مطالب آموزشی

تعمیر برد پکیج دیواری

تعمیر-برد-پکیج

در ابتدای کار توضیح مختصری در رابطه با پکیج و کارایی و مزایای آن داده می‌شود و سپس به موضوع اصلی بحث که در رابطه با تعمیر برد پکیج است می‌پردازیم. دیجی امداد رسان مجموعه متخصص در زمینه تعمیر و سرویس و عیب یابی انواع پکیج در سطح کلان شهر تهران میباشد.

مشاوره دیجی امداد رسان

پکیج چیست؟

هنگامی که می‌خواهید برای گرم شدن خانه به جای بخاری از شوفاژ و یا رادیاتور استفاده کنید؛ برای کنترل و مدیریت آنها نیازمند پکیج و یا موتور خانه هستید، پکیج در واقع همان عملکرد موتورخانه را دارد اما با دردسر خیلی کمتر.

موتورخانه معمولا نیازمند یک محیط هرچند کوچک در خارج از فضای منزل است که این محیط یک اتاق و یا یک انباری می‌تواند باشد. اما پکیج به این مورد نیازی ندارد و شما به راحتی می‌توانید پکیج را در منزل و با گرفتن جای بسیار کمی استفاده کنید.

پکیج یک سیستم گرمایشی است که علاوه بر عملکرد موتورخانه‌ایی عملکرد آبگرمکن هم دارد. شما با داشتن پکیج عملا آبگرمکن و موتورخانه را از محیط منزل خود حذف می‌کنید. سوخت مصرفی پکیج گاز و برق است.

جالب است بدانید با اینکه این ابزار از دو سوخت توام استفاده می‌کند اما مصرف انرژی آن نسبت به سایر وسایل گرمایشی بسیار کمتر است. پکیج به دو صورت ارائه می‌شود: پکیج ایستاده و پکیج دیواری.

مزایای استفاده از پکیج

  • تنظیم دمای دلخواه
  • جداگانه بودن هر واحد مسکونی
  • عدم وجود آلودگی صوتی حین کار پکیج
  • کم مصرف بودن آن
  • ایمنی بالا (پکیج‌ها معمولا به سنسورهای دود و آتش سوزی مجهز هستند.)

 

برد پکیج چیست؟

برای تعمیرات برد پکیج دیواری باید ابتدا با برد پکیج دیواری آشنا شویم و سپس به تعمیر برد پکیج دیواری بپرازیم.

برد پکیج مرکز فرماندهی محسوب می‌شود این قسمت از سایر قسمت‌های پکیج اطلاعات دریافت می‌کند و برای فعالیت قسمت‌های مختلف دستور صادر می‌کند. اگر مشکلی برای برد ایجاد شود عملا پکیج فعالیتش مختل می‌شود.در ادامه این مقاله به عیب یابی برد پکیج و رفع آن میپردازیم

مزایای تعمیر برد پکیج

  • تعمیر برد پکیج آسیب دیده اغلب مقرون به صرفه تر از تعویض کل دستگاه است.
  • تعمیر برد پکیج اغلب می تواند در مدت زمان کوتاه تری نسبت به انتظار برای تعویض کامل شود.
  • تکنسین های تعمیرات دارای مهارت ها و تجهیزات تخصصی برای عیب یابی و تعمیر بردهای پکیج هستند و از تعمیر با کیفیت بالا اطمینان حاصل می کنند.
  • هنگامی که یک برد پکیج تعمیر می شود، از قطعات اصلی استفاده می شود که می تواند به حفظ عملکرد اصلی دستگاه کمک کند.

 

عوامل خراب شدن برد پکیج

عواملی که باعث خرابی برد پکیج می شود به شرح زیر است:

  • گذشت زمان و مستهلک شدن برد به مرور زمان از عوامل رایج خرابی برد پکیج است. در این مورد برای تعمیر برد پیکج کافیست آن را تعویض کنید.
  • وجود گرد و غبار و آلودگی موجب خرابی برد می‌شود.
  • اگر پکیج شما دچار نشت آب شده باشد، باعث می‌شود آب به برد اسیب بزند و برد خراب شود.
  • اگر پکیج محافظ برق نداشته باشد؛ نوسانات برق باعث خراب شدن آن می‌شود پس توجه داشته باشید برای جلوگیری از این مورد حتما از محافظ برق استفاده کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

چگونه بفهمیم تعمیرات برد پکیج نیاز است؟

تعمیرات-برد-پکیج

مراحل تعمیر برد پکیج و رفع خرابی بردبه شرح زیر است :

  • روشن نشدن پکیج یکی از علائم خرابی برد است. ممکن است یکی از قطعات برد دچار اسیب شده باشد و مانع از روشن شدن پکیج شود.
  • خاموش بودن پکیج و روشن شدن چراغ قرمز؛ اگر با این مورد مواجه شدید به احتمال خیلی زیاد برد پکیج دچار مشکل شده است. و نیازمند تعمیر برد پکیج می باشد.
  • جرقه نزدن پکیج یکی دیگر از عواملی است که نشان دهنده نیاز خراب بودن برد پکیج است.
  • هنگامی که پکیج error داد هر error  نشان دهنده ایرادی است که باید رفع شود. چند نمونه از error  هایی که ممکن است پکیج نشان دهد و در ارتباط با تعمیر برد پیکج است را در زیر برای‌ شما شرح داده‌ایم.
  • برای مثال error E01  نشان دهنده عدم تشکیل شعله است. که این مورد می‌تواند نشان دهنده قطعی گاز یا ایراد در برد پکیج باشد. برای اطمینان بیشتر با متخصص این زمینه صحبت کنید.
  • اگر error E05 نشان داده شد یعنی برد پکیج خراب شده است.
  • اگر error J0 را نشان داد یعنی برد کنترل و برد نمایشگر دارای اختلال هستند.
  • هنگام error AL22 متوجه می‌شویم ارتباط سیستم با برد قطع شده است.

 

علائم خرابی برد پکیج

علائم خرابی برد پکیج می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • راه اندازی مجدد یا خاموش شدن خود به خود
  • گرمای بیش از حد
  • مشکلات صفحه کلید یا صفحه لمسی

توجه به این نکته ضروری است که این علائم می تواند از خرابی قطعات یا برد پکیج باشد که توسط تکنسین مجرب تشخیص داده شود.

نحوه تعمیر برد پکیج

توجه کنید تعمیرات برد پکیج یکی از کارهایی است که نیازمند تخصص و مهارت خاص می‌باشد. تعمیرکار برد پکیج با داشتن تخصص لازم در کمترین زمان انجام می دهد متخصصان این زمینه معمولا به راحتی می‌توانند مشکل را حدس بزنند و آن را برطرف کنند. هنگام انجام کار توجه به نکات ایمنی واجب است. حتما هنگام تعمیر برد پکیج از دستکش مخصوص استفاده کنید.

توجه کنید که تمامی عوامل موثر در عملکرد پکیج را چک کرده باشید، ممکن است ایراد کار نکردن پکیج نشات گرفته از قطع برق و یا گاز مصرفی است. در ابتدای کار شما باید عیب یابی درستی پکیج انجام دهید. هنگامی که مطمئن شدید ایراد از برد پکیج است نوبت عیب یابی برد می‌‌رسد باید بدانید کدام قسمت برد دچار خرابی شده است.

برد پکیج از اجزاء مختلفی تشکیل شده که اسیب در هر یک موجب خرابی برد می‌شود. از اجزاء مهم برد می‌توان به فیوز، خازن، مقاومت‌ها، رله فن، آی سی، منبع تغذیه و… اشاره داشت. اگر مشکل برد پکیج را توانستید به درستی پیدا کنید اقدام به رفع آن کنید.

در برخی موارد با تمیز کردن برد از گرد و غبار مشکل رفع می‌شود ولی در بیشتر موارد نیازمند تعویض برد هست. ممکن است برخی از اجزا برد شل شده باشن و با سفت کردن جایگاه آن‌ها مشکل رفع شود.

به طور کلی به شما توصیه می‌کنیم برای حل این مشکلات با مرکز تعمیر برد پکیج تماس بگیرید و از متخصصان تعمیر اصولی برد پکیج دیواری شما را به راحتی انجام میدهند. برای تعمیر برد پکیج در تهران می‌توانید از مهندسان و متخصصان نمایندگی پکیج خود استفاده کنید.

شما می‌توانید با انجام سرویس پکیج به صورت دوره ایی از تعمیر انواع برد پکیج و دیگر قسمت‌های پکیج جلو گیری کنید.

مشاوره دیجی امداد رسان

خدمات تعمیرات برد پکیج دیواری توسط دیجی امداد رسان:

انجام تعمیر برد پکیج برندهای مختلف به شرح زیر است:

 

آیا همه بردها قابل تعمیر هستند؟

این سوال ذهن همه رو مشغول کرده است که تعمیر برد پکیج بهتر است یا تعویض کامل برد؟ تعمیر برد پکیج در مدل ها و دستگاه های مختلف با توجه به کارایی یا قدرت دستگاه متفاوت است. ممکن است قابل تعمیر باشد یا اینکه اگر تعویض شود به صرفه تر است که توسط تعمیرکار برد پکیج تشخیص داده می شود

قیمت تعمیر برد پکیج

قیمت-تعمیر-برد-پکیج

دیجی امداد رسان یکی از نمایندگی تعمیرات برد پکیج است و هزینه سرویس پکیج و  تعمیر برد پکیج به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به مدل پکیج، ایراد پکیج، قطعه استفاده شده و… اشاره داشت. اما به صورت کلی تشخیص عیب ۱۰۰ هزار تومان است و قیمت تعویض برد پکیج معمولا ۱۱۰ هزار تومان می‌باشد.جهت خرید قطعات پکیج دیواری به صفحه فروشگاه ما مراجعه نمایید.

همچنین قیمت سرویس پکیج ۴۸۰ هزار تومان است. لازم به ذکر است قیمت‌ها متناسب با شرایط متغییر هستند و ثباتی برای آن وجود ندارد. مدت زمان تعمیر پکیج با توجه به میزان خرابی برد متغییر است اما به صورت کلی اگر بنا به عوض شدن باشد کمتر از ۴۰ دقیقه مشکل رفع خواهد شد.

مشاوره دیجی امداد رسان

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “تعمیر برد پکیج دیواری

  1. noriani.r گفت:

    خسته نباشی
    پکیج منزل ما که ایران رادیاتور هست یک دفعه خاموش شده انگار برقش قطع شده
    سیم کابل ، دوشاخه برق و فیوز شیشه ای چک شده هیچ بوی سوختگی و علایم ظاهری روی برد نیست تقریبا وقتی برق وصل میشه برد کامل دارای فاز است ، کلید خاموش و روشن به خوبی فاز موجود رو قطع و وصل میکنه که به نظرم سالم میومد
    ایا برد فیوزی غیر از فیوز شیشه ای در مسیر دارد ؟
    علت اینکه با وجود که برق در برد هست ولی هیچ علایم روشن بودن حتی چراغ ارور ندارد چیه؟ با تشکر

  2. حکیم گفت:

    ایا خودم میتونم ترموستات دستگاهم رو عوض کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *