع-شدن-رسوب-روی-الکترود-دلیل-خاموشی-آبگرمکن

دیگر دلیل خاموشی آبگرمکن دیواری جمع شدن رسوب روی الکترود می باشد. اگر الکترود خراب شود جریان گاز در ابگرمکن اختلال پیدا کرده و در نتیجه در اثر نرسیدن گاز به شمعک، آبگرمکن خاموش می شود. بنابراین همانطور که متوجه شدید علت خاموشی شمعک آبگرمکن دیواری رسوب بستن الکترود است.

راه حل:

برای رفع این مشکل باید الکترود را رسوب زدایی کنید. اگر همچنان بعد از رسوب زدایی الکترود آبگرمکن روشن نشد با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید.

 

3. خرابی سنسور دودکش

دلیل دیگری که می ‌تواند باعث خاموش شدن آبگرمکن دیواری شود، بروز اختلال در سنسور دودکش است.خرابی دودکش علاوه بر خاموش شدن آبگرمکن می تواند مشکلات دیگری به وجود آورد پس حتماً موقع خاموش شدن آبگرمکن همه موارد ذکر شده در این مقاله را بررسی کنید.

راه حل:

برای رفع این مشکل حتماً باید اتصالات دودکش را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که این اتصالات درست سر جای خود نصب شده ‌اند.

علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان

علت خاموشی آبگرمکن دیواری بوتان می تواند تحت تاثیر نواقص فنی یا به هم خوردن تنظیمات دستگاه باشد. مهمترین دلایل خاموشی آبگرمکن بوتان عبارت است از:

1. خرابی ترموکوپل

خرابی ترموکوپل از جمله دلایلی است که باعث خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان می شود. به محض خاموش شدن آبگرمکن بوتان باید ترموکوپل دستگاه را بررسی کنید. در بیشتر مواقع ترموکوپل در جای نادرست و به صورت غیر اصولی نصب می ‌شود و همین مورد خود باعث خاموش شدن شمعک آبگرمکن می شود.

راه حل:

برای رفع این مشکل بهتر است از تعمیرکار پکیج و آبگرمکن بوتان کمک بگیرید چون در صورت خرابی ترموکوپل خودتان به تنهایی نمی توانید این مشکل را برطرف کنید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

2. بروز اختلال در واشر دیافراگم آبگرمکن

با کم شدن بار درون آبگرمکن، شمعک نمی تواند روشن بماند؛  به همین دلیل آبگرمکن بوتان به سرعت خاموش می شود. بنابراین این مشکل رابطه مستقیمی با عملکرد نامناسب واشر دیافراگم آبگرمکن دارد.

برای رفع این مشکل باید واشر دیافراگم را بررسی کنید و اگر خراب شده باید با کمک گرفتن از سرویس کار در نمایندگی تعمیر پکیج بوتان و آبگرمکن این برند، واشر خراب شده را با یک واشر اورجینال تعویض کنید. خرابی واشر دیافراگم علاوه بر آبگرمکن بوتان، مهمترین علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور نیز می باشد.

 

علت خاموش شدن آبگرمکن ایستاده

علت-خاموش-شدن-آبگرمکن-ایستاده1. رسوب گرفتن فیلتر ها

از جمله دلایلی که باعث خاموش شدن آبگرمکن ایستاده می شود، رسوب گرفتن فیلتر ها می باشد. ناخالصی هایی که در آب شهری وجود دارد از لوله ها عبور کرده و در اثر گذر زمان باعث رسوب گرفتن فیلترها و لوله ها می شود.

راه حل:

برای رفع این مشکل باید به طور مرتب عمل رسوب گیری و جرم زدایی را انجام دهید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

2. نصب نادرست شیر آب سرد و گرم

زمانی که شیر آب سرد و گرم و به صورت صحیح نصب نمی شود خاموشی آبگرمکن اصلاً ربطی به نقص فنی و خرابی قطعات ندارد. قبل از هر چیزی باید به این موضوع توجه داشته باشید که حتما باید کار نصب دستگاه را به افراد متخصص بسپارید. چون افراد تازه‌کار تخصص نصب انواع آبگرمکن های دیواری و ایستاده را ندارند و اگر این افراد کار نصب دستگاه را انجام دهند در آینده شما با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد که یکی از این مشکلات خاموش شدن آبگرمکن می باشد.

راه حل:

تنها با یک تماس تلفنی می توانید از تکنسین کاران حرفه ای ما بخواهید تا کار تعمیر یا نصب دستگاه را برای شما انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *