مطالب آموزشی

آموزش تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور

پکیج های ایران رادیاتور یکی از پکیج های محبوب در ایران هستند که در بسیاری از خانه ها نیز پیدا می شوند. این پکیج ها نیز همچون سایر کالاهای مصرفی در مرور زمان ممکن است دچار آسیب و خرابی هایی شوند. مخصوصا اینکه، پکیج ها از دستگاه هایی هستند که معمولا استفاده زیادی نیز برای ما دارند. در هر صورت بخش های مختلف این پکیج ها ممکن است دچار آسیب هایی شوند که ما قرارست در این مطلب، اندکی شما را با آموزش تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور، آشنا نماییم.

مشاوره دیجی امداد رسان

راهنمای عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور

در این قسمت قصد داریم، قدم به قدم شما را با عیب یابی و تعمیر پکیج خود آشنا نماییم. در مورد عیب یابی، در پکیج های جدید تر، معمولا کار آسان تر است و کد ارور نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش پکیج خود گویای ماجرا و عیب مورد نظر می باشد، برای عیب یابی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

کلید روشن شدن پکیج را فشار دهید و یا روی 1 بگذارید. در این صورت دو حالت ممکن است روی دهد، یا چراغ سبز کنار این کلید روشن می شود و یا روشن نمی شود، اگر روشن شد.

در این مرحله عیبی شناسایی نمی شود و باید به مرحله بعد برویم ولی اگر روشن نشد بدین معناست که عیب یابی از همین مرحله آغاز شده است چندین دلیل برای این امر وجود دارد:

  • یک؛ ممکن است که کلن برق قطع باشد، برای مطمئن شدن از این موضوع، با استفاده از فازمتر، کلید برق را چک نمایید تا بفهمید برق دارد یا خیر
  • دو؛ ممکن است فیوز پکیج سوخته باشد، برای آگاهی از این امر نیز می بایست با استفاده از فازمتر متوجه شوید که آیا فیوز پکیج برق دارد یا خیر
  • سه؛ بورد الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور مشکل دارد و باید تعویض شود

 

اولین قدم ؛ در آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور بررسی قطعی کلن برق در پکیج های ایران رادیاتور

ممکن است محافظ برق پکیج خراب شده باشد که در این صورت مشکل آن چنان جدی نمی باشد و شما می توانید برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور  به راحتی محافظ برق را جدا کرده و یک محافظ برق جدید تهیه نمایید.

اگر مشکل در بورد الکترونیک بود، باید چک کنید که برق تا کجای بورد الکترونیک پکیج­تان وجود دارد، برای این کار نیز باید از فازمتر و البته با مراقبت و احتیاط استفاده نمایید.

اگر برق تا فیوز بورد جریان داشت و بعد از آن دیگر برقی نبود، مشخص می شود که مشکل از فیوز بورد است، در این صورت برای تعمیر پکیج کافیست، نسبت به تعویض فیوز بورد الکترونیک اقدام نمایید؛ این فیوز را می توانید از فروشگاه های الکترونیکی تهیه نماید. برای جایگزین کردن فیوز ها، حتما دو شاخه پکیج را از برق بیرون بکشید و جوانب احتیاط را رعایت فرمایید.

گاهی نیز بورد پکیج به دلیل نوسانات برق به کل خراب شده است و شما در این صورت باید بورد را تعویض نمایید البته قبل از این کار، حتما بورد خود را نزد تعمیرکاری ببرید، شاید بورد را بشود تعمیر کرد و در این صورت هزینه کمتری متحمل خواهید شد.

 

قدم دوم؛ در راهنمای تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور بررسی دکمه قرمز رنگ در پکیج های ایران رادیاتور

این چراغ قرمز رنگ را بیشتر با نام چراغ ریست می شناسند، بدین معنا اگر روشن شد، به معنای ایجاد یک خطا در سیستم پکیج می باشد و شما باید دکمه ریست یا راه اندازی مجدد پکیج را که معمولا در کنار همان چراغ ریست قرار دارد بزنید.

اگر پس از فشار دادن دکمه ریست، چراغ قرمز همچنان روشن ماند، این بار می بایست نسبت به عیب یابی ان اقدام نمایید. برای این کار می توانید به دفترچه و جدول عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مراجعه نمایید و به کمک آن جدول، عیب دستگاه خود را تشخیص دهید و برای تعمیر پکیج خود مشکل را برطرف نمایید.

مشاوره دیجی امداد رسان

قدم سوم، در آموزش تعمیرات پکیج دیواری ایران رادیاتور چک کردن مدار فشار در پکیج

یکی از خطاها و ارور های رایجی که معمولا در پکیج های مختلف از جمله پکیج ایران رادیاتور مشاهده می شود، مربوط است به مدار فشار و فشار مربوط به آن. محدوده فشار اکثر پکیج های دیواری، بین یک تا یک و نیم بار می باشد.

اگر فشار پایین بود و می خواستید برای تعمیر پکیج، این فشار را بالا ببرید تا عیب مربوطه برطرف شود باید شیر پر کن را باز کنید و منتظر بمانید تا عقربه فشار بالا برود، اگر این کار را برای بار نخست انجام می دهید و جای شیرِ پرکن را نمی دانید باید دقت کنید که شیر پرکن با شیر های متصل به شلنگ متفاوت است و برای مشاهده این شیر و یافتن آن باید حتما خم شوید و زیر پکیج را نگاه کنید تا بتوانید آن را بیابید.

آموزش تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور و بررسی مدار فشار آب بر روی پکیج

اما اگر شیر پر کن را باز کردید، اما فشار بالا نرفت باید به علت های دیگری توجه نمایید، عواملی که ممکن است باعث شود فشار پایین بیاید و در عین حال با باز کردن شیر پرکن بالا نرود شامل خرابی و یا گرفتگی شیر پر کن، خرابی مانومتر پکیج و یا کمبود فشار آب ورودی می شود.

اگر مانومتر خراب بود، مشکل خاصی وجود ندارد و در عملکرد پکیج اختلالی وجود نخواهد داشت؛ ولی باید مانومتر تعمیر و یا تعویض شود. برای تشخیص اینکه مشکل از مانومتر است یا نه، مانومتر را با آچار چهارده باز کنید و ببینید که سر مانومتر گرفته شده است یا خیر؟ اگر سر مانومتر گرفته شده بود، با یک سوزن یا سنجاق آن را تمیز کنید و مانومتر را ببندید

برای تعمیر پکیج­تان، در صورتی که شیر پر کن بخاطر وجود رسوبات گرفته بود، ابتدا باید اقدام به باز کردن شیر پرکن نمایید، برای این کار از آچار چهارده استفاده کنید. بعد از باز کردن شیر پرکن، با یک سوزن، سنجاق و یا هر ابزار مشابهی نسبت به باز کردن داخل این شیر اقدام نمایید تا مسیر آن باز شود و آب بتواند وارد مدار شود.

اگر تمام این موارد را انجام دادید و پکیج به درستی عمل نکرد، احتمالا باید پمپ خود را عوض کنید، اما اگر درست کار کرد و بعد از ریست کردن، باز هم کد خطای فشار بر روی نمایشگر نشان داده می شد. مطمئن باشید که مشکل از پِرِشِر سوئیچ آب می باشد که گاها این خراب شدن هم ناشی از گرفتن مجرای آب آن به خاطر رسوب کردن است، در این صورت باز هم با استفاده از یک سنجاق یا سوزن نسبت به پاکسازی و باز کردن آن اقدام نمایید.

 

آموزش تعمیر و سرویس پمپ پکیج ایران رادیاتور

پمپ یکی از قسمت های بسیار مهم پکیج ها می باشد، که البته اهمیت پمپ ها بخصوص در پکیج دو های دو مبدل، دو چندان است به طوری که در صورت خراب شدن این پمپ ها، عملکرد دستگاه به کلی مختل می شود. اگر در عیب یابی پکیج خود متوجه شدید که ممکن است ایراد از پمپ های دستگاه باشد، مراحل زیر را انجام دهید.

در مرحله اول جایگاه پمپ را بر روی پکیج خود پیدا کنید. برای پیدا کردن پمپ، به دنبال یک استوانه و مکعب به چسبیده بگردید، سطح دایره ای پمپ به سمت شما خواهد بود و به خوبی خودنمایی می کنید.

حال که جایگاه پمپ را بر روی پکیج خود یافتید، وقت آن است که آن را باز نمایید. برای باز کردن آن باید چهار پیچ را که در چهار گوشه اطراف سطح دایره ای می بینید، با پیچ گوشتی باز کنید.

دقت کنید به دلیل دو بعد بودن تصویر بالا، متوجه عمق نمی شوید، پیچ ها عموما در عمق و در نزدیکی سطح پشتی استوانه پمپ قرار گرفته اند. حال وقت آن رسیده است که روتور را که قطعه استوانه ای شکل است را دربیاورید.

از عمده ترین مشکلات پمپ، مربوط می شود به اشکالات مربوط به روتور، روتور باید درون پمپ بچرخد، بنابراین مشکلات متعددی ممکن است بوجود بیاید که باعث شود این روتور نتواند به دستی بچرخد.

یکی از عمده ترین این اشکالات، رسوب گرفتن سطح روتور است. در این صورت شما باید روتور تمیز نمایید، با دست خود روتور رو بچرخانید و ببینید که سفت میچرخد یا نرم؟ اگر سفت چرخید با ریکا آن را بشویید و قدری با آن بازی کنید تا چرخش آن درست انجام شود.

حال دیگر وقت آنست که روتور را در جای خود قرار دهید و انتظار داشته باشید که مشکل پکیجتان حل شده باشد، روتور را درون پمپ قرار دهید، پیچ های پمپ را به قدری که سفت و محکم شده باشد ببندید.

مشاوره دیجی امداد رسان

البته دقت کنید که در هنگام بستن بعضی پیچ ها نه افراط نمایید نه تفریط. یعنی به قدری سفت باشد که لق نشود و تکان نخورد به هیچ وجه، ولی زور نزنید تا اگر دوباره نیاز شد آن را باز کنید، نتوانید. این نکته در مورد برخی پیچ ها همچون پیچ و مهره های موجود در ماشین صدق نمی کند و در آنجا باید در محکم ترین حالت ممکن بسته شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *