مطالب آموزشی

آموزش نحوه تنظیم فشار پکیج دیواری

با شروع فصل سرما دغدغه ای مصرف کنندگان پکیج این است که دستگاه خود را برای روزهای سرد آماده کنند. تنظیم فشار پکیج دیواری اصلی ترین نکته در خصوص راه اندازی پکیج برای زمستان است. ممکن است به هر دلیلی تنظیمات فشار پکیج شما به هم بخورد و به تنظیم مجدد نیاز داشته باشید. طریقه تنظیم فشار پکیج دیواری بسیار مهم است؛ چون اگر فشار پکیج بالا یا پایین برود می تواند صدمات زیادی به دستگاه تان وارد کند. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش تنظیم فشار پکیج دیواری می پردازیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

علت بالا رفتن فشار پکیج چیست؟

بالا رفتن فشار پکیج دیواری در دو حالت صورت می گیرد:

  1. دستگاه در حالت خاموش دچار افزایش فشار می شود
  2. پکیج در حالت استفاده و روشن شدن شعله با افزایش فشار مواجه می شود. عواملی که باعث بالا رفتن فشار پکیج های دیواری می شوند عبارتند از:
  • رسوب گرفتن مدارها از جمله منبع انبساط
  • وجود هوا در مدار
  • انسداد لوله رابط منبع انبساط
  • خرابی شیر بای پاس
  • معیوب شدن منبع انبساط
  • ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پاس یا رسوب گرفتن دریچه
  • بروز مشکل در کلید حرارتی
  • خرابی شیر اطمینان
  • ایراد در برد
  • خرابی شیر پرکن پکیج دیواری
  • اشکال در کارکرد پمپ سیرکولاتور یا گریپاژ پمپ
  • متناسب نبودن منبع انبساط با حجم آب مدار گرمایش
  • کوتاه بودن ارتفاع شعله

  مشاوره دیجی امداد رسان

علت افت فشار پکیج چیست؟

تنظیم فشار پکیج دیواری ایران رادیاتور؟

کم شدن فشار آب پکیج می ‌تواند دلایلی چون نشت آب از رادیاتورها و خود پکیج داشته باشد. عواملی که باعث کاهش یا افت فشار پکیج می شوند عبارتند از:

  • معیوب شدن شیر پرکن پکیج
  • هواگرفتن رادیاتور و شوفاژ و پرشر سوئیچ هوا
  • باد نداشتن منبع انبساط
  • نشتی آب از پکیج و رادیاتورها

 

نحوه تنظیم فشار پکیج دیواری

تنظیم کردن فشار پکیج- دلیل تنظیم نبودن فشار پکیج

کاهش فشار پکیج و بالابودن فشار پکیج علت های مختلفی دارد که خرابی هر قطعه در پکیج دیواری می تواند باعث افزایش و کاهش فشار پکیج شود. در صورتی که فشار پکیج بیشتر از 3 بار باشد. شیر اطمینان پکیج به صورت ناگهانی باز می شود و آب از داخل پکیج دستگاه به بیرون نشت می کند.

همچنین اگر عقربه فشار پکیج روی صفر ثابت بماند دستگاه از کار می افتد و باید به طور کلی تعویض بشود. برای همین تنظیم فشار پکیج دیواری به شما کمک می کند تا بتوانید از دستگاه تان بهترین کارایی را دریافت کنید.

بهترین نوع پکیج با پیشرفته ترین تجهیزات هم به دلیل عدم سرویس به موقع می تواند با مشکلات زیادی مواجه شود. همان طور که گفتیم اگر فشار پکیج در یک محدوده نرمال خارج شود می تواند به پکیج و قطعات مهم دستگاه صدمه وارد کند و کارکرد پکیج را دچار اختلال کند.

به طور مثال یعنی آب گرم نمی شود یا رادیاتورها گرمای مطلوبی ندارند و … . برای همین باید بتوانید تنظیمات فشار پکیج را به طرز صحیحی انجام دهید.

 

منظور از فشار پکیج چیست؟

فشار مناسب روی پکیج همان افزایش یا افت آب در پکیج دیواری است. با ولوم و عقربه ای که روی فشار سنج دستگاه قرار دارد، می توان فشار آن را تنظیم کرد. فشار استاندارد معمولا باید بین 1 یا 2 بار قرار بگیرید. در واقع، عقربه روی پکیج ، نشان دهنده ی فشار آب داخل مدار گرمایش است برای اطمینان از فشار پکیج شما در فصول سرد باید مرتبا فشار دستگاه را چک کنید تا از تنظیمات درست آن مطمئن شوید.

 

دلیل بر هم خوردن تنظیمات فشار پکیج

رسوب گرفتن دستگاه و لوله های منتهی به آن نقش بسزائی در تنظیم فشار دستگاه برعهده دارند و باعث می شوند تا فشار دستگاه کم یا زیاد بشود.

بنابراین با انجام اقداماتی مانند: اسید شویی و رسوب زدایی پکیج و نصب تجهیزاتی مانند فیلتر رسوب گیر در مسیر عبور آب ورودی می تواند تا حدودی مانع رسوب پکیج شما شود.

 

 نحوه کم کردن فشار پکیج دیواری

برای پایین آوردن فشار پکیج بوتان یا سایر برندها ابتدا شیر آب ورودی به پکیج را بسته نگه دارد. سپس شیر پرکن دستگاه را باز کنید. بعد از آن یکی از شیرهای آب گرم مصرفی را باز بگذارید تا آب ها تخلیه شود. وقتی آب دستگاه به طور کامل تخلیه شد فشار پکیج پایین می آید.

زمانی که محدوده استاندارد فشار تنظیم شد. بلافاصله شیر پرکن دستگاه را ببندید و شیر آب ورودی را باز کنید. اگر فشار پکیج به این روش تنظیم نشد، پکیج شما دچار مشکل اساسی شده است و باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

نحوه بالا بردن فشار پکیج دیواری

نحوه تنظیم فشار پکیج دیواری

اگر پکیج شما به افت ناگهانی فشار دچار شد، برای اینکه آن را تنظیم کنید و فشار پکیج را بالا ببرید. شیر پر کن دستگاه را در جهت خلاف چرخش عقربه ساعت بچرخانی تا باز شود. بعد از آن مرتبا فشار دستگاه را بررسی کنید تا به محدوده نرمال که کمتر از 2 بار است برسد، بعد از آن شیر پرکن را ببندید.

 اگر مشکلی در دستگاه شده ایجاد شده یا قطعه ای خراب شده باشد، فشار تغییر نمی کند. برای همین باید شیرپرکن پکیج خود را تعویض کنید. برای این کار از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

 

راهنمای تنظیم فشار پکیج دیواری بوتان

پکیج بوتان بهترین و پرتقاضاترین برند در بین پکیج های ایرانی است. گاهی اوقات مشکلات در خصوص بالا رفتن و پایین آمدن فشار ممکن است تنظیمات پکیج را به هم بزند و به تنظیم فشار مجدد نیاز داشته باشد.

 برای تنظیم فشار پکیج دیواری بوتان باید شیر پرکن را باز کنید و شیر آب گرم حمام توالت آشپزخانه را باز کنید تا آب دستگاه خالی شود و فشار پایین بیاید. یا برای بالا بردن فشار پکیج بوتان دکمه شیر پرکن در جهت خلاف عقربه ساعت روی پکیج بچرخانید تا تنظیم شود.برای طلاع از تعمیر پکیج خود می توانید مقاله تعمیر پکیج بوتان را مطالعه کنید.

 

تنظیم فشار پکیج دیواری ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور هم یکی دیگر از برندهای محبوب در بین برندهای ایرانی است. نحوه تنظیم فشار پکیج دیواری ایران رادیاتور هم مانند مراحل بالا و نحوه تنظیم فشار پکیج دیواری بوتان عمل کنید . دقیقا می توانید همین روش را برای تنظیم کاهش و یا افزایش فشار ایران رادیاتور انجام دهید.در صورتی که به مشکلی درباره پکیج خود برخوردید میتوانید با مطالعه مقاله جامع تعمیر پکیج ایران رادیاتور به حل مشکل پکیج خود بپردازید.

 

دلیل تنظیم نبودن فشار پکیج دیواری

نحوه کم کردن فشار پکیج دیواری

یکی از دلایل تنظیم نبودن فشار پکیج کم و زیاد شدن فشار آن است. این عدم تعادل دلایل مختلفی دارد. در ادامه به صورت جداگانه دلایل افت فشار و بالابردن آن را بررسی می کنیم. فراموش نکنید که هر کدام از این دلایل می تواند در کارکرد پکیج شما اختلال ایجاد کند.

 

نکات مهم دیگر در ارتباط با تنظیم فشار پکیج

  • آب داخل مدار گرمایش همیشه باید ثابت باشد و عقربه فشار باید بین 1 تا 5 تنظیم شود .
  • اگر فشار پکیج با انجام مراحلی که در بالا گفته شد تنظیم نشد بایستی با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید و برای تعمیر پکیج خود اقدام کنید
  • اگر پکیج در هنگام کار خاموش شد، مشکل از خرابی منبع انبساط دستگاه است و باید برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید.
  • اگر پکیج شما بی هیچ دلیلی خاموش شود. علت های مختلفی باعث بروز این مشکل می شوند. شایع ترین دلیل خاموشی ناگهانی افت فشار دستگاه است که با تنظیم کردن فشار پکیج و بالا بردن آن این مشکل برطرف می شود.
  • ثابت بودن آب در رادیاتورها باعث کاهش میزان انباشت جرم می شود. در این صورت مبدل پکیج نیاز کمتری به اسید شویی پیدا می کند. وقتی فشار پکیج مرتبا پایین بیاید نباید از پکیج استفاده کنید چون می تواند آسیب زیادی به دستگاه وارد کند. اگر مرتبا آب دستگاه بی هیچ دلیلی کم و زیاد شود پکیج در برابر خرابی و فرسایش شدید قرار می گیرد.

  مشاوره دیجی امداد رسان

سخن آخر

بهترین راه پیشگیری از به هم خوردن تنظیمات و خرابی قطعات وابسته به آن سرویس پکیج  به صورت دوره ای است. چنانچه به هر دلیلی برای پکیج خود به یک تعمیرکار یا سرویس کار نیاز داشتید می توانید وارد سایت ما شوید و درخواست خود را به شکل مکتوب به ثبت برسانید. هم چنین می توانید با شماره های درج شده در سایت به طور مستقیم با همکاران ما در ارتباط باشید و درخواست سرویس کار بدهید. البته می توانید بهترین تعمیرکار پکیج را انتخاب کنید و از او برای کمک برای تنظیم فشار پکیج دیواری کمک بخواهید.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *