مطالب آموزشی

تعمیر برد پکیج بوش

تعمیر-برد-پکیج-بوش

بردهای پکیج دارای قطعات و مدارهای بسیاری بر روی صفحه خود می­باشند بنابراین تشخیص قطعه معیوب در برد پکیج بوش فقط توسط تعمیرکاران مجرب و متخصص امکان­پذیر است. اما برخی تعمیرکاران مبتدی با بروز کوچک­ترین مشکلی در برد پکیج بوش به جای تعمیر برد پکیج بوش اقدام به تعویض کامل برد می­نمایند که این موضوع به معنی تحمیل هزینه غیرضروری بر مشتری است. بنابراین برای تعمیر برد پکیج بوش می­توانید از تعمیرکاران ماهر و متبحر دیجی امداد کمک بگیرد که آشنایی کاملی با تمامی المان­های برد پکیج بوش دارند.پکیج بوش

برد پکیج بوش به صورت یک صفحه الکترونیکی دارای قطعات مختلفی است. برد پکیج بوش وظیفه دریافت اطلاعات از سنسورها و سایر قطعات پکیج و ارسال فرمان به قطعات عملگر پکیج براساس اطلاعات دریافتی را برعهده دارد و به این طریق عملکرد بسیاری از قطعات نظیر حسگر، پمپ، شیر گاز، جرقه زن و … را کنترل می­کند. در صورتی که در اطلاعات ورودی و دستورات خروجی از برد پکیج اختلالی ایجاد شود، کارکرد برد دچار اختلال شده و موجب بروز مشکلات مختلفی در پکیج می­گردد. شما عزیزان می توانید تعمیر برد پکیج  و به طور کلی تعمیر پکیج خود را به دیجی امداد رسان بسپارید.

مشاوره دیجی امداد رسان

تعمیرات برد پکیج دیواری بوش

تعمیر برد پکیج بوش به معنای بررسی و شناسایی دقیق قطعه معیوب در آن می­باشد. پس از شناسایی قطعه معیوب تعمیرکاران ماهر مرکز دیجی امداد میزان صدمه به قطعه را ارزیابی نموده و نسبت به تعمیر قطعه برد پکیج بوش و یا تعویض قطعه برد پکیج بوش اقدام می­نمایند. به طوری کلی قطعات برد در سه حالت می­توانند موجب خرابی برد پکیج بوش شوند؛ خرابی، سوختگی و اتمام عمر مفید که تنها در صورت خرابی­ امکان تعمیر قطعه وجود خواهد داشت و در صورت سوختگی یا به اتمام رسیدن عمر مفید آن­ها، چاره­ای جز تعویض این قطعات وجود ندارد. در اینجا برای تعمیر برد پکیج بوش به شرح تعمیراتی که در مورد آی سی برد و رله برد انجام می­شود، می­پردازیم:

 

تعمیر آی سی پکیج بوش

یکی از قطعات مهم در برد پکیج بوش میکرو یا IC برد می­باشد؛ در مواردی امکان دارد که بر اثر آب خوردگی زیر قطعه IC در برد حالت شوره زدگی (شبیه زنگ زدگی) اتفاق بیفتد و موجب قطعی یا اتصالی در پایه های میکرو برد شده و به عاملی برای خرابی، خاموشی و یا کار نکردن کلیدهای برد تبدیل گردد. برای تشخیص این موضوع لازم است که تعمیرکار با حویه آب گرم این قطعه را حرارت داده و برداشته تا در مورد بروز این مشکل اطمینان حاصل کند. برای رفع آسیب وارده به آی سی برد، ابتدا باید توسط قلع کش سیمی تمام لحیم ها را برداشته و محل آبخوردگی را کامل تمیز کنیم. توسط برس و مایع شستشوی برد سعی می­کنیم خرابی روی برد را تمیز کنیم و اتصالی­هایی که ممکن است با طرف دیگر برد قطع شده باشد را برقرار می­کنیم.

برای قرار دادن مجدد میکرو بر روی برد، تورفتگی که در یکی از گوشه­های میکرو قرار دارد باید دقیقا در سمتی قرار گیرد که عدد یک را نشان می­دهد. عدد یک در اینجا نشاندهنده پایه یک میکرو می­باشد. قرار دادن میکرو باید دقیقا در محل خود انجام بگیرد. برای لحیم­کاری و قرار دادن میکرو چند روش وجود دارد که سریعترین روش آن به این صورت است که ابتدا از یک پایه در گوشه شروع به لحیم­کاری می­کنیم و قبل از هر بار لحیم­کاری فلکس را به آن قسمت می­زنیم و در نهایت گوشه مقابل آن را نیز لحیم می­کنیم که تکان نخورد و در آخر با لحیم کاری، هر دو گوشه را مستقیم به سمت هم لحیم می­کنیم و برای قسمت های دیگر هم به همین شکل عمل می­کنیم تا در نهایت دور را تا دور میکرو لحیم کاری شده و به درستی در جای خود فیکس شود. میکرو یا  ICاز جمله المان­هایی است که بر روی برد وجود دارد و در صورت خرابی به هیچ وجه امکان جایگزینی و تعویض آن وجود ندارد. بنابراین در هنگام جابه­جایی و جدا کردن آن از روی برد باید کاملا با دقت این کار را انجام داد زیرا پایه های این قطعه کاملا آسیب­پذیر هستند.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز عیب یابی و تعمیر انواع برد پکیج دیواری ایرانی و خارجی

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

عوامل خرابی برد پکیج بوش

با توجه به عوامل خرابی برد پکیج بوش باید حتما از محافظ برق جهت جلوگیری از نوسانات برق استفاده کنید. با وجود بسته بودن مکان برد پکیج بوش اما احتمال تجمع گرد و غبار بر روی آن صفر نیست و هر چند وقت یکبار با احتیاط کامل و به صورت اصولی اقدام به تمیز کردن صفحه برد پکیج بوش نمایید. سرویس پکیج بوش را نیز به صورت دوره­ای فراموش نکنید.

ریخته شدن آب بر روی برد بر اثر سرریز شدن آب از پکیج (تشکیل شوره یا حالت زنگ زدگی)

تجمع گرد و خاک بر روی صفحه برد کنترل

خرابی قطعات و المان­های روی صفحه برد

نوسانات در برق ساختمان

اتمام عمر برد پکیج

نشانه های خرابی برد پکیج بوش

بسیاری از تعمیرکاران پس از این که علت و منشا مشکل را در پکیج پیدا نکردند مستقیم به سراغ تعمیر برد پکیج بوش می­روند در حالی که برای اطمینان از خرابی برد پکیج بوش نیاز به بررسی­های کامل تخصصی است و صرف پیدا نکردن دلیل خرابی یک قطعه نباید تعمیرکار را به سمت تعمیر برد پکیج بوش سوق دهد. زیرا در این صورت امکان صدمه به این قطعه حساس وجود خواهد داشت.

روشن نشدن پکیج

صدای سوت کوتاه

خاموش شدن پکیج

ریست ناگهانی پکیج پس از روشن کردن آن

کد خطای A8 : قطع شدن ارتباط برد با CAN

کد خطای AC : قطع شدن ارتباط برد و RAM

کد خطای F0 : خرابی برد کنترل

جهت مطالعه کد خطاهای پکیج بوش اینجا را کلیک نمایید.

تعمیر رله پکیج بوش

اکثر تعمیرکاران متبحر در صورت خرابی رله پکیج بوش اقدام به تعویض آن می­نمایند زیرا تعمیر آن مقرون به صرفه نخواهد بود. در مواردی که مشکل در پمپ یا گاز پکیج باشد باید اقدام به تعویض رله­های روی برد نمود که برای این کار باید ابتدا رله معیوب را شناسایی کنیم سپس رله معیوب را جدا کرده و رله جدید را جایگزین نماییم. در وهله اول برای تشخیص رله معیوب از یک اهم­متر در حالت بیزر استفاده می­کنیم و پراب­ها را در مسیر مدار رله بر روی صفحه برد قرار می­دهیم. در مدار رله­ای که دارای مشکل است، جریان برق وجود ندارد و اهم­متر بوق نمی­زند. در این حالت جهت تعمیر برد پکیج بوش، باید تعویض رله معیوب را انجام دهیم. برای تعویض رله معیوب ابتدا رله مناسب با ولتاژ و اندازه کاملا یکسان با رله قبلی را تهیه می­کنیم و سپس اقدام به جدا کردن رله معیوب از روی برد می ­کنیم.

برای جدا کردن رله از روی پایه­های برد الکتریکی باید از قبل محل پایه­های رله را مشخص کنیم. برای این کار از یک حویه جنس خوب و یک قلع کش که نوک آن شلنگ نسوز (برای کشیدن بهتر قلع) قرار گرفته، استفاده می­شود. بهتر است که قلع را طوری روی نقاط مربوط به پایه ذوب کنید که مطمئن شوید در طرف دیگر برد نیز قلع آب شده است برای این کار باید چند ثانیه نوک حویه را بر روی آن نگه دارید و قلع کش را روی آن پرس کنید. برای انجام بهتر این کار میتوان از یک مقدار کمی سیم لحیم نیز استفاده کرد. از آنجایی که صفحه کنترل برد دو طرفه است باید دقت شود که هنگام درآوردن رله به تونل هایی که دو طرف برد را به هم وصل می­کنند، آسیبی وارد نشود. همچنین هنگام لحیم کاری باید کاملا دقت کنیم که حرفه­ای عمل کرده و آسیبی به مدار روی برد وارد نکنیم. پس از اتمام این کار می­توان رله جدید را جایگزین نمود.

مشاوره دیجی امداد رسان

تعویض برد پکیج بوش

گاهی اوقات بردهای پکیج قابل تعمیر نمی­باشند یا هزینه تعمیر و تعویض برد تقریبا یکسان بوده و تعویض آن بیشتر به نفع مشتری خواهد بود. در صورتی که چاره­ای جز تعویض برد پکیج بوش نباشد، تعمیرکاران دیجی امداد به درستی این موضوع را تشخیص داده و مراحل تعویض برد پکیج بوش را به صورت زیر انجام می­دهند:

جدا کردن تک به تک تمامی کابل ها (سوکت ها) از روی صفحه کنترل برد

باز کردن پیچ­های نگهدارنده برد

خارج کردن صفحه برد با اعمال نیروی یکسان از چپ و راست برای کشیدن صفحه به بیرون

قرار دادن برد جدید در مکان برد قبلی

بستن پیچ­های مربوط به صفحه برد پکیج

وصل کردن کابل­ها

هزینه تعمیر برد پکیج بوش

هزینه تعمیر برد پکیج بوش معمولا به علت هزینه بالای قطعات آن بالا می­باشد. بنابراین توصیه مرکز تعمیرات دیجی امداد به شما این است که جهت کاهش هزینه تعمیر برد پکیج بوش اقدامات زیر را انجام دهید: پیش از خرابی برد پکیج بوش و یا اتمام مفید قطعات آن، اقدام به سرویس پکیج بوش نمایید.هرگز خود اقدام به تعمیر پکیج نکنید زیرا ممکن است موجب معیوب کردن بخش­های سالم پکیج شوید. هرگز تعمیر برد پکیج بوش را به تعمیرکاران آماتور نسپارید زیرا ممکن است موجب آسیب جدی به این قطعه حساس شوند، نسبت به مشکلات کوچک در پکیج خود بی­ توجه نباشید و با سرویس کامل پکیج بوش از بروز مشکلات بزرگ­تر پیشگیری کنید. مجموعه دیجی امداد رسان در زمینه فروش عمده قطعات پکیج نیز فعالیت دارد.

رعایت موارد بالا شما را از پرداخت هزینه تعمیر برد پکیج بوش و یا تعویض برد پکیج بوش بی­نیاز می­کند. اما در صورت بروز مشکل در پکیج جهت تعمیر پکیج بوش و برد پکیج بوش می­توانید هزینه­ های کاملا منصفانه را توسط مرکز تعمیرات دیجی امداد تجربه کنید زیرا هزینه­ های تعمیر برد پکیج بوش براساس تضمین رفع کامل مشکل دریافت می­گردد.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز عیب یابی و تعمیر انواع برد پکیج دیواری ایرانی و خارجی

دیجی امداد رسان

 

جهت اعزام فوری کارشناس با ما تماس بگیرید

4.3/5 - (9 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *