مطالب آموزشی

حالت eco در پکیج فرولی نشانه چیست؟

از برندهای پکیج مطرح و ساخت کشور ایران برند فرولی است که توانسته با ساخت پکیج های با کیفیت و امکانات لازم برای آن، جایگاه ویژه ای در بین دیگر برندهای ایرانی به دست بیاورد. در صورتی که هیچ گونه ایرادی وجود نداشته باشد و پکیج فرولی به کار خود ادامه بدهد. چهار عملکرد وجود دارد که به شما کمک می کنند، بهترین بهره برداری را از دستگاه خود داشته باشید. یکی از این عملکردها حالت eco در پکیج فرولی است. که در این مقاله به بررسی حالت eco در پکیج دیواری فرولی خواهیم پرداخت. اگر به این پی بردید که پکیج شما نیاز به تعمیر دارد ، میتوانید مقاله تعمیر پکیج فرولی را مطالعه کنید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

6 عملکرد حالت eco  در پکیج فرولی

حالت eco در پکیج دیواری فرولی

برد الکترونیکی پیکج فرولی می تواند هم زمان چند حالت دستگاه را کنترل کند. این حالت های مختلف پکیج فرولی می تواند از آسیب به دستگاه در مواقعی که احتمال خطر یا صدمه به دستگاه وجود دارد، جلوگیری کند که عبارتند از:

  • حالت خاموش پکیج فرولی
  • حالت آب گرم بهداشتی پکیج فرولی
  • حالت eco پکیج فرولی
  • حالت گرمایش شوفاژ پکیج فرولی
  • حالت COMFORT پکیج فرولی
  • حالت ضد یخ زدگی پکیج فرولی

 

1- حالت خاموش (OFF)

وقتی پکیج فرولی شما سالم است، فقط کافی است دکمه خاموش را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و در این صورت دستگاه خاموش می شود. در این حالت محافظ یخ زدگی و ضد گیرپاژ کردن پمپ روشن می ماند. شایان ذکر است که در برخی از اوقات وقتی پکیج دچار مشکلاتی می شود به جای نشان دادن دو خط تیره، یک کد خطا روی صفحه به نمایش در می آید. برای اطلاع کامل از خطاهای پکیج فرولی میتوانید مقاله کدهای خطا پکیج فرولی را مطالعه کنید.

 

2- حالت آماده باش (STAND‐BY)

حالت eco در پکیج دیواری

در صورتی که مشکلی در کارکرد پکیج به وجود نیامده باشد، صفحه نمایش درجه حرارت سنسور مدار شوفاژ پکیج را نشان می دهد. در این صورت پکیج در حالت آماده باش قرار دارد. در این حالت اگر علامت eco روشن بماند، دستگاه خاموش می شود و حالت آسایش را نشان می دهد. در این صورت محافظ ضد یخ زدگی و ضد گیرپاژ پمپ، فعال هستند.

 

3- حالت آب گرم بهداشتی پکیج

اگر مشکلی در کارکرد پکیج فرولی به وجود نیامده باشد، در صورتی که درخواستی از سمت سوئیچ آب وجود داشت، صفحه نمایش درجه حرارت فعلی حسگر آب گرم بهداشتی را به نمایش در می آورد. در این صورت علامت آب گرم دستگاه در حال چشمک زن قرار دارد و نشانه وجود شعله را نشان می دهد

 

4- حالت گرمایش شوفاژ پکیج فرولی

در صورتی که مشکل یا ایرادی در کارکرد پکیج فرولی وجود نداشته باشد حالت گرمایش شوفاژ وقتی فعال است که درخواستی برای آب گرم نباشد و فقط حالت کارکرد در زمستان انتخاب شده و این کار ترموستات دستگاه را فعال کرده باشد. به این صورت علامت هوای گرم در حالت چشمک زن قرار می گیرد و علامت شعله نیز هم چنان فعال است.

 

5- حالت COMFORT

اگر مشکلی در کارکرد پکیج فرولی به وجود نیامده باشد، حالت آسایش وقتی فعال می شود که شما عملکرد آسایش دستگاه را انتخاب کرده باشد و حداقل 5 دقیقه از آخرین درخواست آب گرم گذشته و چرخه سیرکولاسیون بعد از گرمایش به اتمام رسیده باشد. هم چنین زمان انتظار آسایش گذشته و درجه حرارت سنسور مدار شوفاز به کمتر از 35 درجه سلسیوس رسیده باشد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

6- حالت ضد یخ زدگی

در حالت گرمایش حالت ضد یخ زدگی وقتی فعال می شود کـه درجه حرارت سنسور مدار شوفاژ کمتر از 5 درجه سلسیوس رسیده باشد. اگر پیکج فرولی در حالت بلوکه نباشد، پمپ سیرکولاتور و مشعل به کار می افتد. وقتی که مشعل دستگاه روشن شد، جریان در سیم پیچ تدریجی شعله کاهش پیدا می کند.

وقتی مشعل در حالت یخ زدگی خاموش می شود که در 30 ثانیه اول بعد از تشخیص شعله یعنی در هر بار روشن شدن مشعل در حالت ضد یخ زدگی، درجه حرارت سنسور مدار شوفاژ از 35 درجه سلسیوس بیشتر می شود. به این ترتیب بعد از 30 ثانیه مشعل خاموش می شود. این در زمانی اتفاق می افتد که دمای سنسور به  20 درجه سلسیوس رسیده باشد که در این حالت عملکر ضد یخ زدگی به اتمام می رسد.

 

حالت eco در پکیج دیواری

نشانه حالت eco پکیج فرولی

به حالت اکو پکیج ferroli حالت اقتصادی گفته می شود. در صورتی آغاز می شود که شما آب گرم را باز کنید و درخواستی از سمت سویچ جریان آب به برد دستگاه برسد. در این صورت، صفحه نمایشگر پکیج فرولی درجه حرارتی که سنسور آب گرم تشخیص داده را به نمایش در می آورد. در این حالت، علامت شعله و توان مشعل نیز روشن است. این بهترین حالت برای این است که اگر مشکلی وجود داشت، کمترین آسیب به پکیج شما وارد شود.

 

چگونگی اعمال عملکردهای پکیج فرولی

فشردن هر کدام از دکمه های مربوطه آب گرم بهداشتی و دکمه eco به مدت 10 ثانیه و به شکل همزمان می توانید وارد منوی کاربری پکیج فرولی شوید و هر گونه تنظیمات را که خواستید انتخاب کنید و بعد از انتخاب پارامتر مورد نظر، دوباره دکمه + و آب گرم بهداشتی و نشانه حالت eco پکیج فرولی را به مدت 10 ثانیه نگه  دارید تا از منوی خارج شوید. در این صورت کلیه تغییرات اعمالی به صورت خودکار ذخیره می شود.

 

سخن آخر

به دلیل اهمیت و تقاضای پکیج فرولی در این مقاله به حالت eco در پکیج فرولی پرداخته شد. این ویژگی پکیج فرولی به مصرف کننده کمک می کند که بیشترین بهره برداری را از پکیج فرولی کند و مانع آسیب به دستگاه می شود. اما اگر مشکلی در دستگاه رخ بدهد کدهای خطا روی صفحه نمایشگر فعال می شوند و آن وقت است که باید برای عیب یابی پکیج فرولی و خرید قطعات پکیج دیواری خود اقدام کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

3.4/5 - (8 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *