مطالب آموزشی

علت ترکیدن آبگرمکن دیواری چیست ؟

ترکیدن-آبگرمکن-دیواری

یکی از مشکلات رایج آبگرمکن های دیواری انفجار ناگهانی آنها به هنگام روشن شدن است. ترکیدن آبگرمکن دیواری این روزها به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است و به دنبال راه حل هایی برای تعمیر آبگرمکن در تهران و رفع این مشکل هستند. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ بنابراین همه کسانی که در خانه یا محل کار خود از انواع آبگرمکن های دیواری استفاده می کنند باید در مورد همه مواردی که ممکن است در عملکرد آبگرمکن اختلال ایجاد کنند، آشنا شده و بهترین راه حل را برای رفع آنها پیدا کنند.

انفجار ناگهانی آبگرمکن بیشتر به هنگام روشن کردن آن اتفاق می افتد اما اگر این دستگاه دچار خرابی شده باشد حتی در حین کار نیز صداهایی از خود تولید می کند و این به منزله عیب یابی به موقع و تعمیر دستگاه است. با توجه به این مسئله که کاربران زیادی در مورد علت ترکیدن آبگرمکن سوال دارند ما در این مقاله قصد داریم تا ترکیدن آبگرمکن دیواری و علل آن را بررسی کنیم.

  مشاوره دیجی امداد رسان

علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری

آبگرمکن دیواری بر اثر عوامل مختلفی دچار مشکل ترکیدگی و انفجار می شود، در اینجا چند مورد از اصلی ترین دلایل ترکیدن آبگرمکن دیواری بیان شده است:

  • مهمترین علت ترکیدن آبگرمکن دیواری می تواند رسوب گرفتن مبدل آن باشد. در واقع زمانیکه مبدل اصلی آبگرمکن رسوب می گیرد زمینه برای انفجار ناگهانی آبگرمکن فراهم می شود‌. پس حتما باید حواستان به این مشکل باشد و هر ماه مبدل را رسوب زدایی کنید.
  • بالا بودن فشار آب ورودی دلیل دیگری است که باعث منفجر شدن آبگرمکن یا سوت کشیدن آن می شود؛ بنابراین حتما میزان فشار آب ورودی به دستگاه را چک کنید و مطمئن شوید که فشار آن استاندارد است.
  • مورد مهم دیگری که در انفجار دستگاه و حتی ترکیدن لوله آبگرمکن دیواری نقش بسزایی دارد، نامناسب بودن لوله کشی ساختمان است. این مشکل باید از ریشه حل شود چون خرابی مربوط به مبدل یا پمپ نیست که باید یک تعویض ساده بتوان مشکل را برطرف کرد. پس توجه داشته باشید که مرحله نصب آبگرمکن اگر به طور اصولی و استاندارد توسط افراد متخصص انجام نگیرد در آینده حتما با مشکل ترکیدن لوله مواجه خواهید شد.
  • پمپ آبگرمکن دیواری دیگر دلیل انفجار آبگرمکن دیواری است که مدام باید آن را چک کنید. چون اگر نسبت به این مورد بی توجه باشید و مشکلی در آن به وجود آمده باشد، زمینه برای ترکیدن آبگرمکن دیواری و حتی آسیب رسیدن به آبگرمکن مهیا می شود.
  • علاوه بر بالا بودن فشار آب ورودی، سرد بودن بیش از حد آب ورودی نیز امکان دارد موجب انفجار ناگهانی آبگرمکن شود. پس بخاطر داشته باشید که آب ورودی به دستگاه نه باید بیش از حد سرد باشد و نه باید فشار زیادی داشته باشد. چون هر دو مورد علت ترکیدن شیلنگ آبگرمکن دیواری هستند.

 

ترکیدن آبگرمکن دیواری بوتان

ترکیدن-آبگرمکن-دیواری-بوتان

معمولا زمانیکه در مسیر جریان گاز آبگرمکن بوتان مشکلی وجود داشته باشد، شاهد ترکیدن آبگرمکن و تولید صدای انفجاری از آن خواهیم بود. این مشکل بیشتر در اثر عدم تنظیم الکترود جرقه زن با مشعل آبگرمکن بوتان اتفاق می افتد. برای رفع این مشکل باید الکترود ها را تنظیم کنید.

مورد دیگری که باعث ترکیدن آبگرمکن بوتان می شود خراب بودن شیر برقی دستگاه است. در این مورد نیز باید با کمک گرفتن از تکنسین کاران حرفه ای شیر برقی آبگرمکن را تعویض کنید.

  مشاوره دیجی امداد رسان

ترکیدن آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور

زمانیکه شما متوجه انفجار ناگهانی آبگرمکن و سوت کشیدن آن شدید، ابتدا باید بررسی کنید ببینید که این صدا از کدام قسمت آبگرمکن ایجاد می شود. در واقع اگر بتوانید محل تولید صدا را پیدا کنید نصف مشکل حل شده است. اگر بعد از چند بار بررسی نتوانستید منبع صدا را بیابید حتما با تعمیر کاران متخصص در نمایندگی پکیج ایران رادیاتور و آبگرمکن این برند تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

در برخی از آبگرمکن های دیواری ایران رادیاتور مشکل از پمپ دستگاه است؛ بنابراین زمانیکه پمپ دچار خرابی شده باشد آبگرمکن سوت می کشد و در اکثر مواقع دلیل این سوت کشیدن این است که بلبرینگ آبگرمکن روغن کافی ندارد. یا امکان دارد پروانه پمپ رسوب گرفته باشد. بهتر است برای حل این مشکل به طور دوره ای آبگرمکن را سرویس کنید.

در دیگر موارد امکان دارد زمانیکه هوا وارد کوره می شود به دلایل مختلفی مشکل ایجاد کرده و باعث انفجار ناگهانی آبگرمکن شود. این مشکل را شما به تنهایی نمی توانید برطرف کنید چون نیازمند بررسی های بیشتر است. پس بهترین راهکار برای حل مشکل برقراری ارتباط با مشاوران با تجربه و دریافت مشاوره از آنها می باشد.

برای اینکه با مشکل ترکیدن آبگرمکن دیواری روبرو نشوید، همیشه باید حواستان جمع باشد و سرویس های دوره ای را سر وقت انجام دهید. بسیاری از افراد تا زمانیکه آبگرمکن دچار مشکل نشده آن را چک نمی کنند اما این بدترین کار ممکن است چون امکان دارد در اثر همین سهل انگاری ها حوادث جبران ناپذیری اتفاق افتد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دلایل ترکیدن انواع آبگرمکن ها و تعمیر پکیج و ابگرمکن می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

3.1/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *