مطالب آموزشی

آموزش نحوه رسوب زدایی پکیج

رسوب-زدایی-پکیج

در این بخش قصد داریم به شما آموزش نحوه رسوب زدایی پکیج را داده تا با رسوب زدایی صحیح سبب بهبود کارکرد پکیج شما شود. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای پکیج ها به وجود می آید رسوب گیری لوله های پکیج به دلیل سختی آب می باشد که در صورت عدم رسوب گیری امکان دارد به دیگر قسمت های پکیج آسیب وارد نماید. رسوب زدایی پکیج از جمله خدماتی می باشد که در زمان سرویس پکیج دیواری ارائه می گردد و هم به افزایش راندمان دستگاه خیلی کمک می کند و هم به افزایش عمر دستگاه.

اهمیت رسوب زدایی پکیج

بهتر است پیش از آن که پکیج خود را راه اندازی کردید، آن را اسید شویی و رسوب زدایی کنید. در صورتی که افت فشار آب گرم را حس کردید یا گرم شدن آب زمان زیادی نیاز دارد، به احتمال بسیار بالا پکیج شما به رسوب زدایی نیاز دارد. از آن جا که رسوب زدایی یک کار تخصصی می باشد بهتر است به دست افراد حرفه ای و با تجربه انجام شود زیرا در صورتی که رسوب گیری به صورت انجام نشود، سبب حرکت رسوب ها به دیگر قسمت های پکیج شده و بایستی مجدد رسوب گیری صورت گیرد و این کار باعث اتلاف وقت و افزایش هزینه های شما می گردد.

مشاوره دیجی امداد رسان

رسوب زدایی چقدر زمان نیاز دارد؟

مدت زمان مورد نیاز برای رسوب زدایی حدودا بین ۲ الی ۵ ساعت به طول می انجامد که مدت زمان آن به مقدار سختی رسوبات موجود در لوله پکیج بستگی دارد. در صورتی که از یک متخصص برای رسوب گیری پکیج خود کمک بگیرید به دلیل تخصص و تجهیزات موجود می توانند باعث کاهش زمان رسوب گیری پکیج شوند.

چگونگی رسوب زدایی پکیج:

رسوب زدایی پکیج را به صورت دو روش انجام می دهند در این بخش هر روش را جداگانه به شما عزیزان آموزش خواهیم تاد تا از نحوه رسوب زدایی پکیج آشنا شوید.

مرکز تخصصی تعمیرات و سرویس انواع پکیج دیواری در تهران

 دیجی امداد رسان

 

تماس سریع با ما:

اولین روش رسوب زدایی پکیج

برای رسوب گیری پکیج ها ابتدا، برق گاز دستگاه را قطع نمایید. سپس کاور پکیج را باز نمایید. در این مرحله، شیر ورودی سیستم را ببندید. سپس شیر پر کن دستگاه را باز نمایید. در این مرحله یکی از شیرهای آب گرم را باز کنید. ( ترجیحا شیر آب گرم دستشویی ) پس از انجام مراحل بالا، مبدل پکیج را باز نمایید که به وسیله دو پیچ آلن به بدنه سیستم وصل شده است. مبدل پکیج را به وسیله پمپ شستشوی مبدل می توان رسوب زدایی کرد. با گشودن مبدل پکیج، شرایط شستشوی مبدل ثانویه و اولیه فراهم می شود. یک سوی لوله پمپ را به ورودی مبدل و سوی دیگر را به خروجی متصل شده وصل نمایید. توصیه می شود که پمپ را درون تشت آبی قرار دهید. سپس مواد شوینده را درون تشت آبی بریزید. به مدت ۱۵ دقیقه فرآیند شستشو را ادامه دهید.  پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پمپ و مبدل را از هم جدا کرده و با فشار بالای آب شستشو دهید. معمولا در صورتی که رسوب زیادی در مبدل جمع نگردیده باشد، مبدل رسوب زدایی خواهد شد. چنانچه مبدل با جوهر نمک و یا اسید تمیز نشد، با وارد کردن ضربه به مبدل ثانویه رسوب زدایی انجام می شود. وارد کردن ضربه به مبدل ثانویه لازم است انجام شود و هرگز جهت شستشوی مواد اولیه به مبدل ضربه وارد نکنید زیرا به راحتی سوراخ می گردد. بهتر است این روش به وسیله افراد متخصص صورت گرفته تا آسیبی به مبدل شما وارد نشود.

دومین روش رسوب زدایی پکیج

در این روش بدون احتیاج به پمپ شستشوی پکیج و به دنبال آن احتیاج به حضور متخصص قادر خواهید بود رسوب زدایی را انجام دهید. هنگام شستشو و رسوب زدایی پکیج این امکان وجود دارد که با ریختن اسید درون مبدل به بیرون بپاشد در نتیجه حتما بهتر است از عینک ایمنی استفاده نمایید. ابتدا گاز و برق سیستم خود را قطع کنید. در اقدام بعدی کاور پکیج را باز نمایید. سپس شیر ورودی پکیج را ببندید. پس از باز کردن شیر پر کن، شیر آب گرم مصرفی دستشوی را باز نمایید. پس از اتمام مراحل بالا، مبدل ثانویه یا مبدل اولیه را باز نمایید. توجه داشته باشید که لازم است هم پیچ هم لوله های مبدل را باز نمایید و مبدل را از دستگاه جدا کنید.  سپس مبدل را درون تشت نهاده و تا میانه مبدل در داخل آب قرار دهید. به وسیله یک قیف از یک سو جوهر نمک و یا اسید را داخل مبذل بریزید. اسید را بایستی به آرامی ریخته تا از سوی دیگر مبدل اسید بیرون بریزد. این کار را تا هنگامی ادامه دهید که اسید به آسانی از دهانه مبدل بیرون آمده تا تمامی رسوبات از بین رود. پس از انجام تمامی مراحل بالا مبدل را به وسیله فشار آب شستشو دهید. در این روش در صورتی که مبدل ثانویه تمیز نگردد می توانید آن را تحت حرارت قرار داده و به مرور به وسیله ضربه چکش سبب جداسازی رسوبات می گردد.

مشاوره دیجی امداد رسان

رسوب زدایی مبدل ثانویه پکیج

استفاده از دستکش و عینک و ماسک الزامی می باشد سه عدد شیری که در  زیر پکیج واقع شده است را به طور کامل ببندید. این شیر ها دو تا رفت و برگشت شوفاژ ها و یکی ورودی آب سرد می باشد. سپس با یک پیچ گوشتی چهارسو تمام کاور پیچ های را باز کنید سپس  دقت کنید عقربه بار پانل برد پکیج  بر روی صفر باشد و سپس اقدام به باز کردن مبدل نمایید پیچ مبدل که پشت پمپ قرار گرفته است قسمت کوتاه آچار آلن را بر روی آن قرار دهید سپس نیم دور بچرخانید تا شل شود و با فازمتر ادامه آن را باز نمایید. پیچ دوم را نیز با قسمت بلند آلن باز کنید و مبدل ثانویه را بیرون آوردید آب داخل آن را خارج کنید. مبدل تانویه را درون یک سطل پلاستیکی قرار دهید سپس دیسکلر به داخل سوراخ های آن بریزید و اجازه دهید که بعد از گذشت حدود 10 دقیقه با فشار آب رسوبات و اسید را خالی کنید، بعد از گذشت چند دقیقه این دفعه با استفاده از چکش مجدد دیسکلر داخل مبدل بریزید و چندین ضربه محکم به مبدل ثانویه بزنید تا رسوبات چسبیده به داخل کنده شود با فشار آب رسوبات را  تخلیه نمایید.

رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج

رسوب زدایی مبدل اصلی نیز همانند مبدل ثانویه می باشد که در بخش بالا کاملا در مورد آن صحبت شد.

چگونه رسوب زدایی پکیج را تشخیص دهیم؟

چنانچه علایم زیر را مشاهده کردید بهتر است برای رسوب زدایی پکیج و تعمیر پکیج دیواری اقدام نمایید:

گرم شدن آب زمان زیادی نیاز دارد.

پکیج روشن می شود ولی آب مصرفی به خوبی گرم نمی شود.

پکیج با صدای تق تق روشن می شود.

فشار آب گرم مصرفی در آشپزخانه و حمام بسیار کم می باشد.

نکات ایمنی و مراقبت های لازم در هنگام رسوب گیری

در هنگام رسوب گیری بهتر است از لباس کار، عینک، ماسک و دستکش استفاده کرده تا خطری متوجه شما نشود.

دقت کنید که در هنگام اسید شویی سیستم، اسید بر روی بدن و صورت افراد دیگر پاشیده نشود.

در صورت پاشش اسید بر روی بدن و یا صورت باید آن را فورا بشویید.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز تخصصی تعمیرات و سرویس انواع پکیج دیواری در تهران

 دیجی امداد رسان

 

تماس سریع با ما:

تاثیر سرویس کردن و رسوب زدایی پکیج

پیشنهاد می شود که پکیج خود را حداقل سالی یک مرتبه سرویس کرده تا از بروز آسیب و مشکل در آن جلوگیری نمایید. رسوب زدایی سبب افزایش گرمای پکیج و افزایش فشار آب گرم مصرفی می شود. با استفاده از رسوب گیری سبب کاهش مصرف پکیج خواهید شد زیرا با روان شدن حرکت آب، سبب کاهش انرژی برای گرم کردن آب می شود. رسوب زدایی به موقع پکیج باعث افزایش عمر آن می شود.

فاصله زمانی رسوب زدایی پکیج چقدر می باشد؟

یک سال پس از خرید پکیج بهتر است آن را رسوب گیری نمایید و دفعات بعدی توصیه می شود که کوتاه تر باشد زیرا با هر بار رسوب زدایی لوله های پکیج نازک تر شده و رسوب را بیشتر به خود جذب می کند.

نحوه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

رسوب زدایی از جمله اقداماتی است که پیش از راه اندازی پکیج باید انجام شود. با توجه به حساسیت رسوب زدایی بهتر است این کار به دست افراد حرفه ای صورت گرفته تا باعث بهبود کارکرد سیستم و کاهش خرابی آن شود. در صورتی که به دنبال افراد حرفه ای برای رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور هستید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با دیجی امداد رسان تماس گرفته تا در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو پکیج شما را رسوب زدایی نمایند.

مشاوره دیجی امداد رسان

رسوب زدایی پکیج ایساتیس

پکیج ها از طریق گرم کردن آب و تبخیر آن سبب گرم شدن ساختمان می گردند و در صورت گرفتگی مبدل های پکیج به وسیله رسوب، آب به صورت مداوم سرد بوده و لازم است رسوب زدایی صورت گیرد. پکیج ایستاتیس یکی از برند های موجود در بازار است، در صورتی شما عزیزان از این برند استفاده می کنید می توانید جهت رسوب زدایی پیکج خود با ما تماس بگیرید.

رسوب زدایی پکیج دیواری بوتان

بهتر است برای رسوب زدایی پکیج بوتان از تجهیزاتی مانند پمپ استفاده شده تا باعث رسوب گیری لوله ها شده و آسیبی به آن ها وارد نشود. پیشنهاد می شود که از افراد ماهر برای رسوب گیری از یک متخصص کمک بگیرید تا رسوب زدایی به صورت صحیح و اصولی انجام شود. در هنگام رسوب گیری از وارد کردن ضربه به آب گرم کن و پکیج خودداری کنید زیرا می تواند به سوراخ شدن لوله ها منجر شود.

نحوه رسوب زدایی پکیج تاچی

چند نکته مهم در مورد رسوب زدایی پکیج تاچی: توجه داشته باشید که پیش از انجام رسوب زدایی بر روی کاشی و سرامیک محافظ قرار داده تا از آسیب دیدن آن ها جلوگیری نمایید. پیش از رسوب زدایی درب و پنجره ها را باز نمایید. بهتر است قبل از رسوب زدایی افراد از خانه خارج شوند.

قیمت رسوب زدایی پکیج

رسوب زدایی پکیج دارای قیمت از پیش تعیین شده ای نبوده و عواملی همچون میزان سختی جرم و رسوبات موجود در پکیج، دستمزد متخصص، موقعیت مکانی و … بر روی هزینه رسوب زدایی پکیج تاثیر گذار می باشد. جهت اطلاع از هزینه های رسوب زدایی پکیج خود با مرکز دیجی امداد رسان تماس گرفته تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

چرا رسوب زدایی را به دیجی امداد رسان بسپاریم؟

دیجی امداد رسان با استفاده از تکنسین های با تجربه باعث انجام اصولی و صحیح پکیج شما می شوند. این مرکز دارای تجهیزات کامل رسوب زدایی بوده و لوله های پکیج را در کوتاه ترین زمان ممکن رسوب زدایی می نمایند. متخصصین دیجی امداد رسان بسیار وقت شناس بوده و راس ساعت تعیین شده در محل مورد نظر حاضر می شوند. این افراد با رسوب گیری اصولی پکیج سبب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. این افراد بسیارر تمیز بوده و از آسیب رساندن به پکیج شما جلوگیری می نمایند.

متخصصین دیجی امداد رسان

متخصصین دیجی امداد رسان با داشتن نیروهای متخصص و تجهیزات کامل رسوب زدایی باعث می شود که عملیات رسوب زدایی به صورت کامل و اصولی انجام شده و سبب بهبود عملکرد و افزایش عمر پکیج شما شود. در صورتی که برای پکیج خود به دنبال افراد حرفه ای هستید می توانید از متخصصین دیجی امداد رسان کمک بگیرید و این مرکز آماده خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز در تمامی ساعات شبانه روز می باشند.

مشاوره دیجی امداد رسان

مرکز تخصصی تعمیرات و سرویس انواع پکیج دیواری در تهران

 دیجی امداد رسان

 

تماس سریع با ما:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *